26

Re: Marathon Rotterdam

succes

Alex Schelvis schreef:

Ik ga dit jaar voor mijn eerste marathon in Rotterdam.
Mijn doel is om onder de 4 uur te lopen.

Groet Alex

27

Re: Marathon Rotterdam

Ik lig nu al drie dagen plat met koorts.....hoop dat ik dit weekend weer op de been ben.
Na het weekend de resultaten vanuit training maar es goed bestuderen. Of de target overeind blijft...???

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

28 Laatst bewerkt door mstyz (27-03-15 13:36:13)

Re: Marathon Rotterdam

En toen had ik na de laatste lange duur training (zondag 36km), de dinsdag erna tijdens een training met mijn loopclub een flinke scherpe pijn in mijn knie! :-( Echt enorm balen. Nog 2,5 week om te herstellen. Maar ik heb geen idee of dit op tijd weggaat? Grumpffff

29

Re: Marathon Rotterdam

De herkenbare "voorpret" (pijntjes, ziekte etc) slaat weer toe bij een aantal. Herkenbaar sad .

Vorig jaar in maart geblesseerd geraakt en dus af moeten zeggen, dit jaar tot nu toe heel, enkel flink vermoeid op dit moment.

Nu dus (min of meer) gewoon rustig doortrainen, mezelf goed verzorgen, herstellen en op 12-4  hopelijk lekker lopen.

30 Laatst bewerkt door mstyz (27-03-15 21:48:15)

Re: Marathon Rotterdam

Ik was nu net op het moment van een jaar lang zonder pijntjes, maar door die lange training ga ik blijkbaar net over de streep. Het zijn inderdaad de bekende geluiden. Ik stap zo maar eens op mijn fiets. Op deze manier de boel in beweging houden en ook een beetje zoeken naar het (goede) gevoel.

31

Re: Marathon Rotterdam

Wat zijn zo'n beetje de langste duurlopen die jullie nog nog doen, zo'n twee weken voor de marathon?

32

Re: Marathon Rotterdam

Bij mij houdt het de voorlaatste week met 16 km wel op. De laatste week max 8 km. Succes met de laatste voorbereidingen!

33

Re: Marathon Rotterdam

November enkelbanden gescheurd. Nu nog af en toe gevoelig. Hopen op een redelijke marathon. Doel = uitlopen.
Volgend jaar wel weer op een tijd van start gaan.

In manibus vestris victoria est

34

Re: Marathon Rotterdam

vooral ook allemaal genieten van de marathon en de topsfeer in Rotterdam.

Was ooit mijn eerste marathon en nadien nog twee keer teruggegaan.  Liep er ook mijn snelste.

Mij viel het vooral op hoe marathongek ze die dag zijn.  voor een pure recreant als mezelf staan de toeschouwers nog rijen dik na ruim 3u30.

Die laatste 3 kilometer zijn echt geweldig!!

een belg ;-)

35

Re: Marathon Rotterdam

EB86 schreef:

Wat zijn zo'n beetje de langste duurlopen die jullie nog nog doen, zo'n twee weken voor de marathon?

Even namens manlief en z'n trainingsmaatjes: vorige week, dus drie weken ervoor, de langste duurloop (35 km), dit weekend (gister) een halve marathon op marathontempo of ietsje harder, vanaf nu nog een beetje wat intervalletjes op marathontempo, maar alleen bij zin en goed weer. Vandaag dus niks (geloof ik).

Louise

36

Re: Marathon Rotterdam

Louise schreef:
EB86 schreef:

Wat zijn zo'n beetje de langste duurlopen die jullie nog nog doen, zo'n twee weken voor de marathon?

Even namens manlief en z'n trainingsmaatjes: vorige week, dus drie weken ervoor, de langste duurloop (35 km), dit weekend (gister) een halve marathon op marathontempo of ietsje harder, vanaf nu nog een beetje wat intervalletjes op marathontempo, maar alleen bij zin en goed weer. Vandaag dus niks (geloof ik).

Louise

Helemaal mee eens!!!! zelf bijna het zelfde gedaan, 38 om 25 gister.
Nu taperen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

37

Re: Marathon Rotterdam

Vandaag 26 km op marathontempo.
Vanaf nu alleen nog intevalletjes en rustige loopjes van max 1-1,5 uur.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

38

Re: Marathon Rotterdam

Laatste dagen alleen zwemmen en fietsen. Vanavond of morgen mijn knie testen, dan zien we wel weer!

39

Re: Marathon Rotterdam

Emiel1969 schreef:

Is goed! Zo dat is een best tempo. Net onder de 3 uur. Hopelijk zit het weer een beetje mee.


Dennis Florussen schreef:
Emiel1969 schreef:

Ik sta o.a. ook in het Kralingse bos zo ter hoogte van tankstation. Daar begon ik het zelf altijd wel moeilijk te krijgen.
Op welk tempo ga je lopen? Dan weet ik ongeveer wanneer je daar moet zijn. Geef tzt je startnummer even door dan komt dat helemaal goed !!  smile

Daar gaat het inderdaad zwaar worden, sad  ik hoop 4:15/km. roll
als ik mijn nr weet zal ik het doorgeven.

START NR 4004!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

40

Re: Marathon Rotterdam

staat genoteerd!  smile

Dennis Florussen schreef:
Emiel1969 schreef:

Is goed! Zo dat is een best tempo. Net onder de 3 uur. Hopelijk zit het weer een beetje mee.


Dennis Florussen schreef:

Daar gaat het inderdaad zwaar worden, sad  ik hoop 4:15/km. roll
als ik mijn nr weet zal ik het doorgeven.

START NR 4004!!!!!

41 Laatst bewerkt door Louise (03-04-15 17:31:14)

Re: Marathon Rotterdam

Voor wie het leuk en/of interessant vindt: mijn man heeft een blogpost geschreven over zijn training voor de marathon van dit jaar, met o.a. zijn trainingsprogramma, wedstrijden en kilometers per maand, plus foto's: http://henkvermaas.blogspot.nl/2015/04/ … iding.html Vorig jaar liep-ie met zo'n soort voorbereiding 3u12, hij is nu in iets betere doen volgens mij, maar het is wel afwachten wat de omstandigheden worden natuurlijk.

En oja, voor alle duidelijkheid: hij is zwemt niet (behalve bij triathlons of als de mussen van het dak vallen), en hij fietst tot aan de marathon alleen woon-werk en aanverwanten, maar dat is ook nog wel een uurtje per dag.

Louise

42

Re: Marathon Rotterdam

Leuke blog, Louise!

43

Re: Marathon Rotterdam

mstyz................ wat is de achterliggende gedachte van een duurloop van 36 km?

44

Re: Marathon Rotterdam

Jancape schreef:

Leuke blog, Louise!

Dank, ik geef het door!

45 Laatst bewerkt door mstyz (04-04-15 11:49:38)

Re: Marathon Rotterdam

petitmas schreef:

mstyz................ wat is de achterliggende gedachte van een duurloop van 36 km?

Ik heb met mijn loopclub (PAC) meegedaan met de voorbereiding trainingslopen, 20-25-30-35km. Omdat ik vlakbij PAC woon, is het makkelijk om heen & terug te lopen. Dat is 1km extra. Omdat het parcours van de 25 iets uitliep had ik 28 en 31km's gelopen. Bij de 35 is er een flinke discussie geweest om iets minder te lopen, namelijk 32. Omdat ik eerder al 31 had gelopen en ik mij nog best fris voelde, ben ik voor de volledige afstand gegaan.

Of ik er blij mee ben, dat weet ik niet. Sindsdien heb ik een blessure in mijn knie opgelopen. Gisteren ben ik 2 uur bij een fysiotherapeut geweest en ben ik volledig doorgemeten. Het blijkt dat ik een duidelijke disbalans heb. Mijn linkerbeen is 5mm korter dan mijn rechterbeen. Dit compenseer ik op verschillende plekken tijdens mijn loop. En dat verklaart ook andere pijntjes die ik wel eens heb. Tot gisteren baalde ik voornamelijk, nu ben ik blij met deze kennis. Ik heb iets om aan te werken.

De marathon was voor mij een test, voor de IM-Maastricht 2016. Vanuit dat oogpunt heeft het mij al veel opgeleverd. Gisteren heb ik 8km gelopen, en dit leek al stukken beter te gaan. Er bestaat na deze test en de nieuwe inzichten nog een kleine kans dat ik de marathon alsnog ga lopen. Lastige beslissing is het wel!

46

Re: Marathon Rotterdam

Louise schreef:
Jancape schreef:

Leuke blog, Louise!

Dank, ik geef het door!

Zeker leuke blog. Veel trainingsarbeid!! Dat red ik niet... tenminste niet in loopuren.

47

Re: Marathon Rotterdam

mstyz schreef:

Zeker leuke blog. Veel trainingsarbeid!! Dat red ik niet... tenminste niet in loopuren.

Dank, ik geef het weer door!

Louise

48

Re: Marathon Rotterdam

MSTYZ..........duidelijk verhaal. Grappig dat jij ook een marathon gebruikt als voorbereiding op een IM.
Deed ik vroeger ook altijd voor Almere. Liep altijd R'dam, daarna halve Kruiningen en wat andere wedstrijden en dan Almere.

Nu wordt het me ten strengste afgeraden om een marathon te lopen in voorbereiding op een IM  tongue
Ik fiets ook geen 180 km in voorbereiding op een IM :-) Maar de ene trainer is de andere niet :-)

Succes met de disbalans en hoop dat je in ieder geval een mooie IM-ervaring gaat krijgen in Maastricht.

49 Laatst bewerkt door mstyz (08-04-15 00:16:26)

Re: Marathon Rotterdam

Het is ook omdat ik het een toffe ervaring vind om de marathon in eigen stad te lopen. Vorig jaar meegedaan met de bedrijfenestafette, voelt toch als vals spelen. Geeft mij in de winter een mooi doel om voor te trainen. Vanaf nu worden de loopafstanden korter en ga ik meer fietsen. Dat is met lekker weer in mijn ogen het mooiste wat er is. ;-)


petitmas schreef:

MSTYZ..........duidelijk verhaal. Grappig dat jij ook een marathon gebruikt als voorbereiding op een IM.
Deed ik vroeger ook altijd voor Almere. Liep altijd R'dam, daarna halve Kruiningen en wat andere wedstrijden en dan Almere.

Nu wordt het me ten strengste afgeraden om een marathon te lopen in voorbereiding op een IM  tongue
Ik fiets ook geen 180 km in voorbereiding op een IM :-) Maar de ene trainer is de andere niet :-)

Succes met de disbalans en hoop dat je in ieder geval een mooie IM-ervaring gaat krijgen in Maastricht.

50

Re: Marathon Rotterdam

Zo, het startnummer is opgehaald in Rotterdam! Morgen lekker rusten, en dan zondag zien wat de dag gaat brengen!
Het is de eerste marathon, dus uitlopen is het doel. De laatste tijd wat last van knie (ITB band) gehad dus ik heb geen idee hoe ver ik zal kunnen gaan. Spannend!