1

Onderwerp: City-Pier-City Loop 2015

Vast nog wel andere forumleden die deze doen over ongeveer 2 weken. Voor mij toch een moment om de vorm te peilen voor het triathlon seizoen. Paar jaar geleden als eerste hardloopwedstrijdje gedaan net onder de 1:40, nu wat meer getraind en ga er toch van uit minstens de kaap van de 1:30 te ronden en wie weet meer richting de 1:26-1:27. Anderen?

2 Laatst bewerkt door Emiel1969 (19-02-15 12:51:29)

Re: City-Pier-City Loop 2015

Hoi thomass,
Ik doe ook mee maar dan meer als duurloop  tongue
Loop samen met mijn zwager die onder de 2 uur wil lopen en ik mag hem hazen  smile
Succes met je tijd onder de 1:30 uur. Zou mooi zijn!

3

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik doe ook mee. Vorig jaar 1:42 en dat hoop ik natuurlijk te verbeteren. Of dat lukt is een beetje de vraag, ik heb op dit moment nog niet het gevoel dat ik al heel veel snelheid in mijn lopen heb: wedstrijdtempo (-hartslag) is nog erg afzien. De nadruk ligt in de trainingen op dit moment meer op duur-fietsen vanwege de Ronde van Vlaanderen op 4 april.

/Herman

4 Laatst bewerkt door mstyz (19-02-15 22:18:35)

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik mag gelukkig starten in vak B, volgens mij kan het erg druk zijn in het begin. Tenminste als het zo aan toe gaat als bijvoorbeeld bij de Bruggenloop in Rotterdam? Dit jaar heb ik 1:32 gelopen in Maassluis, het was niet de bedoeling om daar maximaal te lopen. Bij de CPC denk ik aan de 1:30, maar de psychische barrière heb ik in mijn hoofd nog niet genomen. Ik zou er wel erg trots op zijn, dan heeft deze winter zijn vruchten afgeworpen.

5

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik ben ook van de partij - als vrijwilliger. Dus de prestatie die ik wil neerzetten: de vrouwelijke subtoppers die ik onder mijn hoede krijg héél erg goed begeleiden wink Ik weet nog niet wat er van me verwacht wordt, maar zoiets dus, het loopt via één van de trainers van mijn atletiekvereniging. Ik ben benieuwd, ik voorspel vooral ook een leuke dag. Ik kan misschien ook naar forumgenoten uitkijken?

Louise

6

Re: City-Pier-City Loop 2015

He Louise wat tof dat je vrijwilliger bent smile Wie weet zie je me dan ja, ik ben 2meter+ en loop meestal in een oranje achtig adidas hemd.

mstyz, we starten dan in hetzelfde startvak. Ik wilde nog kijken of ik naar vak A kon op basis van een gelopen 10k maar ben dat beetje vergeten en weet ook niet of dat na inschrijving nog mogelijk was. Maar vak B zal wel ok zijn. Ik zie ook dat je tegenwoordig voor vak C (1:41-1:55 geloof ik?) ook al een bewijs van gelopen resultaat nodig hebt, dat was een paar jaar geleden toen ik m liep iig niet zo. Er zijn ook meerdere startgolven, maar ik weet niet waar de scheiding ligt tussen de golven, of dat per vak is of per een aantal vakken. Ik denk dat dat in de praktijk niet heel veel zal uitmaken, de snelle vakken voor me zal ik niet veel van inhalen en met inhalers van achter heb je toch iets minder last (hoop ik?). Dan is het alleen zaak vooraan het vak zelf te starten. Groot voordeel van CPC tov van bijv. Egmond is dat hier de businesslopers gewoon in een tijdvak staan en niet in een apart vak vóór de recreanten. Ook leent het parcours zich iets beter voor inhalen, minder bottlenecks in de vorm van duinpaden en strandgangen uiteraard.

7 Laatst bewerkt door HermanB (20-02-15 14:14:28)

Re: City-Pier-City Loop 2015

Mja, ik start helaas in vak C dus: het systeem had mijn tijd van vorig jaar opgehaald en ik heb het niet goed durven veranderen. Als ik mijn snelheid van de Dam-tot-Damloop haal (10 mijl) loop ik het in 1:33, maar ik betwijfel of ze dat als bewijs accepteren voor de halve marathon. Moet wel zeggen dat het me vorig jaar enorm meeviel met de filevorming. De 10 km schijnt heel erg te zijn, daar doet echt iedereen aan mee. Maar bij de halve marathon is er blijkbaar toch nog wel enige zelfselectie.

Leuk dat je vrijwilligert, Louise! Ik ben van een gemiddelde 1m84, heb nog geen startnummer en laat mijn outfit nog even van het weer afhangen, dus dat schiet nog niet op voor de herkenbaarheid. Hoewel, waarschijnlijk wordt het wel weer een D66-t-shirt net als vorig jaar, dit keer vanwege de Statenverkiezingen op 18 maart.

/Herman

8

Re: City-Pier-City Loop 2015

Als de business lopers in ieder geval in een echt vak terecht komen ipv vooraan, want dat kan bijzonder vervelend uitpakken. Bij de bruggenloop staan ze vooraan, en is het begin erg smal. Dus de irritatie en het onregelmatig lopen is daar volop aanwezig.

Welke kleding aan heb weet ik niet, ik zal iig wel een wit adidas petje ophebben. Maar daardoor zal ik niet opvallen, denk ik zo!

Ik heb er wel veel zin in. De halve marathon vind ik momenteel een lekkere afstand. Een strak tempo is goed mogelijk, maar wel goed doseren tov 10km.

9

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik weet inmiddels dat ik me om 12 uur moet melden in de 'subtop tent' (klinkt wel goed, hè  wink  ). En ik krijg een windjack van de organisatie, maar dat zal dus niet onderscheidend zijn ten opzichte van de andere vrijwilligers. En ik weet verder ook niet hoe het loopt, maar ik zal jullie omschrijvingen inprenten, wie weet zie ik jullie. Of weten jullie toch van tevoren startnummers?

Louise

10

Re: City-Pier-City Loop 2015

Klinkt heel goed Louise smile En je hebt er in ieder geval een mooi aandenken bij! Of moet je de jas weer inleveren? Ik heb toevallig vandaag m'n nummer binnengekregen, 7812. En vak B is blijkbaar in startgolf 1, weet ik dat ook weer. Dat loopt wel fijn dan denk ik.

11

Re: City-Pier-City Loop 2015

Oh oh, nog geen nummer binnen... wel die van de marathon, maar dit komt nu wel wat meer in de buurt.

thomass schreef:

Klinkt heel goed Louise smile En je hebt er in ieder geval een mooi aandenken bij! Of moet je de jas weer inleveren? Ik heb toevallig vandaag m'n nummer binnengekregen, 7812. En vak B is blijkbaar in startgolf 1, weet ik dat ook weer. Dat loopt wel fijn dan denk ik.

12

Re: City-Pier-City Loop 2015

MSTYZ.........het is heel simpel met de eindtijd van onder de 1.30
Als je niet met 2 vingers in je neus binnen de 21.30 bij het 5km punt bent ga je het niet halen  tongue

Met 4.16 per km loop je in de 1.29 Heb je nog wat vertraging bij de start want de eerste km loop je waarschijnlijk vanwege de drukte geen 4.16, dus reken met maximaal 4.15/km

Maar als je een goede "negatieve-split-loper" bent dan kan je er nog voor gaan als je op de 10km 42.30 a 43 min klokt. Gaskraan volledig open en dan red je het net.

Hoe dan ook............veel succes (allemaal) en veel plezier ................ aan mij niet besteed deze massale loopjes  tongue

13

Re: City-Pier-City Loop 2015

thomass schreef:

En je hebt er in ieder geval een mooi aandenken bij! Of moet je de jas weer inleveren?

Dat vroeg ik me ook al af, ik vermoed inleveren, want er staat in de info iets over een 'aandenken' en dat klinkt als iets anders dan die jas.

petitmas schreef:

aan mij niet besteed deze massale loopjes  tongue

Aan mij ook niet als loper - nadat ik vorig jaar van 15 km Bruggenloop 14,5 km alleen maar bezig was geweest met mensen te ontwijken, in te halen, ingehaald te worden, daarbij schouderduwen incasseren, niet op hielen trappen, zelf wel op mijn hielen getrapt te worden - enzovoort. Met mijn tempo zit ik in die massale dingen ook nog eens midden in de drukste meute.  Bleh.

Maar ben wel benieuwd hoe het als vrijwilliger is dus.

Louise

14

Re: City-Pier-City Loop 2015

Thanks voor de tip. Ik probeer er vooral niet te veel op te focussen. Het zal ook wel eens net boven de 1:30 kunnen worden, met 4:18/km. Dat lijkt me wel comfortabel. Het is absoluut geen must.

petitmas schreef:

MSTYZ.........het is heel simpel met de eindtijd van onder de 1.30
Als je niet met 2 vingers in je neus binnen de 21.30 bij het 5km punt bent ga je het niet halen  tongue

Met 4.16 per km loop je in de 1.29 Heb je nog wat vertraging bij de start want de eerste km loop je waarschijnlijk vanwege de drukte geen 4.16, dus reken met maximaal 4.15/km

Maar als je een goede "negatieve-split-loper" bent dan kan je er nog voor gaan als je op de 10km 42.30 a 43 min klokt. Gaskraan volledig open en dan red je het net.

Hoe dan ook............veel succes (allemaal) en veel plezier ................ aan mij niet besteed deze massale loopjes  tongue

15

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik heb ook mijn startnummer overigens, 2167. Startvak C, startgolf 1. Ben ook herkenbaar aan mijn voornaam in grote letters op het startnummer. En dat D66-t-shirt dus.

Ik weet niet goed wat ik qua tijd kan verwachten. Sneller dan de (bijna) 1:43 van vorig jaar moet wel kunnen, dat tempo loop ik nu op de grens van Z1 en Z2 bij die afstand. Maar zo aan het begin van het seizoen ga ik de 4:27 min/km van afgelopen zomer nog niet evenaren denk ik. Vooral niet omdat ik me afgelopen tijd toch meer op fietsen geconcentreerd heb. Laten we dus maar zeggen dat ik mik op een eindtijd tussen de 1:35 en de 1:40.

/Herman

16

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik loop hem ook. Start in vak C. Vorig jaar gelopen net onder de 2 uur. Ga proberen de 1:45 te kraken aankomende zondag. Ik loop wel met de marathon van Rotterdam in mijn achterhoofd, daar ligt de nadruk op in het voorjaar.

17

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ik heb net jullie kenmerken en startnummers geprint, dus ik doe mijn best jullie morgen te 'spotten'. Ik denk dat ik bij de start mijn handen vol heb aan mijn vrouwelijke subtoppers, maar wie weet bij de finish of elders. Succes gewenst allemaal - het is in elk geval prachtig weer!

Louise

18

Re: City-Pier-City Loop 2015

Wat een prachtige dag! Het begint nu echt te kriebelen. Dat is een goed teken. Voor als je dit nog leest:

- oranje-roze adidas pet
- oranje-roze adidas boost schoenen
- 2xu zwart trisuit
- wellicht nog een shirtje boven, maar weet ik niet zeker
- nr 9826 - Matthijs

Ik start officieel in vak B, maar als ik mijn coach zie, kom ik misschien wel in vak A terecht. Hoop t wel. En dan gaan met de banaan...

19

Re: City-Pier-City Loop 2015

Was inderdaad goed weer, maar wel n vervelend windje afentoe! (Er moet nog wat te klagen zijn he wink Ik heb uiteindelijk 1:27 gelopen, ben aardig tevreden. Zat lange tijd op 1:25 maar de rondetijden gingen laatste paar km te hard omhoog en ik had niet meer de motivatie om nog te versnellen eigenlijk. Vond het laatste stuk richting malieveld wel echt taai.

20 Laatst bewerkt door HermanB (09-03-15 12:18:57)

Re: City-Pier-City Loop 2015

Het was een prachtige dag inderdaad, en wat een sfeer! Ik was de eerste paar kilometer even bang dat ik veel te warm gekleed was met lange mouwen onder mijn t-shirt, maar toen later de tegenwind eenmaal vat op me kreeg viel het toch wel mee. Ik kon wel voelen dat ik nog bijna geen tempo-werk heb gedaan dit seizoen, want ik heb het best zwaar gehad eigenlijk. Vooral dat stuk over de boulevard met verschillende klimmetjes. Maar het rechte stuk terug naar het Malieveld met de wind in de rug ging dan wel weer lekker en in de laatste twee kilometers heb ik er nog een eindsprint uit weten te persen. Uiteindelijk gefinished in een nettotijd van 1:38:45 waar ik best tevreden mee ben: binnen de doelstelling van 1:35-1:40, vijf minuten sneller dan vorig jaar, en (niet onbelangrijk) volgend jaar mag ik in startvak B starten :-).

Verder heb ik niemand weten te spotten van het forum :-/ Maar ik was ook wel zo gefocused aan het lopen dat ik onderweg helemaal geen bekenden heb gezien. Alleen af en toe een D66- of VVD-clubje dat juichend op mijn t-shirt reageerde, en een hoop kinderen die high-fiveden.

Ik zag je eindtijd, Matthijs. Op een paar seconden na geen 1:30 zie ik, maar wél een heel mooi resultaat toch?

/Herman

21

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ook ik heb geen mede-forummers gespot, wel een boel mensen in shirts van politieke partijen, grappig zo'n loop kort voor de verkiezingen. Ik heb de drie golven zien starten, maarja, dat is veel te massaal om wie dan ook te zien, en ik ben bij de finish gebleven van de eerste tot zo'n beetje al onze sub-toppers gefinisht waren, rond de 1u25, want toen hoefde ik niemand meer in de goede richting terug naar de tent te sturen.

Het was wel leuk om zo'n evenement een keer van de andere kant mee te maken. De meeste tijd is gaan zitten in startnummers controleren toen de subtoppers bij 'hun' tent aankwamen. Wat me het meest bij zal blijven is de moeite die we moesten doen om iedereen achter de startstreep te krijgen. De (sub-)toppers lopen op het eerste stukje van het parcours in, maar die moeten natuurlijk op tijd terug achter de streep. Er zijn er die heel erg hun best doen om vooraan te staan, dus die laten zich bewust letterlijk terugduwen, die hingen gewoon tegen ons aan. Maar er zijn er ook dusdanig van de wereld van concentratie (ofzoiets) dat ze amper weten waar ze zijn of wat ze moeten, zo lijkt het. Nouja, het is gelukt, en kennelijk makkelijker dan vorig jaar, toen is er schelden en vloeken aan te pas gekomen, zo begreep ik.

En verder is mijn gezicht een beetje verbrand, want ik was van half 11 tot 6 uur bijna non-stop buiten (ik was ook nog op de fiets), en tegen die geweldige zon was zelfs factor 15 niet opgewassen!

Louise

22

Re: City-Pier-City Loop 2015

Ook mindere berichten http://losseveter.nl/2015/03/08/deelnem … -marathon/

23

Re: City-Pier-City Loop 2015

Dat hoor je bij praktisch elk groot evenement wel, ik heb er eens over gesproken met een cardioloog bij ons op het werk en hij zei dat het ondanks het slechte nieuws wel raar is dat het elke keer in het nieuws blijft komen terwijl er genoeg mensen zo ook een hartinfarct/hartstilstand krijgen zonder aan zo'n evenement mee te doen waar niks over geschreven wordt. Het is vooral sensatienieuws en statistisch gezien valt het allemaal wel mee met hoeveel mensen komen te overlijden door deelname aan een dergelijk evenement. Neemt natuurlijk niet weg dat dergelijk nieuws ontzettend tragisch is voor de nabestaanden.. Denk je "gezond" bezig te zijn, en eindigt je leven van het een op het andere moment.

24

Re: City-Pier-City Loop 2015

Terechte opmerking. Als het op de terugweg van een evenement gebeurt is het geen nieuws. Klote is het wel. Ben ook wel eens tijdens een loopwedstrijdje langs een ambulance gelopen terwijl ze net een wit laken over de deelnemer aan het trekken waren. De lol van het loopje is er dan wel vanaf...  sad

25

Re: City-Pier-City Loop 2015

Idd toen ik de marathon van Amsterdam liep waren ze in het vondelpark ook iemand aan het reanimeren maar moest ik achteraf gehoord hebben dat die persoon het niet gehaald had zou dat toch een wrang gevoel nagelaten hebben. Maar er zijn idd te veel mensen die onvoldoende voorbereid aan zulke evenementen beginnen dus er zal toch wel iets aan gedaan moeten worden vind ikzelf.