51

Re: Misselijk door borstcrawl

Gisteren dan toch het kwartje in Groningen gedaan. Ik werd vrijdagavond ziek en heb zaterdag de hele dag voor pampus gelegen. Zondagochtend voelde ik me zowaar redelijk goed en na een kort testloopje toch maar besloten naar het NoordOosten af te reizen. Het zwemmen in de Dare2Swim ging erg goed, ik was binnen de 20 minuten binnen, een stuk beter dan verwacht. Het lopen ging wat moeizaam maar het was een fantastische dag en het sterkt me erin de Ican A'dam ook gewoon volledig schoolslag te zwemmen. Ik heb m'n vuurdoop in ieder geval goed doorstaan! big_smile

52

Re: Misselijk door borstcrawl

JORW...........over je vraag mbt uitademen.................... DIRECT uitblazen.
Heel simpel, hoe meer je uitblaast des te meer er weer in kan

Voeding voor je spieren komt (ook) vanuit de zuurstofinname, dus hoe meer naar binnen hoe beter.
Ik ken trainers die ook fel tegenstander zijn van de drill "om de 3-5-7 slagen adem halen"

Wat is het nu van bewust zuurstogschuld opbouwen?
Zit in dezelfde hoek als expres 30 km te gaan lopen zonder drinken/voeding

53

Re: Misselijk door borstcrawl

Over om de hoeveel slagen ademen zijn veel meningen...

Dat je om de 3 slagen zuurstofschuld opbouwt is naar mijn mening niet waar, het is maar net waar je je aan went en hoe je inademt en uitblaast

ik adem in en blaas over 3 slagen uit

Ik zie juist grote voordelen van om de 3 slagen ademen, je ligt over het algemeen vlakker in het water, je zwemt rechter door ( veel mensen die aan 1 kant ademen zwemmen in een grote bocht ), je kan je tegenstand beter in de gaten houden omdat je aan 2 kanten kijkt.

Onze wedstrijdzwemtrainer is zelf een groot voorstander van om de 3 slagen, ook de trainster van mijn dochter ( trainster is ex olympisch zwemster ) is er een voorstander van, wel vind zij dat als je anders gewent bent je er niet al je tijd in moet gaan steken om het aan te leren, moet je zwemmen nog echt leren probeer het dan wel.

het scheelt trouwens ook duizeligheid als je 2 kanten kan ademen