1

Onderwerp: 1/8e van Herderen

Over enkele dagen doe ik mee aan mijn eerste triatlon!

Het wordt de 1/8e van Herderen

Ik start om 10.15 met mijn 500 m zwemmen in het zwembad van Bilzen, twee vrienden starten pas om 12.30.
Aansluitend om 15.00 starten we voor een 20-tal fietskm's op glooiend parcours en 5 loopkm's die relatief vlak zijn.

Mijn doel met zwemmen is een tijd van rond de 8.30, fietsen zal door het parcours rond de 34-35 minuten zijn en lopen hou ik op 20 minuten. Wissel is er enkel van fietsen naar lopen, en die hoop ik zo rond de 2 minuten te kunnen houden.

Dat zou betekenen dat mijn streeftijd 1.05 gaat zijn.

Ik ben benieuwd, en heb er ontzettend veel zin in! Een goede winter gedraaid tot dusver dus aan de voorbereiding zal het niet liggen smile

2

Re: 1/8e van Herderen

brrr dat wordt koud op de fiets smile Heel veel plezier en succes met je 1e!! Ben benieuwd hoe  het je vergaat..

#enjoylife

3

Re: 1/8e van Herderen

Heb net na het thuiskomen van mijn nachtdienst een leuke brick gedaan, 25 km aan net geen 34 gemiddeld op mn "gewone" racefiets - hartslag 147 gemiddeld en aansluitend 8 km hardlopen aan tempo 4:19/km met hartslag 159 gemiddeld. Ik denk dat ik er klaar voor ben. En een zin dat ik er in heb!

4

Re: 1/8e van Herderen

tjonge en dat in een training... Snelheden waarop ik jaloers kan worden  tongue

#enjoylife

5 Laatst bewerkt door daveke (15-03-15 21:26:10)

Re: 1/8e van Herderen

Het zit erop, vanaf nu ben ik triatleet smile

Het zwemmen vanochtend ging een beetje rommelig. Ik ging iets te snel van start met 1.26 voor de eerste 100 mtr waarna er wat verval optrad en ik uiteindelijk uitkwam op 8.45. De banentellers maakten alleen een foutje, maar hebben dat later netjes gecorrigeerd. Met mijn 8.45 was ik uiteindelijk 78e in een veld van 130 (dacht ik). De jongens daar zwemmen erg snel! Winnende tijd was geloof ik 5.25.. Tijden waar ik alleen van kan dromen, haha.

Tijd voor het fietsen, mijn onderdeel. Het bleek een rondje over veelal landbouwwegen waar de wind vrijspel heeft, met in totaal bijna 200 hoogtemeters op 4 rondes van 5 km. Mijn fietstijd was inclusief het naar de fiets lopen, opstappen en uiteindelijk ook een dikke minuut van de eerste transition op 35 minuut 56 - gemiddeld 35 km per uur dus. Dik tevreden over. Gemiddelde hartslag 170, normalized power 321 watt. Mooie cijfers dacht ik zo. Onderweg ben ik niet ingehaald, en heb ik zelf zeker 30 man ingehaald, als het er niet meer zijn. Aangezien het een stayertriatlon was dacht ik iets meer voordeel te hebben van andere fietsers, maar niets bleek minder waar. Als ik al voordeel had, was het 2 seconden in het wiel zitten om daarna weer verder te knallen.

De wissel ging erg vlotjes, met mn eerste vliegende afstap - die is in de pocket! 5 km over 4 rondjes van 1.25 km met in totaal 60 hoogtemeters over de 5 km. Mijn eindtijd was 20.32 over die 4 rondes, dus een mooi tempo van 4:08/km op de wedstrijdklok - mijn Garmin gaf 4:23 per km aan, maar die zit er de laatste tijd wel eens vaker langs qua tempo heb ik het idee.. Ook met hardlopen wederom gemiddelde hartslag van 170.

Ik ben nog aan het wachten op de officiele eindtijd van de organisatie, maar die post ik straks ook nog wel even. Absoluut geweldige vuurdoop en ik ben helemaal fan!

6 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (15-03-15 20:23:19)

Re: 1/8e van Herderen

daveke schreef:

Het zit erop, vanaf nu ben ik triatleet smile

Het zwemmen vanochtend ging een beetje rommelig. Ik ging iets te snel van start met 1.26 voor de eerste 10 mtr waarna er wat verval optrad en ik uiteindelijk uitkwam op 8.45. De banentellers maakten alleen een foutje, maar hebben dat later netjes gecorrigeerd. Met mijn 8.45 was ik uiteindelijk 78e in een veld van 130 (dacht ik). De jongens daar zwemmen erg snel! Winnende tijd was geloof ik 5.25.. Tijden waar ik alleen van kan dromen, haha.

Tijd voor het fietsen, mijn onderdeel. Het bleek een rondje over veelal landbouwwegen waar de wind vrijspel heeft, met in totaal bijna 200 hoogtemeters op 4 rondes van 5 km. Mijn fietstijd was inclusief het naar de fiets lopen, opstappen en uiteindelijk ook een dikke minuut van de eerste transition op 35 minuut 56 - gemiddeld 35 km per uur dus. Dik tevreden over. Gemiddelde hartslag 170, normalized power 321 watt. Mooie cijfers dacht ik zo. Onderweg ben ik niet ingehaald, en heb ik zelf zeker 30 man ingehaald, als het er niet meer zijn. Aangezien het een stayertriatlon was dacht ik iets meer voordeel te hebben van andere fietsers, maar niets bleek minder waar. Als ik al voordeel had, was het 2 seconden in het wiel zitten om daarna weer verder te knallen.

De wissel ging erg vlotjes, met mn eerste vliegende afstap - die is in de pocket! 5 km over 4 rondjes van 1.25 km met in totaal 60 hoogtemeters over de 5 km. Mijn eindtijd was 20.32 over die 4 rondes, dus een mooi tempo van 4:08/km op de wedstrijdklok - mijn Garmin gaf 4:23 per km aan, maar die zit er de laatste tijd wel eens vaker langs qua tempo heb ik het idee..

Ik ben nog aan het wachten op de officiele eindtijd van de organisatie, maar die post ik straks ook nog wel even. Absoluut geweldige vuurdoop en ik ben helemaal fan!

Dikke proficiat, op naar de volgende

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

7 Laatst bewerkt door daveke (16-03-15 20:32:10)

Re: 1/8e van Herderen

De tijden en uitslag is bekend;

32e geworden in een veld van 103 finishers;
Winnaar was Marko Akershoek in 57 minuut nog iets.

Mijn zwemtijd: 8.45 op 500 mtr - 78e tijd van het veld
Mijn fietstijd: (incl transition): 36.34 op 20 km - om en nabij de 20e/25e tijd van het veld
Mijn looptijd: 20.27 op 5 km - om en nabij de 30e/35e tijd van het veld

DIK tevreden  big_smile

http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/11061250_10152762122782157_6311603524689167498_n.jpg

8

Re: 1/8e van Herderen

leuk verslag en erg mooie tijden, gefeliciteerd smile!! Mooie actiefoto ook trouwens wink

#enjoylife

9

Re: 1/8e van Herderen

Lijkt wel of de fiets boven de weg zweeft  smile
Gave foto en lekker resultaat

10

Re: 1/8e van Herderen

Gaaf! Leuk verslag. Mooie tijden. Op naar de volgende  smile