51

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Vandaag de zwintriatlon meegedaan en het water was echt wel koud te noemen.

52

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Hedcandy schreef:

Op zich heb ik een wetsuit, maar het scheelt gewoon gehannes als het warm genoeg is om hem niet aan te hoeven.

Dat is natuurlijk aan jou, hoe goed je tegen kou kan of hoe graag je in een wetsuit zwemt. Over de temperatuur is nog niet zo veel te zeggen, dat hangt af van het weer de komende 2,5 week. Het is wel al eind september, echt heel warm zal het niet meer zijn. Het is wel maar 500 meter natuurlijk, dat gaat al gauw, maar ik moet zeggen: ik heb al gauw graag die extra warmte.

Hedcandy schreef:

Is het lopen wel precies 5 km, of ook langer/korter? (aangezien 3x groot en 1x klein niet het dubbele is van 1x groot en 1x klei

Ik weet niet, het is gek, ja, maar ik heb niet gehoord dat de afstanden afwijken. Er zit ook nog een aan- en afloopje bij, zeg maar, dus het stukje van en naar de wisselzone, misschien komt het dan wel goed uit.

Louise

53

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Met een aanloopje erbij kan het prima, als de grote ronden 1250 meter zijn.

Wel verwarrend zo'n klein rondje tussendoor, dan had ik ook die afstanden liever wat af laten wijken.
We zullen achteraf wel zien wat het nu precies was wink

54

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

LindaRotterdam schreef:

Wel verwarrend zo'n klein rondje tussendoor, dan had ik ook die afstanden liever wat af laten wijken.

Ja, en zorg dat je het zelf goed weet, hoe het zit, want in Beesd is de eerste van de 1/16 afstand bij het lopen de verkeerde kant uit gestuurd door een vrijwilliger, en dat leidde tot een DNF terwijl ze anders waarschijnlijk dik had gewonnen, dat was lullig. Dus verstandig om te zorgen voor parcourskennis!

Louise

55

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

En nog even iets anders: de organisatie van de Vrouwentriathlon in Utrecht is nog op zoek naar vrijwilligers. Dus als jullie supporters willen meehelpen (goed te combineren met aanmoedigen, doet mijn man ook altijd), of als er forummers zijn die een halve dag mee willen helpen bij het realiseren van een mooi evenement: meld je aan via http://www.vrouwentriathlon.nl/vrijwilligers/

Louise

56

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic. … 938#p41938

Deze blondie bedenkt nu pas dat er natuurlijk foto's zijn van Zeewolde! Zie de link, dan kunnen jullie me herkennen... ik trek hetzelfde aan namelijk.

57

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ik heb besloten niet me te doen in Utrecht, maar overweeg nog wel om als vrijwilliger de sfeer te proeven...

58

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Louise schreef:

En nog even iets anders: de organisatie van de Vrouwentriathlon in Utrecht is nog op zoek naar vrijwilligers. Dus als jullie supporters willen meehelpen (goed te combineren met aanmoedigen, doet mijn man ook altijd), of als er forummers zijn die een halve dag mee willen helpen bij het realiseren van een mooi evenement: meld je aan via http://www.vrouwentriathlon.nl/vrijwilligers/

Louise

Hoe laat moeten de vrijwilligers aanwezig zijn?

Manlief twijfelt ofdat hij zich aanmeldt als vrijwilliger. We hebben namelijk een bruiloft de dag ervoor, dus ik was wel gelukkig met m'n late startttijd.

59

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Linda, deed jij ook mee in Almere?
Ik zag een dame in zo'n mooi pakje rennen en dacht gelijk aan jou, nav je foto van je nieuwe shirt smile


Ik heb enorme zin in zondag, zaterdag kijkend naar 'die echte' kreeg ik zoveel kriebels!
Ik ben lekker aan het trainen de laatste tijd en dat voelt ook goed.

60

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Weten de andere deelnemers hun startnummer al trouwens?
Ik ben 83 (startgroep van 11.45u)`

61

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Hedcandy schreef:

Linda, deed jij ook mee in Almere?
Ik zag een dame in zo'n mooi pakje rennen en dacht gelijk aan jou, nav je foto van je nieuwe shirt smile


Ik heb enorme zin in zondag, zaterdag kijkend naar 'die echte' kreeg ik zoveel kriebels!
Ik ben lekker aan het trainen de laatste tijd en dat voelt ook goed.

Nope!
Pakketje ligt nog op het postkantoor. En ik heb al weken weinig uitgevoerd. big_smile

Ik heb er ook zin in. Startnummer is 42.

62

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

LindaRotterdam schreef:

Hoe laat moeten de vrijwilligers aanwezig zijn?

Ik weet niet precies, maar je kunt het misschien ook omdraaien, zo van: hij wil wel wat doen, maar alleen tussen X en Y uur. En dan hoor je wel of dat nuttig is!

Louise

63

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

LindaRotterdam schreef:

Nope!
Pakketje ligt nog op het postkantoor. En ik heb al weken weinig uitgevoerd. big_smile

Ik heb er ook zin in. Startnummer is 42.

O haha...
Heb je hem zondag wel aan?
Anders kijk ik uit naar nr 42, ook prima smile
Alvast succes!!!

64

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Hebben jullie gehoord dat de wisselzone een klein stukje is verplaatst vanwege de drassigheid? https://www.facebook.com/vrouwentriathl … 6162690561

Ik zal naar jullie uitkijken trouwens, ik sta bij de finish om o.a. de winnaressen te interviewen.

Louise

65

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ja, ik las de mail... doet geen goed voor mn zenuwen haha.
Nou ja, ik ben er op tijd.

Wat is trouwens slim met deze temperaturen? Na het zwemmen nog een shirt/jasje aan op de fiets, en dan met lopen...?

Wie heeft er advies.
Genoeg kleren, maar wat moet ik meenemen smile

66 Laatst bewerkt door HansH (19-09-15 22:46:37)

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Als je het koud hebt, ga je niet hard genoeg  smile

triathlon is 3x leuker!

67

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ik heb Hedcancy en LindaRotterdam gezien en gesproken, hoor, erg leuk! Ik ben nu bezig met het persbericht. Het was weer een geslaagde dag!

Louise

68

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Voor de dames die hebben meegedaan in Utrecht vandaag: er staan wedstrijdfoto's op http://www.facebook.com/4LMNTS

69

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Allereerst, wat leuk om je even gesproken te hebben Louise!
En Astrid, ik denk dat ik jou ook heb gesproken...bij het zwemmen van de 40+ categorie heb ik met 2 dames van jullie gekletst smile

Dan nu een verslagje van de wedstrijd... van te voren was ik best nerveus, in mijn eentje erheen, wat moet ik aan nu het frisser is etc. geen maatje om mee te overleggen en om voorpret/spanning mee te hebben.
Dus ruim op tijd was ik bij de locatie, kon ik nog mooi de start van de 1/16e zien en later ook het zwemmen van de 40+ 1/8e, want van de uitleg hoe je precies moest zwemmen snapte ik niets in eerste instantie.
Al mn spullen klaar gelegd, mn supporters gedag gezegd en verteld dat zij er overal met hun neus bovenop konden staan (wat leuk!!)

Daar gingen we dan het water in, kwa temperatuur viel het mee. Omdat ik redelijk kan zwemmen startte ik vrij vooraan. Eerst in de benen van iemand, later zwom ik 'los'. Ik dacht wel even de boeien te volgen, tot ik met mijn hand het koord tikte, opschrok en met mijn hoofd slechts 10 cm van een houten paal verwijderd was... oef, ging net goed!
Het keerpunt van even het water uit was behoorlijk zwaar, je pak vol water, ineens dat zachte zand... voor mij ging een dame languit op haar gezicht, mooi balen als zoiets je overkomt.
De terugweg ging lekker, en (volgens mijn broer) binnen de top 10 kwam ik het water uit.

Omkleden in T1 ging lastig, ik zwabberde alle kanten op, leek wel dronken! Wat lastig om dat je voeten af te drogen en in een schoen te stappen... de sokken liet ik uit deze keer (goede keuze).
Shirtje aan en snel naar de startlijn om op de fiets te kunnen stappen.
Het fietsen ging eigenlijk wel heel lekker. De stukken wind mee werk ik ingehaald door een dame, zodra er wind tegen was, haalde  ik haar weer in, een leuk kat en muisspel. (jammer genoeg ging zij het laatste rondje tegen de wind in stayeren en kon ik haar niet meer bijhalen) Fijn ook, die supporters langs de kant! Even extra aanzetten op zulke momenten...
En wat een fijn stuk asfalt, rete strak.

Vlak voordat ik het bruggetje op draaide op weg naar T2 werd ik ingehaald door... Linda smile grappig!
We gingen dus tegelijkertijd T2 in, die ging bij mij supersnel.
Pfff wat ging dat lopen zwaar.. Linda kwam me al snel voorbij zetten, maar haar looptijd had ze dan ook sneller ingeschat dan ik de mijne dus dat was logisch.
Het eerste rondje totaal geen gevoel in mijn voeten, dat kwam later gelukkig terug. Passen tellen, telkens tot 10 en dat 10x. Zo ging de ene na de andere ronde voorbij en ik liep steeds makkelijker (kom altijd traag op gang). Na de 4e kon ik richting de finish, en ik besloot er nog een eindsprint uit te persen.

Mijn eindtijd van 1.35.47 was sneller dan verwacht en ik ben hier dan ook zeer tevreden mee!
De volgende keer kan het veel sneller, kwestie van goede voorbereiding doen. Ik had nu niet langer dan 50 min getraind, dus eigen schuld zeg maar...


Een leuk evenement om mee te doen, prima georganiseerd en door de kortere rondes heel fijn voor je publiek en eigen moraal... je kunt aftellen en wordt meerdere malen aangemoedigd.
Louise en alle anderen, bedankt!

70 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (20-09-15 21:58:35)

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ha wat leuk! Ik was weer s veel te langzaam dat water uit en heb op de fiets wat dames ingehaald en met lopen nog meer.
Zo fijn om s een wedstrijd te doen met mensen van ongeveer hetzelfde niveau. En het was een goed georganiseerd evenement, leuke sfeer en mooi parcours. 

Eindtijd uiteindelijk 1.31.47. Morgen mn rondjes eens op Strava bekijken.
Ben erg tevreden, alles borstcrawl en in aerohouding gedaan. En erg lekker soepel gelopen, al ziet het er op de foto's niet zo uit big_smile Was echt genieten!

71

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Astrid schreef:

Voor de dames die hebben meegedaan in Utrecht vandaag: er staan wedstrijdfoto's op http://www.facebook.com/4LMNTS

Dank je. Henk (mijn man) heeft een heleboel fietsfoto's gemaakt, vanaf zijn plek als verkeersregelaar, als het goed is staat (bijna) iedereen erop: https://www.flickr.com/photos/henkverma … 8464565798

Louise

72

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

O leuk Louise, ik ga zo kijken.
Dan weet ik precies wie hij was, want ik heb hem zien staan... geprobeerd om niet te poseren op de fiets, eens kijken hoe ik erop sta.
Zeker leuk een fietsfoto, want mn supporters hebben vooral zwemfoto's gemaakt (daarna camera leeg) en later loopfoto's met de telefoon...dus de fiets ontbrak.

73

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ik zie al aan de foto;s dat het lang niet zulk lekker weer was als in Beesd...het ziet er maar guur uit. Jammer dat dit weekend mij slecht uitkwam...maar ik ga dit zeker volgens jaar weer doen. Hopelijk krijg ik van de winter kans om beter te leren zwemmen.

74 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (22-09-15 15:00:23)

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Dat viel reuze mee hoor. Het zonnetje brak smiddags nog door, maar er was wel wat meer wind dan verwacht.
Ik dacht even dat het aan mijn energieniveau lag, maar hoorde het van meer dames wink
Ook tijdens het hardlopen zie je duidelijk dat ik de ene kant op harder ren dan de andere, terwijl ik eigenlijk niets van de wind merkte:
https://www.strava.com/activities/396861073

En Louise nog gezien trouwens.
Daarna snel door naar de massage, en me even flink laten mishandelen. Super dat dat gratis kan!

75

Re: Vrouwentriathlons (waarvan eentje ook voor mannen en kinderen)

Ik merkte het wel duidelijk met de wind... heen tegen en terug mee.
Bij het fietsen ook groot verschil, t leek wel of de tegenwind ook precies bij dat open stuk was. Maar het houdt je wel scherp onderweg smile

Watertemp vond ik trouwens erg meevallen! Had t kouder verwacht...