76

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Is de watertemperatuur met een huis tuin en keuken thermometer te meten of is er speciale apparatuur voor?

77

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Een huis tuin en keuken thermometer is prima, daar doen de meeste organisaties het ook mee. Op meerdere punten meten, 50cm onder water, en de laagste temperatuur geldt. Wel voldoende tijd geven om 'op temperatuur' te komen, minstens een minuut onder water houden.

78

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Nog bikkels die zich in het buitenwater wagen? Het is heerlijk weer, maar 3 oktober was voor mij de laatste keer. Op naar het nieuwe seizoen.

79

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Lig al weer 3 weken in het badje..................ook heerlijk hoor.
Begin mei duiken we het meer weer in  tongue

80

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Afgelopen zaterdag het buitenwater weer opgezocht. Vanzelfsprekend nog erg koud, kwartiertje vol gehouden in het Henschotermeer. Gelukkig wel een lekker zonnetje erbij. Nog meer mensen die al een buitenplons gewaagd hebben?

81

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Timmer schreef:

Nog meer mensen die al een buitenplons gewaagd hebben?

Als je het niet erg vindt, wacht ik nog even smile Wat was de watertemp?

82

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jasper298 schreef:
Timmer schreef:

Nog meer mensen die al een buitenplons gewaagd hebben?

Als je het niet erg vindt, wacht ik nog even smile Wat was de watertemp?

Ik heb zondag met mijn voeten in de Noordzee gestaan. Verder wilde ik niet gaan, maar ik kijk er wel naar uit om weer eens 'echt' te zwemmen.

83

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik hoop a/s donderdag eens een keertje buiten te kunnen zwemmen maar dit zal van het weer afhangen natuurlijk.

84

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Huidige watertemperaturen liggen op het moment rond de 10 a 11 graden. Vorig jaar begonnen met buitenzwemmen bij een watertemp van 14. Dit vond ik toen al best fris aan de voetjes...

85

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Moet er nog niet aan denken!

86

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Tja je zult er uiteindelijk wel aan moeten denken. Op 8 Mei heb ik mijn eerste triatlon dus tja wil ik toch al eens van het buitenwater geproefd hebben.

87

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik doe op 1 mei Pays d'Aix maar zit de hele week voordien al in de buurt. Ik ga ervan uit dat ik daar al wel een paar keer zonder al te veel kou kan zwemmen. Moet er niet aan denken dat mijn eerste OW ervaring tijdens een wedstrijd is.

88

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ook niet, wil een paar keer pat pak gezwommen hebben want dit voelt in het begin toch altijd wel iets zwaarder aan voor mij.

89

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Mijn pak krimpt altijd een beetje in de winter dus ruim voor de 1e triathlon (Huizen begin juni) moet ik me echt in het pak hijsen.

90

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Nee daar moet ik ook niet aan denken wink daarom dit jaar eerste tri maar gewoon eerst in het zwembad hehe. Vorig jaar voor de bosbaan tri ook vroeg in OW geplonsd maar dat waren redelijk korte sessies wink maar zeker noodzakelijk.

91

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Je dient na de winter je pak ook eerst even goed nat te maken. daar wordt hij weer soepel van.

92

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Idd pak eens mee onder de douche nemen en het goed door en door nat maken.

93

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De watertemperatuur bedraagt ongeveer 11 a 12 graden. Net frisjes zat nog... 3 graadjes erbij en dan wil ik het wel proberen, maar dan hebben we nog wel wat zonneschijn nodig.

94

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik pik even in op deze draad.
Ben van België (regio aalst) en doe 12/6 mijn allereerste triathlon (1/4)
Heb nog enkele weken voor de boeg maar ik begin wat te vrezen voor het open water. Ik zou toch enkele keren met een wetsuit (gehuurd, 2de hands, gekocht) in buitenwater willen liggen
Ik heb nog geen wetsuit (indien tips altijd welkom) maar het is blijkbaar nog moeilijker om in België open water te vinden waar mag gezwommen worden.
Zijn er hier Belgen (Oost-Vlaanderen; VL Brabant) op het forum, die weten waar (en wanneer) er buiten gezwommen mag worden?
Indien een verkeerd topic mag een mod  verplaatsen.

95

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ben van Oost Vlaanderen. Het is niet omdat je er niet mag zwemmen dat je er ook niet kunt zwemmen he :-) Welke triatlon ga je meedoen?

96

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De watermolentriathlon in Hamme.
Maar zoals gezegd moet ik eigenlijk eerst nog op zoek naar een wetsuit. waarvan ik ondertussen al begrepen heb dat de mogelijkheden nogal uit elkaar liggen kwa prijzen en dat het een zeer persoonlijke keuze kan worden.

97

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Eentje huren eerst he bij de triatlonshop in Merelbeke en ergens in Aalst heb je athletefitting. Of via de organisatie. Succes alvast ik heb deze triatlon zelf nog niet gedaan.

98

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Triathlonshop zit niet meer in Merelbeke denk ik (staat enkel nog een adres in Lichtaart op hun website) en alle reclame is weg aan het gebouw (passeer er dagelijks)

@Ronnyke, waar zwem jij dan in open water als je ook van deze contreien bent?

99

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik woon aan de grens met Zeeuws-Vlaanderen dus in Holland is water genoeg.

100

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

nu zondag wetsuit testmoment te Vosselare Put (omgeving Deinze). zie website van Bleu Globe Sports.