1

Onderwerp: Hoe moet ik beginnen?

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier! smile
Ik ben een meisje van 17, en doe aan wedstrijdzwemmen.
De wedstrijden zijn nu over, en nu ben ik gister begonnen met hardlopen en wielrennen.
Ik heb vorig jaar 1 triathlon gedaan en dit jaar wil ik dit doorzetten!
Mijn eerste triathlon staat gepland op 9 juni (Nijeveen).
Weten jullie hoe ik deze 2,5 week nog optimaal kan benutten?
Zwemmen is natuurlijk geen probleem, maar voor de andere 2 ben ik vast al heel laat.
Toch wil ik het proberen. Een maand geleden heb ik 1 hardloopwedstrijd gedaan, met 1 keer trainen vantevoren.
Ik heb dus niet zoveel training nodig, maar hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?
Ik Nijeveen wil ik de sprintafstand jeugd doen (850m zwemmen, 21.4km fietsen en 5 km. hardlopen)
Hebben jullie wat tips, ik heb elke dag tijd om te trainen. smile

2

Re: Hoe moet ik beginnen?

Van specifieke training heb ik niet veel verstand van maar aangezien je al een ervaren zwemster bent zou ik misschien nog 1 à 2 keer gaan zwemmen en voor de rest je tijd steken in fietsen en lopen. Als je al een goede uithouding hebt met deze disciplines zou ik proberen om er wat snelheid in te brengen en beetje op interval trainen (NOOIT meer dan 2 keer in de week interval trainen).

Als je nog vragen hebt..

3

Re: Hoe moet ik beginnen?

Elke dag tijd om te trainen... wat een luxe!
In 2,5wk tijd kun je best wel wat bereiken, alleen is de neiging om te veel te doen wel aanwezig. Probeer het lopen stap voor stap op te bouwen; je zou ik de tijd tot aan nijeveen best wel veel kunnen fietsen, maar om nu heel veel te gaan lopen... ik zou het niet zo snel doen. Verder zou je voor wat betreft het zwemmen je nu vooral kunnen focusen op langere afstanden, het zwemmen in open water (navigeren, alhoewel Nijeveen een makkelijk zwemparcours is, helemaal als je links kunt ademen).
Op de fiets zou je naast rustige duurritjes ook een keer een paar herhalingen rodn wedtemp kunnen doen, op de fiets kun je nog het meest trainen de komende tijd. Voor wat betreft het lopen zou ik zeker niet meer dan 1xper 2/3dgn lopen, en alleen rustig duurwerk doen oplopend van 20min tot max 40min.
Niet geblesseerd raken dus.
Succes in Nijeveen.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.