1

Onderwerp: Triathlon Huizen 14-6-2015

Ik ga me alvast aan een voorspelling van mijn tweede triathlon wagen:
Zwemmen 1km:18'
T1:  3 minuten
Fietsen 40km:1u10'
T2:3 minuten
Hardlopen 10km 40'
Totaal 2u15 minuten

Dat wordt een flinke verbetering ten opzichte van mijn eerste in 2013 daar kwam ik in 2u26'00" aan de finish.
Grootste winst verwacht ik met fietsen en op het zwemmen.. 

vorige keer:
Zwemmen 23'30"
Fietsen (+T1) 1u20'40"
Hardlopen (+T2) 41'51"

Het hardlopen was toen wat te kort dus daar zal ik wel wat inleveren.

2

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Ik had hier 2:15 gepost maar dat was de voorzichtige voorspelling... Het was vandaag super weer! windstil, zelfs in de polder, het gooimeer zo vlak als een biljartlaken (net iets minder groen :-)

De start ging wel aardig.. enorme wastobbe met her en der een bril die bijna van mn hoofd werd geslagen etc... na de boei kon ik aardig vrij zwemmen en het tweede rondje ging lekker..
19'11" voor het zwemmen..

daarna begon het geemmer in T1.. pak uit ging ok.. helm op... dingetje achter op mn hoofd ging dubbel en dat zit niet lekker... helm af.. dingetje goed... helm op... riempje in mn helm... helm weer af...riempje goed.. dingetje goedd...helm op... wegwezen... oh ja oeps mn schoenen...(heb geen triathlonschoenen dus effe op de schoenen door het gras) nou ja uiteindelijk 2'28"over t1 gedaan... niet dramatisch maar het lijkt superlang te duren.

Daarna op de fiets...Stichtse brug op.. er af linksaf langs een camping..daar was wat consternatie maar lekker tempo kunnen maken... terug over de gooimeerdijk.. oppassen bij de stichtsebrug.. verderop een rondje over strak asfalt van de nuon langs de windmolens... heerlijk... het ging helemaal super. bij de baan op tijd de schoenen los en op tijd van de fiets...
Fietsen in 1:06'12"
snelle wissel (alles ging soepeltjes)
T2+rondje over de baan 2'51"
Daarna het hardlopen.. het liep vrij snel redelijk soepeltjes.. twee rondjes waarbij het ergens licht ging miezeren... verderop blijkt het toch echt geregend te hebben maar ik had daar geen last van. Was erg gezellig onderweg heel veel bekende vrijwilligers langs de kant en dan vliegt de tijd.

lopen 39'23

totaal 2:10'03"daar ben ik super tevreden mee.. 12e plaats en ik was ook nog eens eerste Huizer goed voor een bloemetje en een dinerbon..

3

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Ha Gadget, mooi prestatie, vooral op het looponderdeel heb je tov met mij het verschil gemaakt, maar dat hebben we gisteren volgens mij al besproken op de weg terug naar de Atletiekbaan. Mooi om te lezen dat je eerste Huizer bent geworden. Mijn Huizer roots zijn niet in de uitslag terug te vinden.

Vorig jaar was de kwart Huizen mijn debuut. Dit jaar voor mijn gevoel beter voorbereid gestart en met een doel. Mijn 2014 tijd van 2.20.09 verbeteren. Ik heb in de voorbereiding meer kilometers dan ooit gelopen, veel gezwommen en weinig gefietst.
De hoop was dan ook sneller zwemmen, consolideren met fietsen en vooral lopen moest beter.

Na de zwemstart bekroop mij hetzelfde gevoel als vorig jaar, ondanks dat ik niet in het tumult zwom kreeg ik het benauwd, voelde ik mijn hartslag omhoog vliegen en moest moeite doen om adem te blijven halen. Ik kon niet anders dat overgaan in schoolslag om even bij te komen. Het eerste stuk heb ik zo'n 100 meter schoolslag gezwommen, tot ik om de boei was en weer een ritme zocht. Dat ging aardig en langzaamaan ging het beter. Tweede ronde ging goed en in kwam na 19.29 het water uit, 3 minuten sneller dan vorig jaar (en het kan dus gemakkelijk nog sneller). Ook de wissels kunnen en moeten sneller, maar het zijn voor mij ook de momenten om even te herstellen.
Omdat ik vlak bij de uitgang stond had ik besloten om mijn schoenen niet op de fiets aan te doen, dat was een  prima keuze.
Stichtse brug op rustig gehouden, je kunt je daar al compleet opblazen als je te snel start en daarna rustig mijn tempo gezocht.  Tot aan de opbreking na de stichtse brug lekker gereden. Ik kwam er wel achter dat ik mijn bidon wel gevuld had met power bar poeder, maar vergeten was er water bij te doen. Ik drink altijd al (te)weinig, maar nu zat er niets anders op dan door te fietsen zonder een slokje. Na de opbreking het gas er op gegooid. Er ik haalde verschillende treintjes in, wat mijn betreft had de jury hier wel wat harder tegen mogen optreden. Ook in mijn wiel bleven wat mannen hangen, op zich prima aangezien de afstand wat groter was, maar het geeft toch altijd een gevoeld dat ik meer werk doe. Je kan je niet op een wiel focussen en moet continue inschatten of je sneller kan, of even blijft hangen. Uiteindelijk nagenoeg samen met Gadget bij Zuidwal aangekomen en ik bleek met een top 10 fietstijd te zijn opgeklommen naar de 9 plek overall, opnieuw sneller dan in 2014, het zag er goed uit.
Toen het lopen, het lopen, wat vind ik dat een rotonderdeel. Omdat ik weinig had kunnen drinken voelde in een kramp opkomen en ik had het al moeilijk met de overgang en ik ben al een langzame loper. Een gel kreeg ik niet wel en drinken onderweg vind ik niet fijn, maar ik moest drinken. Na mijn sterke fietsonderdeel liep de 1 na de ander mij voorbij en liep ik uiteindelijk een langzamere tijd als in 2014, een 50-er. Wat wel bevestigd dat waar ik met zwemmen/fietsen meekan met top 20 ik op het lopen gewoon heel veel tijd verlies.

Uiteindelijk gefinished in 2.17.04, en 39ste. 3 minuten sneller dan vorig jaar en

4 Laatst bewerkt door Arnoutdv (15-06-15 09:47:19)

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Triathlon Huizen OD, wat mag je verwachten een week na een halve triathlon in Kraichgau...
Deze week 1x 500 meter gezwommen, 1 waterpolo training en op zaterdag de gehele dag gestaan om met mijn dochter met het dames team van de Houtrib te coachen bij het het buitenwater waterpolo toernooi in Harderwijk.
Zwemmen ging vrij aardig, rond de 28 minuten over 1500 meter.
Daarna de fiets, heerlijk weer 16 graden, bewolkt en windstil. De eerste 5km ging vlot en daarna was het ineens op. Alle kracht was weg, ik werd door tientallen fietsers ingehaald (rijdend in groepjes). Vanaf 25km kawm de kracht langzaam terug en ging de gemiddelde snelheid langzaam omhoog.
Aansluitend het lopen, wat ging dat lekker, ik kon de kilometer tijden redelijk vlak houden. In kilometer 3 moest er even gestopt worden voor een plaspauze, toen vlot weer verder. De finish bereikt in 2:28:00, sneller dan vorig jaar, maar toch niet helemaal tevreden door het slechte fietsen. Tijdens het lopen nog twee keer Rose aangemoedigd (dat was ik dus  smile )
Over 2 weken de Powerbar Triatlon in Stiens.
Ik heb er nu al zin in.

5

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Aaaah was jij dat met die groene Herzog kousen!

6 Laatst bewerkt door FrankGNL (15-06-15 09:54:58)

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Dit was mijn 1e OD ooit.

Zwemmen is totaal niet mijn onderdeel heb ik gedaan in 31:36. Fietsen ging lekker paar man kunnen inhalen, uiteindelijk gedaan in een tijd van 1:12:45. Hardlopen ging helemaal lekker, mega veel man kunnen inhalen. Tijd was 39:17 (18e overal) daardoor veel plekken opgeschoven in de eind klassering. Totaal heb ik er 2:23:37 over gedaan

7

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Ik heb mijn debuut in de triathlon sport gemaakt met de wedstrijd over de kwart afstand.
Zwemmen ging echt heerlijk, ik kwam als 17e het water uit en ook de wissel ging best wel goed.
Fietsen is niet echt mijn ding en ik hoopte rond de 31km/h uur te gaan rijden, maar door het fijne weer en de wedstrijd adrenaline lukte het om gemiddeld 33km/h te rijden smile Hierbij werd ik natuurlijk wel regelmatig voorbij gereden, maar dit had ik wel verwacht.

Toen nog het lopen... Ik had al wel een aantal keer de overgang getrained door na een fietstraining nog even 2km te lopen, maar hoe dat zou gaan over 10km was vooraf nog een verrassing. Nou hier kan ik kort over zijn, dit ging echt heerlijk! Ik heb een tijd van 48:48 gelopen terwijl mijn 10km PR op een losse loopwedstrijd op 45:30 staat.

Uiteindelijk heeft dit me gebracht naar een eindtijd van 2:23:03 waarmee ik enorm tevreden ben voor de eerste keer.

8

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

1:05:56 op de achtste en daarmee de 10e plek.
Was mijn eerste achtste, dus niet ontevreden mee!

Vond het fietsparcours best gevaarlijk. Niet afgesloten waardoor ik 1 keer achter achter een paar recreatieve fietsers met bepakking zat, die ik niet kon inhalen door tegenliggende deelnemers. Het keerpunt van de achtste was niet heel handig gekozen. Ik moest wachten op een deelnemer van de kwart die er aan kwam. En ik vond de afdaling van de brug best link, zat een gemene hobbel in waardoor ik los kwam. Helaas lag er ook iemand gewond in de berm. Hoop dat het goed met hem gaat.

Zwem en loopparcours overigens prima! Al met al mooie wedstrijd. Omstandigheden ook heel goed.

9

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

De 1/8 heeft denk ik wel wat meer knelpunten dan de 1/4 en OD qua fietsen. Ik deed de 1/4 en dan kom je de 1/8 tegemoet op de eemmeerdijk en dat smalle stuk de stichtse brug op. Op diezelfde Eemmeerdijk kom je dan ook nog wat van de OD tegemoet op de heenweg. Verder is het geen probleem.  Het is inderdaad wel oppassen met andere fietsers op de Eemmeerdijk. gewoon verstandig doen, gas terugnemen en goed opletten. Er was nog wel een vervelend ongeluk gebeurd bij de Camping waar we langsreden. de koploper van de OD is daar tegen een camper gereden. Hij was zelf ongedeerd maar zn fiets was kapot.


De jongen die jij in de berm hebt zien liggen zat op een stoeltje toen ik er langs kwam. (stond toen wel een motor midden op dat toch al smalle stukje waar de 1/8e naar beneden kwam en de kwart omhoog   hmm  )

Maarten

10

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Voor de eerste keer Huizen gedaan, de OD...

Het zwemmen vond ik top kwa locatie ook al ging het niet heel erg lekker bij mij, het fietsonderdeel was op sommige plekken best link en helaas bij de dijk reden de fietser voor me en ik de dijk op ipv het fietspad na 50 meter kregen we een schreeuw dat we het fietspad op moesten en zijn we dus gekeerd.

Lopen vond ik kwa parcours leuk, zeker met het heen en weer parcours, ik ben niet de beste loper en heb er toch wel van genoten

Mijn tijden:

zwemmen 25:28
fietsen   1:06:15
Lopen       44:10

eindtijd   2:15:51   dit was goed voor een 12de plek in mijn categorie ( 46jr )


Mijn dochter Joyce wist bij de 1/8 de zege op haar naam te zetten als eerste dame onder de 20 en eerste dame overall

haar tijd was   1:04:18



Mijn zoon Kevin die zijn eerste 1/8 deed en verreweg de jongste was ( 13 jaar ) heeft een gedaan in 1:15:28

11

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Lijkt me leuk met het hele gezin een triathlon doen Marcelca! Petje af voor je zoon en dochter, goed gedaan hoor!

Mooi om al die verhalen te horen.

Maarten

12

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Maar het lijkt me wel kostelijk roll

13

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

ronnyke schreef:

Maar het lijkt me wel kostelijk roll

Het is superleuk om met ze allen te doen maar het is idd zeker niet kosteloos

14

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Hi Marcel, leuk je nog in parc fermé gesproken te hebben, jij met de mooie zwart groene Focus. Ik zag je in eerste instantie voor iemand anders aan, maar je fiets en je naam last me je hier weer terugvinden. Mooie tijden!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

15

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Rose69 schreef:

Hi Marcel, leuk je nog in parc fermé gesproken te hebben, jij met de mooie zwart groene Focus. Ik zag je in eerste instantie voor iemand anders aan, maar je fiets en je naam last me je hier weer terugvinden. Mooie tijden!

Klopt dat je mij gesproken had, niet echt anoniem die focus.  smile

Grappig dat je me voor iemand anders aanzag want kende jou wel op 1 of andere manier :-)

Ben wel tevreden over mijn tijden, had misschien iets meer ingezeten maar merkte wel dat het de derde triathlon in drie weken was, vooral bij het fietsen was mijn gemiddelde hartslag een beetje aan de lage kant..

16 Laatst bewerkt door elderenbosch (15-06-15 23:13:02)

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

marcelca schreef:

helaas bij de dijk reden de fietser voor me en ik de dijk op ipv het fietspad na 50 meter kregen we een schreeuw dat we het fietspad op moesten en zijn we dus gekeerd.

Had precies hetzelfde. Fiets af, heuveltje aflopen en dan het smalle stukkie door.

17

Re: Triathlon Huizen 14-6-2015

Dave of Mike?