26

Re: Frustratie

Ik woon zowat op de grens met Belgie en train met de fiets eigenlijk altijd alleen maar daar. Is een wereld van verschil met fietsen in Nederland en goed voor de gemoedsrust :-) Wel op zondag wat verder dan de grensstreek gaan maar verder kom ik eigenlijk nooit meer met de koersfiets in Nederland.

27

Re: Frustratie

Ga je nu zeggen dat je liever op de kapotte asfalt en fietspaden die vol glas en rotzooi fietst in Belgie? Ik ben ook een grensgeval maar fiets toch liever in Nederland hoor.

28 Laatst bewerkt door Nultra (02-07-15 09:32:26)

Re: Frustratie

@Ronyke
In de streek waar ik fiets valt het best wel mee, redelijk goede wegen (Kalmthout, Wuustwezel, Hoogstraten).

29

Re: Frustratie

Naar de kempen op zal het idd wel wat beter zijn heb daar toen mijn vriendin nog niet bij me inwoonde ook veel gefietst en is daar idd beter dan hier en niet zoveel wind dan in Nederland.

30

Re: Frustratie

ronnyke schreef:

Naar de kempen op zal het idd wel wat beter zijn heb daar toen mijn vriendin nog niet bij me inwoonde ook veel gefietst en is daar idd beter dan hier en niet zoveel wind dan in Nederland.

Van waar in Vlaanderen bent U?

31

Re: Frustratie

In Belgie houden automobilisten 200% meer rekening met wielrenners, laten ze nog al eens voor gaan omdat ze inschatten dat we harder gaan dan de gemiddelde fietsen, letten op bij rotondes, gevaarlijke punten, kruisingen om ons onze snelheid te laten behouden. Nederlanders doen dan over het algemeen nooit, en laten jou liever remmen op je fiets, dan dat zij dat in hun auto zullen doen. Ik woon ook dicht bij de grens, en ik fiets veel en veel liever in Belgie smile

32 Laatst bewerkt door ronnyke (04-07-15 07:01:17)

Re: Frustratie

Ik ben van het maasland dus woon maar een vijftal km van Zeeuws Vlaanderen. Over het gedrag van Nederlandse chauffeurs ergeren wij ons al jaar en dag ook zonder fiets wink

33

Re: Frustratie

ronnyke schreef:

Ik ben van het maasland dus woon maar een vijftal km van Zeeuws Vlaanderen. Over het gedrag van Nederlandse chauffeurs ergeren wij ons al jaar en dag ook zonder fiets wink

Hier precies hetzelfde, terwijl de verkeersregel(s) in Nederland heel gemakkelijk zijn, er is er namelijk maar een: "Rij altijd en overal door want iedereen moet rekening met u houden".  sad

34

Re: Frustratie

Vorig jaar eens een kortstondige vakantie gehad langs valkenburg.
In het algemeen vond ik de fietspaden in nl beter,de fietpaden liggen ook meer gescheiden met een berm wat goed en slecht is,je moet niet bang zijn dat je een zot tegenkomt maar moet opletten bij uitritten,dan zouden ze durven een beetje te ver rijden,gevloekt heb ik gedaan omdat er zotten zijn die niet keken.
Wel is het zo in belgie en waar ik mij als bestuurder ook aan erger,in de bebouwde kom mag je met 2 fietsen tenzij er aanliggend verkeer is en je hinderd de wagens,dan moet je achter elkander,wist ik eerst niet.
Nuja wegpiraten heb je overal,nogal snel gefrustreerd en moest je niet op het fietspad rijden omdat het slecht is zouden ze u een stamp geven,maarja dat ze zelf eens met dunne bandjes op niet gelijkliggende betonplaten rijden.
Frankrijk vind ik dan persoonlijk nog het beste,als ze u daar voorbijsteken gaan ze een wagen tussenlaten om iw voorbij te steken

35

Re: Frustratie

Wil hierbij even mijn anti-frustratie uitspreken over de Franse automobilisten  smile.
Ben net terug van 2 weken vakantie in de Vendee, Frankrijk. Had uiteraard mijn fiets meegenomen.
Bijna iedere dag wel een stuk gereden. Je ontkomt er niet aan om regelmatig over de openbare weg te fietsen door het vaak ontbreken van fietspaden. Wat mij opviel is hoe geduldig de Franse automobilist achter je wacht om je in te halen. Wanneer ze dit doen gaan ze over het algemeen rustig met een grote boog om je heen met hun knipperlicht aan. Dit viel mij gewoon op.

36 Laatst bewerkt door Nultra (03-08-15 19:44:08)

Re: Frustratie

Emiel1969 schreef:

Wil hierbij even mijn anti-frustratie uitspreken over de Franse automobilisten  smile.
Ben net terug van 2 weken vakantie in de Vendee, Frankrijk. Had uiteraard mijn fiets meegenomen.
Bijna iedere dag wel een stuk gereden. Je ontkomt er niet aan om regelmatig over de openbare weg te fietsen door het vaak ontbreken van fietspaden. Wat mij opviel is hoe geduldig de Franse automobilist achter je wacht om je in te halen. Wanneer ze dit doen gaan ze over het algemeen rustig met een grote boog om je heen met hun knipperlicht aan. Dit viel mij gewoon op.

Zelfde ervaringen een paar weken geleden in de Borgogne (Arnay-le-Duc), heerlijk fietsen daar.

37

Re: Frustratie

en afgelopen zondag was mijn irritatiepuntje (2x in 2uur tijd) : mensen die 2 aan 2 blijven rijden op een fietspad in een blinde bocht ) en zo breed dat ze dus ook ook de andere weghelft meepakken. En ja, beide zijn officieel twee richtings verkeer waarbij er een heel luxe een middenlijn heeft.

Schijnbaar gelden de normale verkeersregels en verkeersinzicht (meeste mensen van 60-70 hebben vast een rijbewijs) niet meer als je op een fiets zit...

Automobilisten weinig last... als die je tegenmoetkomen krijg je alle ruimte. en achter je kiezen ze het juiste moment om in te halen.

Alleen jammer dat er hier wegen zijn (2 auto's naast elkaar past niet) die eigenlijk afgesloten moeten worden voor doorgaand verkeer (nabij de lutte). Aangezien je daar een probleem hebt bij bijv een rij cabrio's die aan het toeren zijn: lemmingengedrag: blind achter je voorganger aangaan als ze een fietser inhalen (ook komt er een fietser tegemoet. (ik ben dan ook het type dat auto nr 3 een flinker slinger laat maken en nr 4 vol in de ABS laat gaan...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

38 Laatst bewerkt door edj (05-08-15 18:34:53)

Re: Frustratie

Vandaag op de mtb door twickel-delden. Wat schetst mijn verbazing, net als ik ge-irriteerd wat wil roepen over twee op het pad geparkeerde elektrische fietsen, zie ik twee zeventigers, waarvan er eentje van het pad naast het talud bij de A1 naar beneden is gedonderd. Kreeg geen adem meer en kon met geen mogelijkheid overeind en weer op het pad komen. Maar even geholpen en gelukkig kon ik daarna door. Toen ik vroeg wat ze in vredesnaam op het pad deden, gaven ze aan zich verfietst te hebben, dachten door het pad tevolgen weer op de goede weg te komen. Wat betreft het stukje waar ze waren, dit was van het parcour in twickel net het stukje met de grootste hoogte verschillen. Wat betreft recreanten trof ik het niet, weer twee electrieke fietsers die tegen de rijrichting in op het atb parcours aan het cruisen waren. Na 1,5 uur maar huiswaarts gekeerd, door de grijze golf was er niet rustig te trainen.

39

Re: Frustratie

Ondertussen in de Eneco Tour...

http://www.nu.nl/wielrennen/4105722/pun … -tour.html

Het fatsoen druipt weer van wielrenner-hatend Nederland af. Dat gezegd hebbende; deze laml*l zet de sportfietsers ook wel weer even lekker te kakken (hoewel het verhaal uitsluitend éénzijdig bekend is);

http://www.gelderlander.nl/regio/de-val … -1.5149876

En het azijn spat weer van het scherm bij de reacties...

40

Re: Frustratie

Dorter schreef:

Ondertussen in de Eneco Tour...

http://www.nu.nl/wielrennen/4105722/pun … -tour.html

Het fatsoen druipt weer van wielrenner-hatend Nederland af. Dat gezegd hebbende; deze laml*l zet de sportfietsers ook wel weer even lekker te kakken (hoewel het verhaal uitsluitend éénzijdig bekend is);

http://www.gelderlander.nl/regio/de-val … -1.5149876

En het azijn spat weer van het scherm bij de reacties...

Tsja, je hebt maar één idioot nodig die punaises strooit en hij krijgt landelijke aandacht. Treurig, en hopelijk levert het verder geen problemen op.

Zolang het verhaal van beide kanten niet bekend is vorm ik geen mening over het MTB-rijder versus hondenbezitster incident. En commentaren onder stukjes probeer ik zo min mogelijk te lezen om mijn misantropie niet onnodig te voeden.

41

Re: Frustratie

Maca944 schreef:

Zolang het verhaal van beide kanten niet bekend is vorm ik geen mening over het MTB-rijder versus hondenbezitster incident. En commentaren onder stukjes probeer ik zo min mogelijk te lezen om mijn misantropie niet onnodig te voeden.

True, maar vrouwen meppen is een no-go.

Had het zelf overigens onlangs nog bij de hand op de Holterberg op de bepijlde route. Oudere dame rustte wat uit van het wandelen langs de kant en 2 honden zaten er onaangelijnd bij. Bij het passeren begon er eentje luid blaffend mee te rennen. Afgestapt, hond in zijn nek gegrepen en gewacht tot mevrouw gearriveerd was om hem aan te lijnen. Dit exemplaar was gelukkig wat schuldbewuster en verontschuldigde zich voor haar opdringerige huisdier. Ik heb er verder geen woorden aan vuilgemaakt, heb haar een goede dag gewenst en ben verder gereden. Nu ben ik niet bang voor honden (het was er eentje van het formaat border collie) maar kan me levendig voorstellen dat als je daar schrik van hebt dat je tellers wel even in het rood staan door de adrenaline. Dan is een grote bek gauw gegeven.

42

Re: Frustratie

Ik ga ook graag mountainbiken maar ik ga ook graag wandelen in het bos met mijn hond en nu moet ik zeggen dat er ook mountainbikers zijn die wat klappen verdienen hoor (nee ik niet)

43

Re: Frustratie

Dorter schreef:
Maca944 schreef:

Zolang het verhaal van beide kanten niet bekend is vorm ik geen mening over het MTB-rijder versus hondenbezitster incident. En commentaren onder stukjes probeer ik zo min mogelijk te lezen om mijn misantropie niet onnodig te voeden.

True, maar vrouwen meppen is een no-go.

Maar mannen meppen dus wel??? neutral  wink

Meppen is sowieso een no-go, mannen of vrouwen....

#enjoylife

44

Re: Frustratie

rinke schreef:

Meppen is sowieso een no-go, mannen of vrouwen....

Absoluut eens, maar toch hoor ik graag eerst of dat meppen echt gebeurd is of een dichterlijke vrijheid van de dame in kwestie of de journalist was. Of dat hij de hond mepte omdat hij een stel tanden in zijn been had.

Ik heb ook wel eens honden achter me aangehad (fietsend en lopend, zwemmend nog niet trouwens) en heb sinds afgelopen vrijdag zelf een hond, dus ik kan enigszins relateren aan de problematiek, dus ik hoop dat die kerel gevonden wordt en dat duidelijk wordt wat er gebeurd is.

45

Re: Frustratie

Maca944 schreef:

Ik heb ook wel eens honden achter me aangehad (fietsend en lopend, zwemmend nog niet trouwens)

geen zeehonden bij Zandvoort??? lol  lol
Anyway, de vrouw had verwondingen aan haar scheen dus het lijkt iig wel op iets van geweld. Maar goed, iets van hoor en wederhoor in onze rechtstaat.

#enjoylife

46

Re: Frustratie

Ik heb vandaag samen met 3 vrienden de Eneco ploegentijdrit gereden. Tijdens de verkenning reden 2 ploegmaten inderdaad lek door punaises. Wel redelijk kansloos!

47

Re: Frustratie

Dit was idd wereldnieuws hier in Belgie.

48

Re: Frustratie

rinke schreef:

geen zeehonden bij Zandvoort??? lol  lol

Ja hoor, vandaag nog: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a … hond.dhtml

Helaas nog nooit zelf gezien.

49

Re: Frustratie

Maca944 schreef:
rinke schreef:

geen zeehonden bij Zandvoort??? lol  lol

Ja hoor, vandaag nog: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a … hond.dhtml

Helaas nog nooit zelf gezien.

lol  lol  lol  lol  lol

#enjoylife

50

Re: Frustratie

Ik kom net terug van 2,5 kilometer op de stadsfiets, waarin ik ben gehinderd door drie auto's en uitgevloekt door een racefietser. De vakantie is voorbij?! Maar door zo'n scheldende racefietser snap ik dan ook echt wel waarom mensen een hekel krijgen aan 'ons', zeg maar.

Louise