51

Re: Frustratie

Louise schreef:

Ik kom net terug van 2,5 kilometer op de stadsfiets, waarin ik ben gehinderd door drie auto's en uitgevloekt door een racefietser. De vakantie is voorbij?! Maar door zo'n scheldende racefietser snap ik dan ook echt wel waarom mensen een hekel krijgen aan 'ons', zeg maar.

Louise

Uitgevloekt, mooie contaminatie.

Maar je vertelt er niet bij wat je op de stadsfiets deed, reed je slingerend tegen het verkeer in?  wink

OT, ik begrijp de frustratie bij sommige weggebruikers ook niet en probeer (al lukt dat niet altijd even goed) gewoon vriendelijk te zijn en vooral rustig voorbij fietsende bejaarden en families te gaan. Het is gewoon overal druk in de randstad, dus we moeten iets meer rekening met elkaar houden dan in bijvoorbeeld Drente (heerlijk om daar te fietsen en iedereen die je tegenkomt te groeten).

52 Laatst bewerkt door Louise (22-08-15 11:51:53)

Re: Frustratie

Maca944 schreef:

Maar je vertelt er niet bij wat je op de stadsfiets deed, reed je slingerend tegen het verkeer in?  wink

Haha, nee, ten eerste was er niets aan de hand en kon hij er gewoon langs, en ten tweede had ik hem alleen minder kunnen hinderen door niet te bestaan! Ik was zelfs überbraaf: ik had net ervoor zelfs mijn hand uitgestoken! Ik ging afslaan naar links vanaf een smalle fietsstrook langs een redelijk drukke weg, maar er kwam verkeer aan dus ik kon niet oversteken. Dus stapte ik af, en ja, toen stond ik dus op die smalle fietsstrook, 'voorgesorteerd' aan de linkerkant daarvan. volgens mij is dat allemaal precies zoals het hoort/moet/het veiligste is voor iedereen. En toen kwam die racefietser me achterop. Hij kon me rechts makkelijk passeren, maar dat was toch niet goed kennelijk. Nouja, zal wel stressdag gehad hebben?

Maca944 schreef:

dus we moeten iets meer rekening met elkaar houden dan in bijvoorbeeld Drente (heerlijk om daar te fietsen en iedereen die je tegenkomt te groeten).

Nou... ik was vorige week toevallig in Drenthe, fiets mee, en daar ben ik me sufgeschrokken van een automobilist die op me af kwam en ineens even links ging rijden, dus op mijn weghelft. Maar die deed denk ik aan toeristje pesten. Voor de rest waren ze daar inderdaad opvallend aardig, allemaal 'hoi' zeggen in de supermarkt, en hardlopend kreeg ik zelfs een high five van een fietser, erg leuk!

Edit: de contaminatie was expres. Ik houd wel van dubbelopismen e.d.  wink

En de auto's was drie keer dezelfde situatie: auto staat al op fietsstrook of -pad om voorrang te geven aan andere auto's en blokkeert zo de fietsers die ook voorrang hebben. Dat is geen wereldprobleem en kan mij in de auto ook overkomen, maar 3 keer zo kort achter elkaar is wel veel.

Louise

53

Re: Frustratie

Deze zal ook wel kwaad geweest zijn op zichzelf tongue  http://3athlon.nl/run-bike-run-of-run-bike-alexander/

54

Re: Frustratie

ronnyke schreef:

Deze zal ook wel kwaad geweest zijn op zichzelf tongue  http://3athlon.nl/run-bike-run-of-run-bike-alexander/

Poor-mans-Pyro-Adaptors...??