101

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Jep! Ik wilde anders de 70.3 in Haugesund graag doen, maar die is te vroeg in het seizoen wat mij betreft.

102

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Voor liefhebbers van de 111 er gaat vanaf dit jaar in Stein ook een komen http://3athlon.nl/spartacus-traint-alva … urnaal-34/

103

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ronnyke schreef:

Voor liefhebbers van de 111 er gaat vanaf dit jaar in Stein ook een komen http://3athlon.nl/spartacus-traint-alva … urnaal-34/

Staat bij mij al een tijdje op mijn lijstje, overmorgen weten ze volgens mij meer? http://triathlon-limburg.nl/

104

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik zit ook een beetje een planning te maken...
Nu leek de OD in Almere op 5 juni mij wel leuk, maar de 1/3 van oud Gastel ook. Die is de 25e.
Mijn vraag: is dat te doen of te kort op elkaar?

(zou ik bijv die OD als 'trainingswedstrijd' kunnen zien voor oud Gastel? Ik heb alleen tot nu toe nog nooit een OD gedaan, dus dat is wel een dingetje...)

105 Laatst bewerkt door Jvermond (13-11-15 18:13:44)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Wat heb je dan wel hiervoor gedaan? Alleen kwart afstanden? Als je niet vaak boven de kilometer hebt gezwommen dan dan 500 meter extra wel lang zijn. Maar aan de andere kant heb je genoeg tijd om te trainen daarvoor.

Oud gastel is dan weer 1300 zwemmen dus dan zou ik het heel lekker vinden dat je weet dat een 1500 al goed is gegaan. 3 weken recovery van een olympische is mijn inziens heel goed te doen!

106

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hedcandy schreef:

Ik zit ook een beetje een planning te maken...
Nu leek de OD in Almere op 5 juni mij wel leuk, maar de 1/3 van oud Gastel ook. Die is de 25e.
Mijn vraag: is dat te doen of te kort op elkaar?

(zou ik bijv die OD als 'trainingswedstrijd' kunnen zien voor oud Gastel? Ik heb alleen tot nu toe nog nooit een OD gedaan, dus dat is wel een dingetje...)

Lijkt mij geen enkel probleem. De belasting zit m vaak in het looponderdeel. Daar ben je na 3 weken wel van hersteld. Afhankelijk van je ervaring, goed rust pakken. Maar sommige mensen doen elk weekend een OD, 1/4....

--M

107 Laatst bewerkt door Toine (13-11-15 21:47:30)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Mijn planning is ook al weer praktisch compleet. Komend jaar het debuut op de halve ironman, Luxemburg heeft de strijd uiteindelijk gewonnen.

De planning is als volgt:
9 januari : Zwemloop Vlissingen            [1 - 10]   
       
20 februari: Zwemloop Bergen op Zoom    [1 - 10]

6 maart: CPC Loop Den Haag            [halve marathon]           
13 maart: Omloop Tom Schouten        [100 km toertocht]       

2 april: Cauberg trail                    [18 km trail run]            
9 april: Hageland Classic                [135 km toertocht]       
17 april: Zwemloop Breda                    [1 - 10]

1 mei: Zwemloop Rucphen                          [1 - 10]           
5 mei: RBRBR Dordrecht (Duo)                    
15 mei: Bilzen 111                               
21 mei: Triathlon Krimpenerwaard        [1/8]           

5 juni: Duin triathlon Almere            [olympisch]       
18 juni: Ironman 70.3 Luxemburg


Lekker druk programma, maar de meeste wedstrijden zullen als training en extra motivatie dienen. Kan nu al niet wachten tot januari als het wedstrijdseizoen weer begint.

108

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Jvermond schreef:

Wat heb je dan wel hiervoor gedaan?

Ik heb op dit moment ook nog nooit een kwart gedaan, dat staat dus voor volgend seizoen op de planning.
Ik denk dat het zwemen bij mij wel goed gaat komen, ben niet heel snel, maar houd het wel vol.
het is eerder het lopen (daardoor twijfel ik ook sterk of ik ooit een halve ga kunnen), maar ik weet als ik daar goed voor train ik 14 km moet halen, dat heb ik al eens eerder gedaan (dit itt 21 km). En verder... finishen is dan belangrijker dan de tijd hoor  wink

109

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik loop tegenwoordig van de ene blessure naar de andere zit nu weer met een been vol vocht door een ontstoken achillespees dus ik weet niet wat ik wel en niet ga kunnen volgend seizoen. Mijn debuut op de volledige zal er waarschijnlijk niet komen  sad

110

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Wat ontzettend balen ronnyke!
En achillespeesklachten zijn zo hardnekkig en langdurend... heel, heel rustig opbouwen. Succes

111

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ronnyke schreef:

Ik loop tegenwoordig van de ene blessure naar de andere zit nu weer met een been vol vocht door een ontstoken achillespees dus ik weet niet wat ik wel en niet ga kunnen volgend seizoen. Mijn debuut op de volledige zal er waarschijnlijk niet komen  sad


Beterschap, dit is echt enorm balen. Tja, rust nemen zal wel het beste zijn... maar dat is makkelijk gezegd vanaf hier. Hopelijk kan je de draad snel weer normaal oppakken.

112

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Gelukkig heb ik niks meer in het vooruitzicht. Normaal loop ik in Egmond mee maar met vorige week nog die marathon te lopen had ik me  niet ingeschreven. Bwa is een overbelasting dus normaal zal dit wel overgaan maar heb 4 blessures gehad op 5 weken tijd dus tja....

113

Re: Wedstrijdplanning 2016...

@ Toine, ik zie dat jij meedoet met de zwemlopen. Als ik het goed begrijp zwem je binnen en loop je dan buiten. Maar dan loop je toch met een nat pak buiten? Is dat niet ontzettend koud? Ik twijfel om mee te doen, maar zie even niet voor me hoe ik dat praktisch met kleding kan doen dan.

114

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Sabine schreef:

@ Toine, ik zie dat jij meedoet met de zwemlopen. Als ik het goed begrijp zwem je binnen en loop je dan buiten. Maar dan loop je toch met een nat pak buiten? Is dat niet ontzettend koud? Ik twijfel om mee te doen, maar zie even niet voor me hoe ik dat praktisch met kleding kan doen dan.

Ik heb vorig jaar alleen in Breda meegedaan. Zwemmen inderdaad binnen en dan naar buiten door een zijdeurtje. De 'wisselzone' is dan opgesteld langs de zijkant van het bad, daar doe je je schoenen aan en in mijn geval toen een truitje om vervolgens inderdaad nat naar buiten te gaan. In Vlissingen kan dat nog wel eens koud worden ja, maar we zien we hoe dat gaat. Vorig jaar in Breda was het niet heel warm (graad of 15) en regende het pijpenstelen, dus nat werd je toch wel.

115

Re: Wedstrijdplanning 2016...

hm ok, ik vrees misschien iets te veel dat de temp onder 5 graden is... Maar goed, het zal vast wel kunnen met een extra laagje!

116

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Waar zwem je dan in? In je trisuit ook al is het binnen? Of loop je daarna in badpak met t shirt erover? (Lijkt mij idd koud in het voorjaar)

117

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik ga in mijn trisuit zwemmen ja, al is het maar om er aan te wennen, maar als je er toch iets over aan trekt kan je net zo goed in zwembroek gaan.

118

Re: Wedstrijdplanning 2016...

In Breda stond ik vorig jaar te helpen bij de zwemloop; gelukkig binnen, dat was inderdaad echt hondenweer!

Verder heb je er ook nog één in Roosendaal, ook hier is het binnen zwemmen, buiten lopen. Zelf vond ik het goed te doen, het was mijn eerste en deed dit toen in zwembroek, bij wissel korte broek en t-shirt aan, ik denk dat het rond de 13-14 graden was (1 week na Breda).

Meerdere zag je daarbij een loopjasje hebben liggen die ze aanschoten tijdens het naar buiten lopen.

Oh, en de zwemloop Rucphen is als enige van de serie wel buiten zwemmen ook wink


Mijn planning voor 2016 is tot nog toe:
9 januari: Zwemloop Vlissingen                   0,5 km / 5 km
20 februari: Zwemloop Bergen op Zoom      0,5 km / 5 km
20 maart: Drunense Duinenloop                 Halve marathon
3 april: Zwemloop Roosendaal                     1 km / 10 km
1 mei: Zwemloop Rucphen                          1 km / 10 km

Verder 90% zeker de triathlons van Oud-Gastel (Waarschijnlijk kwart) en Veenendaal (1/8e).
Dan nog wat wedstrijden rondom die twee heen zoeken zodat ik twee blokjes krijg met 3 wedstrijden bij elkaar in de buurt.

119

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Weet iemand of je begin feb nog kunt inschrijven voor de 1/3e van oud gastel? Of is de kans dan groot dat t al vol is?
Vandaag mn planning gemaakt voor 2016... maar heb nu nog geen licentienummer en in 2016 wel, dus wacht liever nog even met inschrijven ivm het verschil aan inschrijfgeld.

120

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hedcandy schreef:

Weet iemand of je begin feb nog kunt inschrijven voor de 1/3e van oud gastel? Of is de kans dan groot dat t al vol is?
Vandaag mn planning gemaakt voor 2016... maar heb nu nog geen licentienummer en in 2016 wel, dus wacht liever nog even met inschrijven ivm het verschil aan inschrijfgeld.

Waarom zou je nu nog geen licentie nummer hebben. Als je lid bent geworden van een triathlon vereniging dan krijg je een licentienummer.

121

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Bedoel je dat je licentienummer voor dit jaar nog niet geldig is? Zou toch niet uit mogen maken, nummer is nummer en je hebt het pas nodig voor het komende seizoen. Gewoon aanmelden, in het ergste geval verrekenen ze het volgend jaar. Je moet bij de inschrijving toch je licentie laten zien.

122

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb trouwens onlangs al m'n licentienummer voor komend jaar gekregen, daar kan je je al mee inschrijven.


Ik probeer het nu voor de Natureman Verdon, alleen vraag ik me nog af welk vakje ik moet aankruisen. Komt uiteindelijk vast wel goed en anders betaal ik wel ter plekke. big_smile

123

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Linda....kan ik je helpen met het Frans?

124

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Dankje! Er staat gelukkig ook een slechte Engelse vertaling bij. Ik weet alleen niet zeker of onze NTB licentie ook gelijk een ITU licentie is, of dat ik NON Licencie moest hebben. Ik heb dus maar even voor 'Licence 2016 en course' gekozen.

125

Re: Wedstrijdplanning 2016...

LindaRotterdam schreef:

Dankje! Er staat gelukkig ook een slechte Engelse vertaling bij. Ik weet alleen niet zeker of onze NTB licentie ook gelijk een ITU licentie is, of dat ik NON Licencie moest hebben. Ik heb dus maar even voor 'Licence 2016 en course' gekozen.

Yes, de NTB is aangesloten bij de ITU, dus een wedstrijdlicentie van de NTB geldt wereldwijd. Je kunt gewoon je licentienummer invoeren in het daarvoor bedoelde veld.

Heb ik ook bij diverse Franse wedstrijden zo gedaan