1

Onderwerp: Garmin express

Ik heb deze week windows 10 op mijn pc gezet en nu werkt mijn Garmin Express niet meer. Ik heb al geprobeert opnieuw te installeren maar niks lukt. Ik heb al gemaild naar Garmin support maar die hebben nog steeds niet geantwoord. Hebben hier mensen tips of bestaat er een vervangprogramma dat ik eventueel kan gebruiken voor mijn gegevens van mijn toestellen over te dragen naar Trainingspeaks? Ik zit er wel mee verveeld en zal anders volgende week eens proberen langs de telefoon om contact te krijgen.

2 Laatst bewerkt door Basv (15-08-15 13:50:09)

Re: Garmin express

Trainingpeaks heeft zelf een programmatje dat Device Agent heet. Wellicht dat die wel werkt met Windows 10?

3

Re: Garmin express

Zelf geen problemen met W10 en Garmin Express. Wellicht GE de-installeren en opnieuw installeren. Anders via TP upload dwz via harde schijf van je horloge handmatig.

4

Re: Garmin express

Ik heb met het programma van trainingspeaks zelf toch de bestanden kunnen downloaden. Het is wel iets ingewikelder dan garmin zelf maar ik hoop dat dit spoedig in orde komt. Alvast bedankt voor de tips.

5 Laatst bewerkt door Nultra (18-08-15 10:32:18)

Re: Garmin express

Hier ook problemen met Garmin Express:

Apple OS X El Captain Beta:
ANT USB stick koppelt niet (meer) met je Mac. Oplossing is momentel alleen nog via OS X Yosemite (1 versie terug). Als beta tester heb ik dit probleem gemeld aan Apple, heeft o.a. te maken met 3rd party equipment koppeling.

Windows 10:
Express verwijderen en opnieuw installeren hielp niet, TrainingPeaks Device agent hielp bij mij ook niet (zag alleen lege map). Wat wel werkt is het Garmin ANT Agent programmaatje (uit 2013!). Kreeg wel eerst een koppeling foutmelding terwijl koppelen aan stond op de Garmin en een eerste keer een uploadfout, maar daarna werkte het prima met Windows 10.

6

Re: Garmin express

Ik heb die DA agent geïnstalleerd nu maar moest ook die ant agent installeren om de gegevens van mijn 910xt over te brengen. Voor mijn 510 was het geen probleem omdat die met een usb kabel is. Van Garmin nog steeds geen antwoord na een week.

7

Re: Garmin express

ronnyke schreef:

Ik heb die DA agent geïnstalleerd nu maar moest ook die ant agent installeren om de gegevens van mijn 910xt over te brengen. Voor mijn 510 was het geen probleem omdat die met een usb kabel is. Van Garmin nog steeds geen antwoord na een week.

Garmin is niet zo snel met antwoord/oplossingen.

8

Re: Garmin express

Bij het doortesten van een Garmin Forerunner 310XT icm. Windows 10 kwam ik nog het volgende tegen, mogelijk helpt dit in sommige gevallen:

Het is mogelijk dat het niet koppelen van de Garmin niet met het besturingssysteem te maken heeft maar met een beschadigd bestand op de Forerunner zelf.

Je kun dit testen door (helaas) heel de geschiedenis te wissen, en dan kijken of de koppeling wel werkt.

Levert dit geen resultaat op dan kan je een master reset proberen (dit hielp bij mijn Forrunner uiteindelijk na 4 dagen proberen en prutsen wel).

Dit doe je als volgt:

There are a few instances in which a master reset (or unprompted reset) can be performed on the Forerunner 310XT. All data on the fitness watch will be erased.

To perform the master reset:

    Power Forerunner off
    Press and hold Enter and Mode buttons
    Press and release Power button
    Press and release Lap/Reset (watch will power off)
    Wait 3 seconds
    Release Enter and Mode

The reset on the Forerunner 310XT is only successful if the device finishes powering up, and goes to the setup wizard. Repeat the steps again if the setup wizard does not appear.

Leave the device outside with a clear view of the sky for a minimum of 20 minutes to acquire satellite data once the reset and setup wizard are complete.

9

Re: Garmin express

Nu weet ik niet precies wat je bedoelt met "Werkt niet meer", start het programma niet, krijg je de data niet overgezet, etc?
Als het eraan ligt dat de data overdracht niet wilt beginnen terwijl je Garmin en Garmin Express elkaar wel zien, moet je eens proberen om de tijd van je computer opnieuw te synchroniseren met internet.
Om één of andere reden kan je (of in ieder geval mijn) Garmin geen data overdragen als de computertijd iets of wat scheef loopt  hmm
Ook is zover ik zag woensdag een update gekomen voor Garmin Express, wie weet dat ie wel goed werkt?