1

Onderwerp: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Zelf sluit ik het zomerseizoen af met een 1/8e triathlon in Emmeloord. Mooi snel parkoers echter belooft het tropisch warm te worden. Absoluut niet mijn ding.
Doelstellingen:

Zwemmen 09:30
T1             01:30
Fietsen      33:30
T2             01:15
Lopen        25:00
============
Totaal     01:10:45

Nu maar hopen op regen en kou want anders ga ik deze tijden niet halen tongue

#enjoylife

2

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Op een 1/8 valt de invloed van het weer toch wel mee? Bij het zwemmen helemaal niet, bij het fietsen eigenlijk ook niet en het lopen is kort genoeg om gewoon te knallen.

Geen excuses dus, gewoon die 1:10 halen!  wink  Veel succes!

3

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Zo Rinke, dan weet je weer even waar je staat. Maximaal 1:09:59 en anders hoef je je hier voorlopig niet te vertonen.  smile

4

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Helemaal eens met Maca944 in een 1/8e zou de warmte geen verschil mogen maken. Ging jij normaal de halve van Almere ook niet doen Rinke?

5

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Ronnyke, daar ben ik allang van afgestapt wink gewoonweg te weinig trainingstijd wil ik ook tijd in mijn gezin en nieuwe baan kunnen / willen steken wink

Maruh, Macca leuk jullie gesproken te hebben en ik meld me volgend jaar wel weer ergens  lol

Anyway, ga uiteraard m'n best doen maar kan gewoon heel heel heel erg slecht tegen benauwd en warm weer ook die 25 minuten tijdens het lopen. Fietsen en zwemmen idd no problem. Lopen zie ik erg tegen op, meestal knalt dan mijn hartslag snel naar z'n anearobe gebied / omslagpunt bij die hitte en hou ik weinig meer over om mijn tempo te behouden zonder te verzuren. We gaan het meemaken en zeker het maximale eruit halen (liefst idd sub 1:10 maar daar durf ik niet op in te zetten met 28°C wink )

#enjoylife

6

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Ik ga voor de eerste keer de 1/4 in Emmeloord doen, heb dus geen idee wat ik van het parcours ed. mag verwachten

durf kwa tijd het ook niet echt in te schatten maar in Veenendaal had ik op de Olympic distance 2:12, dus dat lijkt me wel een mooie streeftijd voor in Emmeloord..

Word een leuke wedstrijd waar mijn dochter dezelfde afstand gaat doen en gebrand is om me te verslaan, ik weet dat ze sneller zwemt en loopt maar zal het genoeg zijn dat ik iets harder kan fietsen  smile  smile  smile

7

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

ik weet nog dat ik vorig jaar je dochter ook voorbij ging met het fietsen, daarna vol bewondering gekeken hoe ze met haar korte lijf zo'n hoog looptempo kon genereren..
Emmeloord is eigenlijk een ideale triathlon. voor een 1/4 1x Heen en weer in het kanaal, 4x heen en weer met fietsen met 1 viaductje. 4 eenvoudige rondjes lopen.
exacte afstanden voor de 1/8e zijn: 530m / 20 km /5km oftewel wordt vast een supertijd voor je rond de 2 uur wink

#enjoylife

8

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Zwemmen is 500m heen en 500 meter terug in een kanaal.

Het fietsparcours is op zich vrij snel, wel afhankelijk van de wind, zijwind is nog meest dramatisch  tongue
Het is een heen en weer op 1 stuk weg, met 180 graden bocht en een viaduct.

Lopen is een ronde van 2.5KM, goed te doen, wel erg saai.

9

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

rinke schreef:

ik weet nog dat ik vorig jaar je dochter ook voorbij ging met het fietsen, daarna vol bewondering gekeken hoe ze met haar korte lijf zo'n hoog looptempo kon genereren..
Emmeloord is eigenlijk een ideale triathlon. voor een 1/4 1x Heen en weer in het kanaal, 4x heen en weer met fietsen met 1 viaductje. 4 eenvoudige rondjes lopen.
exacte afstanden voor de 1/8e zijn: 530m / 20 km /5km oftewel wordt vast een supertijd voor je rond de 2 uur wink

Ben heel benieuwd, snel fietsparcours is wel beetje voordeel voor mij  alhoewel ze laatst op 20km ook gewoon 37 gem reed. ( ik reed maar kleine 3km harder )

Lopen en zwemmen hebben we het maar niet over :-)

Zou tekenen voor tijd bij de 2 uur maar is denk ik iets te optimistisch, zeker als het erg warm is

10

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Vorig jaar ook meegedaan.
Nu de eerste triathlon na mijn deelname aan Ironman Maastricht.

Tijden vorig jaar:
Zwemmen 00:11:40
T1 00:01:17    
Fietsen 00:30:39    
T2 00:00:57    
Lopen 00:21:14    

Dit jaar hoop ik op:
Zwemmen 10:30
T1 01:30
Fietsen 30:00
T2 01:00
Lopen 21:00
Totaaltijd 01:04:00, maar dat is theorie he?!  wink

11

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Ik ga ook mee doen, met 1/4

Voorspelling:

Zwemmen: 20
Fietsen: 1:10
Lopen: 40
Wissel: 5

Totaal: 2:15

Denk dat wel haalbaar moet zijn

12

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Welk startnummer heb jij frank

Ik heb 30 en mijn dochter 29

13 Laatst bewerkt door FrankGNL (29-08-15 17:24:24)

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

marcelca schreef:

Welk startnummer heb jij frank

Ik heb 30 en mijn dochter 29

Weet niet, waar kan ik dat zien?

Ah, zie het al. 16

14

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Is toch een keer leuk om gezichten bij forumleden te zien.

Ik rijd met een zwart met fel groene focus tijdritfiets en joyce met een zwart met fel oranje sensa racefiets

15

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Hey Rinke, misschien zie je je oude Profile Kona zadel nog voorbij komen. Doe ook mee aan de 1/8e. En ik heb grofweg dezelfde tijden in mijn hoofd.

16

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Kwam er net dankzij mijn vrouw achter dat ik zo dom ben geweest me in te schrijven voor een 1/16e triathlon sad sad Jank

Hopelijk kan het nog verandert worden door de organisatie en anders is er hopelijk nog plek op de nainschrijving....  roll
Echt dom van me, voortaan iig de inschrijving even dubbelchecken!

Nogges tot morgen smile wat is je nummer?

#enjoylife

17 Laatst bewerkt door Nogges (29-08-15 23:23:04)

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Ah, lekker bezig, Rinke. Mijn nummer is 276. Ik heb ook nog even mijn tijden van vorig jaar opgezocht, zou mooi zijn om ze te evenaren. Ook ben ik herkenbaar aan mijn blauw/zwarte Felt B2. Aanmoedigingen zijn welkom! smile

Zwemmen: 10:43
T1            : 01:13
Fietsen     : 33:43
T2:           : 00:54
Lopen       : 21:00
============
Eindtijd:  01:07:31

18

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Je bent dan bijna wel zeker dat je binnen de 1u10min binnen zal zijn rinke.

19

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Voorspelling:

Zwemmen: 10:43
T1            : 01:13
Fietsen     : 33:43
T2:           : 00:54
Lopen       : 21:00
============
Eindtijd:  01:07:31

Resultaat:

Zwemmen: 08:56
T1            : 01:15
Fietsen     : 31:19
T2:           : 01:04
Lopen       : 20:39
============
Eindtijd:  01:03:11

Dus je kan wel stellen dat ik tevreden ben, over alle drie de onderdelen. Ik zie alleen wel dat er wat aandacht naar de wissels moet!

20

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

marcelca schreef:

Ik ga voor de eerste keer de 1/4 in Emmeloord doen, heb dus geen idee wat ik van het parcours ed. mag verwachten

durf kwa tijd het ook niet echt in te schatten maar in Veenendaal had ik op de Olympic distance 2:12, dus dat lijkt me wel een mooie streeftijd voor in Emmeloord..

Word een leuke wedstrijd waar mijn dochter dezelfde afstand gaat doen en gebrand is om me te verslaan, ik weet dat ze sneller zwemt en loopt maar zal het genoeg zijn dat ik iets harder kan fietsen  smile  smile  smile

Het was een zware wedstrijd vond ik, zwemmen ging heerlijk en kon dus snel gaan fietsen, helaas met fietsen kreeg ik last van mijn maag ( krampen ) dus de derde ronde een halve ronde rechtop gezeten op de fiets, hierdoor trokken de krampen weg en kon ik de vierde ronde weer normaal fietsen, lopen is zo wie zo niet helemaal mijn ding en vond het warm dus de snelheid kwam er niet lekker uit.

Had inmiddels wel voldoende voorsprong tijdens het fietsen opgebouwd op mijn dochter zodat ik haar voor kon blijven met 3 minuten, ze is wel zeer knap tweede dame geworden overall

mijn tijden:

Zwemmen 16:44
T1 1:01
Fietsen 1:04:38
T2 1:12
Lopen 47:51

Totaal 2:11:23

conclusie leuke triathlon, jammer dat ik last van mijn maag kreeg en meer trainen op het lopen

21

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

kolibrie schreef:

Vorig jaar ook meegedaan.
Nu de eerste triathlon na mijn deelname aan Ironman Maastricht.

Tijden vorig jaar:
Zwemmen 00:11:40
T1 00:01:17    
Fietsen 00:30:39    
T2 00:00:57    
Lopen 00:21:14    

Dit jaar hoop ik op:
Zwemmen 10:30
T1 01:30
Fietsen 30:00
T2 01:00
Lopen 21:00
Totaaltijd 01:04:00, maar dat is theorie he?!  wink

Dit werd:

Zwemmen 10:30 -> 9:48
T1 01:30 -> 1:08
Fietsen 30:00 -> 30:14
T2 01:00 -> 01:17
Lopen 21:00 -> 22:30
Totaaltijd 01:04:00, -> 01:04:55

met name tijdens het lopen kreeg ik het zwaar. Pijn in mijn poten en mijn maag. Na de eerste 2 kilometer mijzelf toch kunnen herpakken.

tevreden, zeker omdat ik na 2 augustus weinig meer heb gedaan en helemaal niet heb gelopen.

22

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Het was een pittige triathlon, gelukkig kon ik een 1/8e doen smile tot en met T2 redelijk goed op schema maar waar ik al bang voor was kwam uit. Knetterhoge hartslag met het lopen en moest direct in snelheid terug om... Gemiddelde hartslag van 172 bpm en een klote langzame looptijd. Van plaats 35 na het fietsen naar plaats 50 op het einde. Wel een PR met een minuut, dus uiteindelijk helemaal dik tevreden.

Zwemmen 09:30   ->  09:11
T1             01:30   ->  01:33
Fietsen      33:30   ->  34:00
T2             01:15   ->  01:23
Lopen        25:00    ->  26:45
============
Totaal     01:10:45   ->  01:12:49

#enjoylife

23

Re: Noordoostpolder triathlon Emmeloord

Mee gedaan aan de 1/4.
Ging eigenlijk wel lekker makkelijk.
Paar weken geleden in Leiderdorp op de OD ging het fietsen voor geen meter, dit keer normaal gefietst.

Zwemmen: 0:18:45
T1: 0:01:51
Fietsen: 1:08:11
T2: 0:01:47
Lopen: 0:47:41
=============
Totaal: 2:18:14

Vooral T1 + T2 mogen ieder wel 30s sneller