26

Re: ICAN Amsterdam 2016

Jerry schreef:

Opeens weet je het: het ligt aan Amsterdam!

;-) :-)

Haha, daar zal het aan liggen (zegt deze geboren Rotterdammer).

Ik hoop (en verwacht) dat de ITU in Rotterdam vlekkeloos verloopt. En verder vind ik het echt heel erg jammer dat het ICAN niet lukt om een fatsoenlijke triathlon in en om Amsterdam neer te zetten, qua lokatie en datum had dit voor mij echt een aanwist kunnen zijn.

27

Re: ICAN Amsterdam 2016

Helemaal met je eens. En anders hebben we altijd Veenendaal nog: die is altijd top georganiseerd. @ICAN, laatste dat ik erover zeg: de potentie is er, en de sfeer was top!

28

Re: ICAN Amsterdam 2016

Opeens weet je het: het ligt aan Amsterdam!

Zonder dollen: een beetje wel. De gemeente werkt daar absoluut niet mee en verandert de regels en vergunningen tijdens het proces. Organisaties die de naam Amsterdam misbruiken om mensen te lokken en de boel dramatisch onderschatten. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de Rotterdamse wedstrijden (niet alleen de ITU, maar zeker ook de 010!), omdat daar de stad zelf ook achterstaat en zowel de stad als de organisaties wat meer in de trant van 'niet lullen maar poetsen' handelen. Om maar niet alles over een kam te scheren: de organisatie achter de wedstrijd van Nieuw-West (=andere club) is prima. Het kan dus wel.

29 Laatst bewerkt door Maca944 (29-06-16 14:27:28)

Re: ICAN Amsterdam 2016

En een mooi stukje in het Parool, ik blijf me verbazen.

http://www.parool.nl/sport/ican-amsterd … ntent=free

30

Re: ICAN Amsterdam 2016

Maca944 schreef:

En een mooi stukje in het Parool, ik blijf me verbazen.

http://www.parool.nl/sport/ican-amsterd … ntent=free

Van der Meer kan inmiddels de humor ervan in zien. "De atleten die de eindstreep haalden, hebben in ieder geval een persoonlijk record neergezet waar ze hun hele leven niet meer aan gaan komen."

Werkelijk? Meneer de organisator? Twee keer compleet falen en dan de humor ervan inzien? Ga je schamen, incompetente vlegel!

Volgens mij een kleine nuance hierover. Want volgens mij bedoelt het Parool met deze van de Meer, Edo. Een potentiele winnaar van de triathlon dus en niet de organisator.
Neemt niet weg dat de organisatie volgend jaar wel echt iets heel erg goeds neer moet zetten, aangezien er anders echt geen enkele deelnemer meer mee gaat doen. (als ICAN als naamgever uberhoupt nog wel zijn naam wil verbinden aan deze organisatie, wat ik mij niet kan voorstellen)

31

Re: ICAN Amsterdam 2016

Je hebt gelijk, het was natuurlijk Edo die het zei en niet de organisator, ik pas mijn post aan.

32

Re: ICAN Amsterdam 2016

Idd mooie reclame http://losseveter.nl/2016/06/29/ican-am … t-wanhoop/

33

Re: ICAN Amsterdam 2016

Slechte reclame is ook reclame zullen ze gedacht hebben. "Als ze de naam maar goed spellen" wink

34

Re: ICAN Amsterdam 2016

Ja het tragische is dat als er volgend jaar weer een ICAN wordt georganiseerd er net zoveel inschrijvingen zullen zijn. Voldoende lui die de reputatie van dit zootje ongeregeld niet zullen kennen.

35

Re: ICAN Amsterdam 2016

Wat ben ik blij met dit forum zeg..

Vorig jaar vroeg ik hier welke 1/2e afstand ik het beste kon doen als eerste halve, ICAN Amsterdam of Challenge Almere; Thank God heb ik dat hier gevraagd! 'jullie' advies was uiteraard Almere, en nu ik dit zo lees is het me helemaal duidelijk zeg.
Hoe is het mogelijk dat nadat de editie hiervoor al zó slecht verliep het hele schouwspel een jaar later weer herhaalt wordt!?

op naar 10 September smile

36

Re: ICAN Amsterdam 2016

Goed te horen dat je het gevoel hebt dat je de juiste wedstrijd hebt gekozen. Wel bijzonder dat zoiets nog een keer kan plaatsvinden. Benieuwd of ze volgend jaar weer durven!

37

Re: ICAN Amsterdam 2016

Ik zag op facebook langskomen dat ICAN de volledige organisatie zelf over gaat nemen van de ICAN amsterdam. Hierbij zouden alle problemen aangepakt worden.

Ze gaan het dus toch nog een keer proberen.

38

Re: ICAN Amsterdam 2016

Ja, en je krijgt 50% korting op je inschrijfgeld hoera!!
Ben benieuwd wie hier nog intrapt...

39

Re: ICAN Amsterdam 2016

Na alles wat ik erover gelezen heb zou ik lekker een andere wedstrijd uitzoeken en afwachten hoe het in 2017 gaat. Als het goed gaat betaal ik liever 100% in 2018 en weet dat het goed is, dan 50% in 2017 met een goede kans op een slecht georganiseerde wedstrijd.

40

Re: ICAN Amsterdam 2016

En dat was het jammerlijke maar onvermijdelijke einde van Swim Bike Run Events.

http://www.parool.nl/sport/organisatie- … ~a4399275/

41

Re: ICAN Amsterdam 2016

Spijtig eigenlijk. Had deze toch ook wel eens willen meedoen.

42

Re: ICAN Amsterdam 2016

ronnyke schreef:

Spijtig eigenlijk. Had deze toch ook wel eens willen meedoen.

Het is de oorspronkelijke organisator, ICAN had eerder bekend gemaakt zelf de organisatie van ICAN Amsterdam in handen te nemen dus als dat klopt dan gaat het evenement nog wel door.

43

Re: ICAN Amsterdam 2016

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat verlopen nu ICAN zelf de organisatie gaat doen

44

Re: ICAN Amsterdam 2016

Uit de NTB nieuwsbrief:

Nederlandse opvolger in beeld voor ICAN Amsterdam

Na het faillissement van SBR-events, dat in opdracht van de Spaanse ICAN-organisatie twee opeenvolgende edities van ICAN Amsterdam organiseerde, hebben twee Nederlandse organisatoren de handen ineen geslagen om het evenement een doorstart te geven. Het gaat om Amsterdam Sport Events BV van Lars Vreugdenhil (organisator van de ‘Amsterdamse Triathlons’, met o.a. de Bosbaan Triathlon) en SportVibes, het vroegere Shivers, dat onder meer de Triathlon 010 in Rotterdam organiseert. De NTB steunt deze initiatiefnemers en neemt daarmee afstand van de eventuele initiatieven van de Spaanse ICAN-organisatie, die ook aangegeven heeft op zoek te zijn naar een nieuwe Nederlandse partner voor een doorstart van het evenement.

Hmmm, in plaats van de ICAN is nu de organisatie van de Mirandabad organisatie aan de beurt. Hopelijk dat de samenwerking met Shivers een beetje gaat lopen, daar heb ik wel goede verhalen over gehoord (althans van de 010 triathlon).

45

Re: ICAN Amsterdam 2016

Is wel meer dan alleen de mirandabad hoor. Ook bosbaan, ouderkerkerplas, etc etc. Heb een aantal ervan gedaan en dat was op zich goed geregeld. Alleen was meer concept van veel rondjes en meerdere startgolven. Bij een halve moet het toch iets meer tegelijk allemaal.

46

Re: ICAN Amsterdam 2016

Triathlon Amsterdam Nieuw-West is toch ook van hun? Was dit jaar het NK OD, en triathlon010 krijgt het NK Sprint. Beide erg goed georganiseerde evenementen!

47

Re: ICAN Amsterdam 2016

Nee, Nieuw-West is de enige Amsterdamse triathlon die eeh... nou ja, niet van de Amsterdamse Triathlons is. Op zichzelf staand evenement dus. Inderdaad een prima wedstrijd. Zelf nooit met de 010 meegedaan, maar daar hoor je ook goede verhalen over.

48

Re: ICAN Amsterdam 2016

En nu dus officieel:

De geruchten gingen al langer, maar het is officieel: wij organiseren samen met SportVibes (van o.a. de Triathlon 010) de TRIAMSTERDAM!
ICAN heeft 'het' in 2015 en 2016 helaas niet waar kunnen maken. Wij zijn van mening dat Amsterdam recht heeft op een goed en strak georganiseerde OD en halve en gaan daar samen met SportVibes enorm ons best voor doen!
Voor alle duidelijkheid: wij hebben niks te maken met de Spaanse ICAN organisatie.
Tot 1 januari schrijf je je met Early Bird korting in voor de Olympische of Halve Afstand, via www.amsterdamsetriathlons.nl

Zie ook http://www.amsterdamsetriathlons.nl/

EUR 125 voor wie zich inschrijft voor 1 januari. Ik ben er zeer waarschijnlijk wel bij, mooi dat er een halve triathlon in de buurt wordt georganiseerd (en door een organisatie met ervaring).

49

Re: ICAN Amsterdam 2016

Ik had deze week een mail gestuurd naar de vorige organisatie dan maar en had nog steeds geen antwoord gehad dus nu ik eindelijk wat zekerheid heb zal ik mezelf deze week ook eens inschrijven.

50

Re: ICAN Amsterdam 2016

De halve is pas eind september, dan moet je wel heel veel geluk hebben met het weer.
Anders heel koud op de fiets