1

Onderwerp: De eerste keer.....

Volgende week zaterdag ga ik voor de eerste keer aan een triathlon deelnemen. cool Vorig jaar augustus begonnen met trainen bij de Triotters in Eindhoven. Ik was alweer een paar jaar aan het hardlopen, en met fietsen was ik ook weer een half jaar bezig. Jaren geleden aan hardrijden op de schaats gedaan, dus stevig trainen vind ik niet erg.
Zwemmen is mijn zwakste onderdeel, onegeveer 30 jaar geleden mijn  C-diploma behaald, toen redelijk wat gezwommen, maar de laatste plm 25 jaar vrijwel niet.
Conditioneel zit ik best lekker, maar vanwege mijn nog matige zwemmen heeft den trainer me aangeraden om eerst een paar keer aan een achtse mee te doen, en daarna pas aan een kwart te gaan denken.
Een kilometer zwemmen  lukt op zich wel, maar dan kom ik meer dood dan levend uit het water, dus van fietsen komt dan niet veel meer terecht, laat staan dat er daarna nog lekker gelopen wordt. hmm

Wordt vervolgd tongue

2 Laatst bewerkt door Paul851 (17-06-07 21:13:32)

Re: De eerste keer.....

Zo de eerste keer zit erop.'s Morgens nog even naar het zwembad geweest half uurtje rustig gezwommen en geen probleem.
Dat was wel anders, toen ik in het water van Aquabest lag, lekkend zwembrilletje sad
Bijna de helft van de zwemafstand aan het kl#ten geweest, dus enorm veel tijd kwijt. Bovendien kwam ik toen achter een groepje van 5 terecht, die stukken langzamer zwommen dan ik maar niet in te halen waren. Naast elkaar, en zigzaggend door het water.
Na het zwemmen de fiets op, en dat ging dan weer wel lekker. Steeds als ik iemand ingehaald had, reed er weer iemand anders waar ik naartoe kon rijden. Op hel lange rechte stuk langs de A58 best een hoge topsnelheid, volgens mijn tellertje ruim 46 km/u. Doordat de ronde ruim 8 km lang was heb ik iets meer dan 24 km gefietst.
Toen de wissel naar lopen, binnen het uur zat ik in de loopronde. Dat was een heen en weer parcours van 2 km, en moest 3 maal afgelegd worden. Ook hierin heb ik verschillende mensen ingehaald, eindtijd was minder dan 1½ uur.
ik heb genoten van begin (nou ja, op dat brilletje na dan) tot het einde. Wel veel geleerd.
*Lekkend brilletje, misschien anders afstellen, vanwege badmuts?
* Of juist onder de badmuts dragen?
*Veel meer in open (natuur)water gaan trainen, is totaal anders dan in het zwembad. Dit zal sowieso moeten, omdat we met de vereniging vanaf 1 juli tot begin september niet in het zwembad trainen.


Verder begon het te regenen toen we aan het zwemmen waren (getver, word ik nog nat ook wink ), en dat bleef het doen tijdens het fietsen. Leek af en toe wel een wolkbreuk.
Toen ik begon te lopen werd het droog, maar m'n schoenen waren al doorweekt, volgende keer, als er regen dreigt, in een plastic zak stoppen?

Maar ik ben dus ook verslaafd big_smile