1

Onderwerp: Hoe beoordeel jij dit forum?

Beste leden,

Wat vinden jullie er nou eigenlijk van?

Het komend jaar zal dit forum zijn 10de levensjaar ingaan. Dankzij jullie is dit forum uitgegroeid tot een waardevolle database vol vragen en antwoorden. Vragen en antwoorden waar veel atleten blij van worden!

Het forum is al 10 jaar wat het is. Af en toe een beetje een andere look of een functionaliteit meer of minder.

De vraag is: zijn jullie tevreden of misschien niet tevreden. Wordt er voldoende gemodereerd, zijn er teveel of misschien te weinig onderwerpen binnen het forum. Is de boel overzichtelijk of juist helemaal niet? Ik hoor het graag!

Het zou fijn zijn als jullie je algemene oordeel geven door het forum een aantal sterren te geven in de poll hieronder (deze zie je alleen als je ingelogd bent). En het zou super zijn als je daarbij in een reactie laat weten waar je verbeter punten ziet!

Alvast bedankt voor de moeite! Op naar de volgende 10 jaar!

2

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik ben heel tevreden over het forum qua breedte en diepgang van de onderwerpen en ook qua onderlinge sfeer. Ik ken ook wel fora waar meer afgezeken wordt, of met kliekvorming enzo, of steeds maar weer dezelfde vragen/onderwerpen van eindeloze stromen nieuwelingen. Op die punten vind ik dit forum echt een verademing.

Wat mij betreft zou het grootste verbeterpunt zijn meer leden, en dus ook meer dynamiek. Soms is het wat stilletjes, zal ik maar zeggen. Maarja, misschien blijft het ook juist daardoor wel gezellig?

Voor wat betreft de look & functionaliteit heb ik echt niks te klagen, ik zou niets weten. Ik vind vooral de manier waarop je snel de nieuwe berichten kunt vinden superhandig, overzichtelijker dan op andere fora. Van het modereren merk ik bijna niks, en dat is precies zoals het zou moeten zijn smile

Louise

3

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik ben hier nog niet zo heel lang, maar heb al heel veel gehad aan het meelezen her en der, de vragen die ik had zijn fijn beantwoord.
Ja, er hangt een prima sfeertje wat mij betreft!
Kwa overzicht ook duidelijk... fijn dat je ook makkelijk in het archief kunt duiken.

Zou een te koop aangeboden/gevraagd afdeling nog mogelijk zijn? Dat lijkt mij zeker waardevol, maar weet niet of dit in het verleden wellicht al is geweest?

4 Laatst bewerkt door Cootje (05-12-15 18:02:53)

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Dat laatste is wel een goede optie denk ik. Na het wegvallen van triathlon226 is daar nu wel meer behoefte aan. Evenals iets als het prikbord en wellicht andere items die daar veel gebruikt werden.

Prima site overigens, veel informatie waar je ook als minder ervaren atleet veel kunt leren. Ga vooral zo door, en laat je niet gek maken door de 'officiele' nieuwssite die je niet meer wilt linken! (daar kwam ik toch alleen maar als opstapje naar het forum ;-)

5

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik denk op gebied van kopen en verkopen er ook wel meer van de forumleden uit mag komen. Veel mensen zijn al enkele jaren met sport bezig en hebben meer spullen liggen dan ze beseffen dus mocht er iemand naar iets op zoek zijn dit gewoon op het forum zetten en niet wachten tot er iets te koop komt. Ikzelf heb van alles liggen maar zet zelden of nooit iets te koop.

6

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ronnyke, ik bedoel meer dat er dan ergens een ruimte moet worden ingericht op het forum waar je dit zou kunnen plaatsen.
Zoals er nu plek is om over materiaal, trainingen en fietsen te praten bijv.

7

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik sluit me volledig aan bij het commentaar van Louise. Denk ook dat een kleine marktplaats functie wellicht handig zou zijn maar met ons beperkt ledenaantal (actief) wellicht niet zo vruchtbaar. Misschien iets om uit te proberen. Verder vind ik het een beetje onnodig om bij elke post in een thread telkens het onderwerp vetgedrukt te zien. Dit verandert toch niet van post naar post dus is alleen maar overkill m.i. Maar dat is echt een héél klein puntje.

8

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Hedcandy ik weet het niet precies meer maar volgens mij was er in het begin dat ik op dit forum zat zo een link om materiaal op te zoeken of te verkopen.

9

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Wat ik nog handig zou vinden:
Dat een topic omgekeerd kan worden. Dus oudste berichten onderaan.
Dan hoef je niet elke keer naar beneden te scrollen...
Er zijn fora waar de gebruiker zelf kan kiezen welke van deze twee opties hij kiest (nieuwste eerst of oudste eerst?

10

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Bedank voor jullie reacties tot dusver!

Wat betreft het aantal actieve leden: het is inderdaad soms rustig. Dat heeft voor- en nadelen. De goede sfeer wordt iig wat makkelijke gehandhaafd.. smile Het forum wordt vooral veel gebruikt door bezoekers die op zoek zijn naar informatie. Meer actieve leden betekent meer informatie, het 'werven'  van  nieuwe leden is alleen erg lastig zeker nu de link naar dit forum van het voormalige triathlon226 is verdwenen en ook niet meer terug lijkt te komen.

Op dit forum heeft ooit een te koop (gevraagd) gedeelte gestaan. Daar werd echter zeer weinig gebruik van gemaakt én het werd toch een puinhoop in de reacties op een te koop aangeboden goedje.

Verder wat betreft het prikbord en de te toop (gevraagd) opmerkingen: Ik kan een forum inrichten waar ook niet-leden kunnen posten. Het is mogelijk om toestemming te geven om alleen een onderwerp te posten, de mogelijk tot antwoorden kan ik uitzetten. Bij eventueel te koop aangeboden spulletjes moet er dan 'rechtstreeks' (via het forum contact formulier) contact gezocht worden met de verkoper. Op die manier kunnen dan ook andere aankondigingen op het 'prikbord'  gedaan worden. Het uitzetten van de mogelijkheid tot antwoorden is overigens belangrijk....anders wordt het een puinhoop vrees ik.

@Hedcandy de volgorde kun je niet zelf bepalen. Een trucje helpt wel: klik boven bij het onderwerp op 'schijf reactie', op dat moment wijzigt de volgorde...werkt goed... wink

En leden die het nog niet gedaan hebben...u kunt uw boordeling nog geven!! smile

11

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Forum is een prima bron van informatie. Met name de ervaringen in de diverse (internationale) wedstrijden zijn voor mij een meerwaarde. Ik heb zelf geen ervaringen met andere fora maar verbaas me soms over de emotie. Kennelijk is dat elders veel erger.

Wat mss wel een leuke toevoeging is om te kijken of er animo is voor een topic "samen trainen dit weekend of deze week". Eventueel inrichten per regio. Op die manier wordt het forum mss wat levendiger. Tot nu toe zie je dat af en toe mensen elkaar (op)zoeken om te trainen. Indien dit een vast "hoofdstuk" wordt biedt dit de kans om zowel doordeweeks alsµin het weekend met gelijkgestemden op pad te gaan.

12

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik kom hier nu sinds een aantal maanden en merk dat ik terug blijf komen, dus dat is wel een goed teken lijkt me. Ik heb zelf veel aan de informatie op het forum, ik kom op (te veel, haha) nieuwe ideeën door de planningen van anderen te zien en dat motiveert.

13

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Eens met alle positieve reacties in het bovenstaande!

Ik vind vooral de (bijna altijd ;-)) constructieve, open en prettige sfeer hier een groot pluspunt. Verder heeft dit forum ook meerwaarde door de overzichtelijke indeling en doordat je makkelijk posts of onderwerpen kunt terugzoeken (wat op facebook allebei niet het geval is). Het Slowtwitch-forum bijvoorbeeld, waar ik af en toe wel eens kom, scoort op beide onderdelen minder goed vind ik: onoverzichtelijk (geen indeling in rubrieken) en een hoog incrowd-gehalte met nogal wat onderling gekissebis. Daarnaast is Slowtwitch natuurlijk ook erg op de VS gericht, terwijl het van dit forum juist zo leuk is dat het zich op de Lage Landen richt en er informatie over wedstrijden in de buurt kan worden uitgewisseld.

/Herman

14

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Een Te koop of Te koop gevraagd sectie is misschien wel leuk.
Zonder de mogelijkheid om te antwoorden is waarschijnlijk wel verstanding

15

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Heu als je iets te koop zet of vraagt en er kan niemand op reageren..... Mis ik iets ;-) Bij deze ik ga mijn 310xt en 910xt van de hand doen.

16

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

ronnyke schreef:

Heu als je iets te koop zet of vraagt en er kan niemand op reageren..... Mis ik iets ;-) Bij deze ik ga mijn 310xt en 910xt van de hand doen.

Je kunt dan reageren door op iemand zijn naam te klikken en gebruik te maken van het email formulier.

17

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik heb als proef een prikbord geplaatst die ook volledig toegankelijk is voor niet-leden. Er kan op het prikbord gereageerd worden, wat het dan weer eigenlijk niet helemaal een prikbord maakt. Enfin, even aankijken of de toegang voor niet-leden werkt. Als ik veel moet modereren dan haal ik dit deel er weer vanaf en zal ik een 'marktplaats' maken alleen voor leden.

18 Laatst bewerkt door VDH (10-12-15 09:31:14)

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik vind het een nuttig forum, enige minpuntje is inderdaad het beperkt aantal actieve leden.. Maar daar kunnen wij tijdens evenementen zelf ook een bijdrage aan leveren met wat mond tot mond reclame..

19

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Wat iedereen zegt. Ik lees (en schrijf af en toe) Slowtwitch ook wel, dat forum is natuurlijk van een heel andere orde en heeft veel meer diepte dan dit triathlonforum. De haat en nijd en vileine opmerkingen over en weer vind ik behoorlijk triest, daar moet je echt doorheen lezen en dan is er veel nuttige informatie.

Het geringe aantal actieve leden kan een minpuntje zijn, maar het houdt het wel overzichtelijk. Naarmate de triathlonsport in populariteit toeneemt zal het aantal actieve leden op dit forum ook toenemen. En als dat niet gebeurt ook prima, voor mij is het voldoende om af en toe een vraag te stellen of te beantwoorden en mee te lezen bij andere onderwerpen. Bij voorkeur in een goede sfeer met wederzijds respect.

Het te koop/aangeboden gedeelte lijkt mij wel nuttig, ik verkoop liever aan (en koop van) iemand van hier dan aan/van een willekeurige marktplaatsfiguur.

20

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Maca944 schreef:

Het te koop/aangeboden gedeelte lijkt mij wel nuttig, ik verkoop liever aan (en koop van) iemand van hier dan aan/van een willekeurige marktplaatsfiguur.

Eens! Dit geldt voor mij ook.

/Herman

21

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Ik ben ook erg tevreden over het forum. Vind vooral de voornamelijk amateur status van de meeste leden erg prettig. Iedereen probeert elkaar daadwerkelijk te helpen en adviseren.
Ik post zelf niet zoveel maar lees wel frequent mee.

Ook ik zou een te koop/gevraagd pagina wel waarderen.

gr Ramon

22

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Wijnand schreef:

Ik heb als proef een prikbord geplaatst die ook volledig toegankelijk is voor niet-leden. Er kan op het prikbord gereageerd worden, wat het dan weer eigenlijk niet helemaal een prikbord maakt. Enfin, even aankijken of de toegang voor niet-leden werkt. Als ik veel moet modereren dan haal ik dit deel er weer vanaf en zal ik een 'marktplaats' maken alleen voor leden.

Heb het prikbord verwijderd. Wordt weinig op gepost en áls er op gepost wordt is het voor 50% spam. Leuk geprobeerd maar helaas......

23

Re: Hoe beoordeel jij dit forum?

Lijkt me een goede keuze Wijnand, als het meer tijd om te onderhouden is dan dat het 'ons' iets oplevert lijkt me het verwijderen van deze verkoophoek beter. Op Facebook is er trouwens wel een koop/verkoop groep die volgens mij wel goed loopt, 'triathlon artikelen aangeboden' volgens mij zijn veel mensen van het forum hier al lid van.