76

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Je start in elk geval vol ambitie. Succes alvast.

77 Laatst bewerkt door elderenbosch (22-07-16 20:00:09)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Dan waag ik mij er ook maar aan. Laat ik voorop stellen dat het mijn eerste hele is en tijd zodoende zwaar ondergeschikt vind aan finishen (en plezier hebben wink). Startnummer 774

Zwemmen: 1.10
Fietsen: 5.35
Lopen: 3:55
Wissel: 0:10
Totaal: 10:50

78

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Met die tijden kun je dus gewoon met Vanzella samenblijven ;-)

79

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Mooi, ik ga jullie volgen! Zo te lezen kan de watertemperatuur nog wel eens vrij hoog zijn, benieuwd of het wetsuit legal wordt. Ik probeer er nog steeds bij te zijn, lijkt me een mooie wedstrijd om toeschouwer te zijn.

80

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Dan zal ik mij er ook maar aan wagen. Minder specifiek getraind dan maar de snelheden liggen dit jaar wel hoger dan vorig jaar dus laat ik ambitieus inzetten:

Zwemmen 1:10
Fietsen: 5:15
Lopen: 3:25
Wissels: geen idee dus laat ik zeggen 0:09.

Dat maakt een totaal van 9:59.

De staat van het parcours ken ik alleen van de berichten hier dus daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het zou natuurlijk te gek zijn als ik die tijd haal, maar gezien de voorbereiding zal ik absoluut niet ontevreden zijn als het iets langer wordt.

81

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Hele straffe doelstelling!
Ik persoonlijk vind het fietsparcours erg gevaarlijk om jezelf in de vernieling te rijden met alle kuitenbijters, ik durf niet vol te gaan op de fiets... Ambitieus!
Loopparcours vond ik bij verkenning ook geen makkie, zodra je de boulevard afdraait de St Pieter op is het 4 km op en af, en ook de passage binnenstad is erg lastig met de basaltstenen.

Voorspelling ( en wens;)) ; geen enkele referentie, wordt m'n eerste hele :

Zwemmen : 1u10
Wissels t1&t2 : 6 minuten
Fietsen  : 5u40
Lopen    : 4u15

Dat zou 11u11 betekenen, maar eigenlijk hoop ik op onder de 11u .... Ergens 11 minuten en 1 seconde zien te winnen dus!

82

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Jvermond schreef:

Dan zal ik mij er ook maar aan wagen. Minder specifiek getraind dan maar de snelheden liggen dit jaar wel hoger dan vorig jaar dus laat ik ambitieus inzetten:

Zwemmen 1:10
Fietsen: 5:15
Lopen: 3:25
Wissels: geen idee dus laat ik zeggen 0:09.

Dat maakt een totaal van 9:59.

De staat van het parcours ken ik alleen van de berichten hier dus daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het zou natuurlijk te gek zijn als ik die tijd haal, maar gezien de voorbereiding zal ik absoluut niet ontevreden zijn als het iets langer wordt.

5u15 bikesplit is daar onwijs snel, zeker als het een beetje waait. Nu kan het natuurlijk zijn dat je een heel sterk wielrenner bent, dat weet ik niet. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik wel echt een sterke wielrenner ben, maar 35 gemiddeld ga ik in Maastricht niet kunnen rijden om daar nog een marathon achteraan te kunnen lopen:) pas op dat je jezelf niet over de kop rijdt!

83

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

pannenkoek schreef:
Jvermond schreef:

Dan zal ik mij er ook maar aan wagen. Minder specifiek getraind dan maar de snelheden liggen dit jaar wel hoger dan vorig jaar dus laat ik ambitieus inzetten:

Zwemmen 1:10
Fietsen: 5:15
Lopen: 3:25
Wissels: geen idee dus laat ik zeggen 0:09.

Dat maakt een totaal van 9:59.

De staat van het parcours ken ik alleen van de berichten hier dus daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het zou natuurlijk te gek zijn als ik die tijd haal, maar gezien de voorbereiding zal ik absoluut niet ontevreden zijn als het iets langer wordt.

5u15 bikesplit is daar onwijs snel, zeker als het een beetje waait. Nu kan het natuurlijk zijn dat je een heel sterk wielrenner bent, dat weet ik niet. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik wel echt een sterke wielrenner ben, maar 35 gemiddeld ga ik in Maastricht niet kunnen rijden om daar nog een marathon achteraan te kunnen lopen:) pas op dat je jezelf niet over de kop rijdt!

Als je doel is om onder de 10 uur te gaan dan zal deze fietstijd wel de uitkomst van je som zijn.

Ik ga het zelf wel een beetje rustiger aandoen en het doel van m'n eerste IM is natuurlijk finishen!

Z: 1:10
F: 6:00
H: 3:40
W: 0:10

Totaal: 11:00

84

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

pannenkoek schreef:
Jvermond schreef:

Dan zal ik mij er ook maar aan wagen. Minder specifiek getraind dan maar de snelheden liggen dit jaar wel hoger dan vorig jaar dus laat ik ambitieus inzetten:

Zwemmen 1:10
Fietsen: 5:15
Lopen: 3:25
Wissels: geen idee dus laat ik zeggen 0:09.

Dat maakt een totaal van 9:59.

De staat van het parcours ken ik alleen van de berichten hier dus daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het zou natuurlijk te gek zijn als ik die tijd haal, maar gezien de voorbereiding zal ik absoluut niet ontevreden zijn als het iets langer wordt.

5u15 bikesplit is daar onwijs snel, zeker als het een beetje waait. Nu kan het natuurlijk zijn dat je een heel sterk wielrenner bent, dat weet ik niet. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik wel echt een sterke wielrenner ben, maar 35 gemiddeld ga ik in Maastricht niet kunnen rijden om daar nog een marathon achteraan te kunnen lopen:) pas op dat je jezelf niet over de kop rijdt!


Ik zeg al, ik zet ambitieus in smile. Ik ben niet iemand die te hard gaat rijden omdat ik per sé die tijd wil halen dus als dat niet lukt is dat ook niet erg.

85

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

1.10 is wel een beetje de norm zie ik voor het zwemmen.. Staan we in elk geval bij elkaar in de buurt bij de start..

86

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Hier van deze kant ook een lichte voorspelling.
Zwemmen 1:15
Fietsen  5:45:00
Lopen 3:45
Streven rond de 11 uur.
Startnummer 1579
De kriebels beginnen nu wel een beetje te komen :-)

87

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Veel succes en natuurlijk ook veel plezier toegewenst allemaal!

88 Laatst bewerkt door elderenbosch (25-07-16 15:09:11)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Vanzella schreef:

1.10 is wel een beetje de norm zie ik voor het zwemmen.. Staan we in elk geval bij elkaar in de buurt bij de start..

Als het een non-wetsuit swim wordt moet ik mijn tijd naar boven bijstellen. Gisteren was de temperatuur 25+ graden. Tot 24,5 mag er met wetsuit gezwommen worden.

Edit: temperatuur is alweer gedaald tot 23.6 smile (zie: https://www.rijkswaterstaat.nl/kaarten/ … atuur.aspx)

89

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik dacht tot 23 graden maar mischien hebben ze hun eigen regels daar.

90 Laatst bewerkt door elderenbosch (25-07-16 17:57:18)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

ronnyke schreef:

Ik dacht tot 23 graden maar mischien hebben ze hun eigen regels daar.

Had het gisteren al even opgezocht. Dit staat in het 2016 reglement:

For age‐group athletes, wetsuits may be worn in water temperature up to and including 24.5 degrees C/76.1 degrees (...)  For professional athletes, wetsuits may be worn in water temperatures up to and including 21.9 degrees C/71.5 degrees

91

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Water is op dit moment nu al weer 23,1. Limiet ligt op 24,5 gr.C.
Zal niet echt heel warm worden deze week dus ik ga uit van wetsuit.
En anders doen we er gewoon een paar minuten langer over zonder pak :-)

92

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Zoals de plannen nu zijn ga ik zaterdag naar Zuid-Limburg om de 70km lus van de AGR te fietsen met mijn oudste zoon (benieuwd hoe hij dat verteert, we nemen onze tijd). Ik heb een hotel in Maastricht geboekt zodat we zondag de Ironman kunnen volgen en ik jullie kan aanmoedigen.

Ik heb alleen het startnummer van elderenbosch voorbij zien komen, kunnen anderen die dat willen ook hun startnummer plaatsen? Dan zal ik extra hard voor jullie juichen. Ik zal mijn Triathlon liefhebbers shirt aantrekken en mijn Challenge Roth cap opzetten ter herkenning.

Alvast veel succes voor iedereen!

774 elderenbosch

93 Laatst bewerkt door Emiel1969 (26-07-16 09:50:29)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Emiel van Bugnum 1579
Zal je proberen te spotten!

Maca944 schreef:

Zoals de plannen nu zijn ga ik zaterdag naar Zuid-Limburg om de 70km lus van de AGR te fietsen met mijn oudste zoon (benieuwd hoe hij dat verteert, we nemen onze tijd). Ik heb een hotel in Maastricht geboekt zodat we zondag de Ironman kunnen volgen en ik jullie kan aanmoedigen.

Ik heb alleen het startnummer van elderenbosch voorbij zien komen, kunnen anderen die dat willen ook hun startnummer plaatsen? Dan zal ik extra hard voor jullie juichen. Ik zal mijn Triathlon liefhebbers shirt aantrekken en mijn Challenge Roth cap opzetten ter herkenning.

Alvast veel succes voor iedereen!

774 elderenbosch

94

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Maca944 schreef:

Ik heb alleen het startnummer van elderenbosch voorbij zien komen, kunnen anderen die dat willen ook hun startnummer plaatsen? Dan zal ik extra hard voor jullie juichen. Ik zal mijn Triathlon liefhebbers shirt aantrekken en mijn Challenge Roth cap opzetten ter herkenning. Alvast veel succes voor iedereen!

Thanks. Veel plezier zaterdag en wellicht tot zondag dan!

95

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

915

96

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

extra aanmoediging is altijd welkom! 1366 in een oranje paars zwart pakje van Traithlon Club Maastricht, valt gegarandeerd op smile

97

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Startnummer 1581. Door loopblessure in mei jaar waag ik me slechts aan een voorzichtige voorspelling: 11u30. Zou dus wel sneller willen zijn dan vorig jaar.

Zwart/wit Orca trisuit met korte mouw, een niet aerodynamisch baardje (hoe vaak ik dat al gehoord heb...), wit petje en een glazige blik in de ogen.

98

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik zag net in de Pro startlist van Maastricht de naam van Daniela Ryf voorbij komen. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk gaat starten. Afgelopen zondag won de IM Zurich en de week ervoor nog Challenge Roth. Drie full distances in ruim 2 weken lijkt me niet heel gezond.

99

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Was volgens mij gewoon om zich in te schrijven, in het geval ze Zurich niet zou finishen (zoals in Frankfurt). Ze had tot vorig weekend nog geen IM volbracht (Challenge telt uiteraard niet voor Kona), wat een vereiste is om als regerend kampioen weer naar Hawaii te mogen. Zou haar dus niet in Maastricht verwachten. Success iedereen!

100

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Hello, ik ben Olivier, ik woon in Brussel, ik ben pas verleden week ingeschreven voor IM Maastricht. Ik heb nog steeds geen athlete guide ontvangen, is het normaal aub? Alvast bedankt. Gr. O.