76

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Het is duidelijk. De meesten zijn er klaar voor! Ik ben weer terug in het land na een dikke week Canada. Wel een tempoloop en een duurloopje gedaan daar, dus ik denk niet dat ik slechter ben geworden... 

Zometeen eerst maar eens gaan slapen en dan zien we morgen wel weer verder...

77

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik ben gdvr ziek gevallen. Gisteren nog getraind maar voelde dat het meer een negatieve invloed had dan dat ik erop vooruit ging. Vandaag rust al was er 5u training gepland :-(

78

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

@ Vanzella, ik zag jouw 'loopjes' voorbij komen op Strava, gewoon super doorgetraind daar! Moet wel mooi lopen zijn daar.

@ ronnyke, da's flink balen, nog wel even tijd om beter te worden lijkt me?

Gisteren heb ik mijn langste duurloop gedaan, 3 uur, progressief met 30' in Z1, 60' in Z2, 60' in Z3, 20' in Z4 en de laatste 10' in Z1. Dat voelde wel goed, het moet maar gaan gebeuren over 2 weken.

79

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ach idd is vast een virusje ofz dat zal wel overgaan. En nu een extra dagje rust zal zeker geen invloed meer hebben op mijn eindtijd.

80

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Maca944 schreef:

@ Vanzella, ik zag jouw 'loopjes' voorbij komen op Strava, gewoon super doorgetraind daar! Moet wel mooi lopen zijn daar.

@ ronnyke, da's flink balen, nog wel even tijd om beter te worden lijkt me?

Gisteren heb ik mijn langste duurloop gedaan, 3 uur, progressief met 30' in Z1, 60' in Z2, 60' in Z3, 20' in Z4 en de laatste 10' in Z1. Dat voelde wel goed, het moet maar gaan gebeuren over 2 weken.

Valt tegen, Missisauga, de stad waar mijn hotel zat is het Almere van Canada (is pas in 1976 ontstaan), maar dan met 800.000 inwoners. Het stukje langs het meer was wel leuk, maar de  7km ernaartoe en de 7 weer terug was een soort Vondelpark wandelpad achter de flats langs..

Dus niet verkeerd, maar ook niet echt inspirerend smile

81

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Altijd spannend die laatste weken voor de marathon. Vrijdag een beetje ziek geworden. Algeheel zwak en pijn in de keel. Dat heeft dit weekend aangehouden dus ik heb in ieder geval genoeg rust genomen. Nu hopen dat het snel over gaat zodat ik mijn 2 (vooral mentaal belangrijke) korte loopjes deze week nog kan doen.

82

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Laatste week, kijken of we een beetje uitgerust kunnen raken.

Gisteren bankhangen met een glaasje wijn was een goed begin.
Vanavond de meest relaxte intervaltraining ooit doen. Warm lopen, loopscholing, loslopen (ipv programma), en uitlopen plus een uurtje zwemmen (baan 5 of 6 denk ik ipv 4 waar ik normaal zwem).
Morgen een km of 40 easy op de fiets
Donderdag massage
Vrijdag een half uurtje loslopen met wat oefeningen.

Zaterdag naar Rotterdam. Startnummer ophalen een rondje over de expo slenteren, een bordje spaghetti eten en slapen bij vrienden die aan de maashaven wonen.

Zondag rustig ontbijtje en richting start, dan alle kms tussen 4.35 en 4.38 en het PR is in de pocket... Simpel toch?

Hoe laat gaan jullie naar de startvakken? Gevoelsmatig zeg ik altijd zo laat mogelijk, maar dan sta je wel ver achteraan het grote 3 tot 3.30 vak.

83

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Nja ik heb vandaag nog een stevige training eigenlijk. Ik ga voelen hoe het aanvoelt en anders zal het wat rustiger worden. Morgen gewoon zwemmen en donderdag uurtje of 2 fietsen. Zaterdagmorgen half uurtje lopen en daarna benen wat rollen en stretchen en dan naar Rotterdam. In het Hotel zelf geven ze ook een pasta buffet en dat is wel handig. Hoop mijn tijd van 3u30 te lopen maar tja..... Gevoel is goed ben afgelopen zondag gaan mountainbiken met enkele gasten en pfff wat normaal vrij zwaar is voelde nu als een recuperatie training aan;

84

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik word gek van dit taperen, stuiter alle kanten op. Mijn huidige trainer heeft een hele relaxte week voor me ingepland. Straks 50 minuten rustig lopen, morgen uur zwemmen, donderdag 40 minuten lopen en vrijdag weer uur zwemmen, that's it. Ik moet straks uitkijken dat ik die eerste kilometer niet binnen de 3 minuten ga lopen.

Ik overweeg me nog te laten masseren, dat is altijd wel prettig, dank voor de tip.

Zaterdag ga ik zelf mijn startnummer ophalen en mijn oudste zoon gaat dan de 2.5km lopen. Mijn moeder woont een kleine kilometer van de start, dus ik parkeer mijn auto daar zondag en ga op tijd naar het startvak. Uitgaande van de eerste wave dus achter het <3 uur startvak wil ik daar redelijk op tijd zijn. Tijdens mijn laatste Rotterdam marathon kwam ik ruim anderhalve minuut na het startschot over de streep en had niet zo veel last van de meute. Ik stond toen halverwege het 3:00-3:30 startvak. Ik wil nu uiterlijk een half uur voor de start er al zijn en me proberen zover mogelijk naar voren te wringen.

De eerste halve marathon moet ik relaxed lopen, ik weet hoe ver ik dan kan gaan met mijn hartslag, en dan moeten de kilometers wel onder de 4'15" gaan. De tweede helft tempo volhouden en intensiteit omhoog. Bij sub 3 geef ik een rondje voor alle triathlonforummers aan de finish cool

85

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ziet er (niet heel erg verassend) ongeveer hetzelfde uit dus mannen...

@maca944 start jij achter de wedstrijdlopers of aan de andere kant?

Hebben jullie allemaal de app gedownload?

Voorlopig heb ik alleen MACa944 gevonden in de livetracking. Niet dat ik er in zijn geval iets aan heb, maar een paar anderen die ik ken zijn nog wel even onderweg als ik mijn telefoon terugkrijg bij de finish.

11845 is mijn startnummer mocht iemand willen controleren of ik hier geen onzin uitkraam over mijn tijden onderweg smile 

Deel even je startnummers als je het leuk vind om gevolgd te worden door andere forummers..

86

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

6569

Vandaag en donderdag nog 45 minuten met wat versnellingen en morgen nog fietsen. Daar laat ik het bij denk ik.

87

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

nr 9024 denk ik. Die App gebruik ik niet heb me wel aangemeld om met de pacer van 3.30 te lopen maar heb nog geen reactie gehad. Ik hoop eigenlijk meer op een mooie dag en goede race dan op een pr maar het mag beide :-) het seizoen is nog lang genoeg.

88

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Maca944 schreef:

Ik word gek van dit taperen, stuiter alle kanten op. Mijn huidige trainer heeft een hele relaxte week voor me ingepland. Straks 50 minuten rustig lopen, morgen uur zwemmen, donderdag 40 minuten lopen en vrijdag weer uur zwemmen, that's it. Ik moet straks uitkijken dat ik die eerste kilometer niet binnen de 3 minuten ga lopen.

Ik overweeg me nog te laten masseren, dat is altijd wel prettig, dank voor de tip.

Zaterdag ga ik zelf mijn startnummer ophalen en mijn oudste zoon gaat dan de 2.5km lopen. Mijn moeder woont een kleine kilometer van de start, dus ik parkeer mijn auto daar zondag en ga op tijd naar het startvak. Uitgaande van de eerste wave dus achter het <3 uur startvak wil ik daar redelijk op tijd zijn. Tijdens mijn laatste Rotterdam marathon kwam ik ruim anderhalve minuut na het startschot over de streep en had niet zo veel last van de meute. Ik stond toen halverwege het 3:00-3:30 startvak. Ik wil nu uiterlijk een half uur voor de start er al zijn en me proberen zover mogelijk naar voren te wringen.

De eerste halve marathon moet ik relaxed lopen, ik weet hoe ver ik dan kan gaan met mijn hartslag, en dan moeten de kilometers wel onder de 4'15" gaan. De tweede helft tempo volhouden en intensiteit omhoog. Bij sub 3 geef ik een rondje voor alle triathlonforummers aan de finish cool

Wat is je startnummer?! Voor dat rondje zoek ik wel even bij de finish wink

Ik heb al een hele planning gemaakt voor het supporten. Ben nog nooit zo goed voorbereid geweest op een evenement en ik loop niet eens zelf big_smile

Na de start de trein naar Lombardijen (10 km), dan lopen naar Zuiderpark en Maashaven en de metro naar Blaak.

89

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

@Vanzella, ik denk dat het niet heel veel uitmaakt waar je start. Ik kom van de stadhuiskant, dus ik denk dat ik achter de wedstrijdlopers (en vak A en B) start. In principe is iedereen in de wedstrijdvakken sneller dan ik, dus daar ga ik geen last van hebben. Ik kan niet vinden wanneer de startvakken opengaan, weet iemand dat?

Mijn startnummer is 10315, ik ga die van jullie ook opslaan in de app, leuk om alle resultaten meteen te kunnen zien. Ik hoop zondag met je te kunnen proosten Linda (en anderen)!

90

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Als ik jullie nummers zoek vind ik alleen maar andere namen die op de kwart marathon gaan starten. Als ik mijn eigen nummer in typ vind ik mezelf wel en als ik collega's zoek op hun naam kan ik ze ook vinden.
Lopen jullie stiekem de kwart afstand onder pseudoniemen?

91

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ah, als ik op je naam zoek vind ik je nu wel maca, inderdaad met hetzelfde startnummer :S

92

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wie van jullie denkt aan 3u10 à 3u15? Dan kan ik naar jullie uitkijken tegelijk met manlief. Ik heb inmiddels een uitgekiende strategie waardoor ik hem op 5 plekken zie. Of hoop te zien, moet hij wel een beetje op tijd zijn. Ik doe het op de fiets.

Louise

93

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

2132, Ik weet niet precies waar ik zal starten. Ik haal het startnummer op vrijdagavond na mijn werk op, een van de voordelen van in Rotterdam werken. De start is 10 uur, vorig jaar duurde het bijna 20 minuten om over de start te gaan, maar dan loop ik wel rustig in de eerste 5 km. De kans bestaat dat ik dit jaar een vakje opschuif, dus ik denk dat ik half 10 aanwezig ben. Ligt ook een beetje aan de treintijden. Ik wil onder de 4 uur lopen, hoeveel eronder is afhankelijk van de vorm van de dag. Als ik een superdag heb komt 3:30 in de buurt, anders ga ik voor 3:59:59. Het weer ziet er in ieder geval beter uit dan 2 dagen geleden.

94

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Startnummer 5416.
Pace 4:45 min/km eerste helft en 2e helft kijken hoe het voelt om iets te versnellen.
Zo niet gewoon lekker uitlopen en zwaaien naar bekenden ;-)
Heb er zin in. Vlieg al tegen de muur op.
Zo meteen even 2 uurtjes rustig fietsen.
Morgen ochtend nog uurtje zwemmen
Donderdag avond uurtje tempo wisselingen
Daarna beentjes op de bank of misschien zaterdag ochtend heel relaxed paar baantje zwemmen.

95

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Iemand al erachter gekomen hoe je kan zoeken op bepaalde startnummers. Als ik die van Maca intyp krijg ik alleen een kwart marathoner met hetzelfde nummer....

96

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Even een training-technische vraag. Normaal loop ik altijd maandag, woensdag en zaterdag. In de laatste week van mijn schema staat echter op donderdag een korte tempoloop en op vrijdag een stukje draven. Zal ik vasthouden aan mijn normale patroon en eventueel woensdag en vrijdag doen, zodat ik zaterdag kan rusten, of gewoon donderdag en vrijdag doen. Wat raden jullie aan?

97

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

In een week waarin rust het belangrijkste is, heb ik de drukste week sinds jaren. Ik ben zelfstandig schilder, dus heb ten eerste mijn eigen werk. Mijn broertje heeft een nieuw huis, dus daar 's avonds aan de slag en bezig met een nieuwe blokhut in de tuin. Niet relaxed. We gaan het zien...

98

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

EB86 schreef:

Even een training-technische vraag. Normaal loop ik altijd maandag, woensdag en zaterdag. In de laatste week van mijn schema staat echter op donderdag een korte tempoloop en op vrijdag een stukje draven. Zal ik vasthouden aan mijn normale patroon en eventueel woensdag en vrijdag doen, zodat ik zaterdag kan rusten, of gewoon donderdag en vrijdag doen. Wat raden jullie aan?

Ik zou lekker woensdag en vrijdag doen. Rustig aan, niet te lang (max 45 min) en een paar keer kort aanzetten.

99

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Jvermond schreef:
EB86 schreef:

Even een training-technische vraag. Normaal loop ik altijd maandag, woensdag en zaterdag. In de laatste week van mijn schema staat echter op donderdag een korte tempoloop en op vrijdag een stukje draven. Zal ik vasthouden aan mijn normale patroon en eventueel woensdag en vrijdag doen, zodat ik zaterdag kan rusten, of gewoon donderdag en vrijdag doen. Wat raden jullie aan?

Ik zou lekker woensdag en vrijdag doen. Rustig aan, niet te lang (max 45 min) en een paar keer kort aanzetten.

In de week voor een belangrijke wedstrijd kan je volgens mij beter te weinig dan te veel doen. Ik vind het prettig om helemaal uitgerust aan de start te komen en weet dat ik genoeg hersteltijd nodig heb. Het verschil tussen woensdag en vrijdag lopen en donderdag en vrijdag lopen zal niet al te groot zijn omdat het niet al te intensief is. Zelf zou ik woensdag en vrijdag gaan overigens.

100

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Omdat het mijn eerst is wordt ik ondertussen toch wel zenuwachtig. Gisteren met de vereniging getraint (loopscholing en een kleine interval) Donderdagavond nog 45 min. loop en thats it.

Omdat we uit het oosten komen gaan we zaterdagochtend er relaxed naar toe en nemen we een Hotel waar ook een pasta party georganiseerd is!

Mijn startnummer is vlg. mij 1810 (vroeg ingeschreven ...)