101

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Mooi, Rotterdam als eerste marathon.

Ik zie na de update van vanmorgen van de app dat je de namen op alle afstanden krijgt per startnummer, dus die bug is opgelost (al snap ik niet waarom een 1km kidsrun deelnemer hetzelfde startnummer moet hebben als een 10km en een marathondeelnemer).

102

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ook hotel Rotterdam?

103

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Precies. Laatste dagen beetje relaxen.  Niet te veel volproppen omdat iedereen zegt dat je moet stapelen.
Wel wat meer drinken laatste paar dagen.
Zondag ochtend met de spanning in je lijf op de Coolsingel.  Helemaal goed!
Vooral genieten en niet druk maken om een tijd.... Dat is voor volgend jaar ;-)
Heb zelf startnummer 5416
Succes!

EBuisman schreef:

Omdat het mijn eerst is wordt ik ondertussen toch wel zenuwachtig. Gisteren met de vereniging getraint (loopscholing en een kleine interval) Donderdagavond nog 45 min. loop en thats it.

Omdat we uit het oosten komen gaan we zaterdagochtend er relaxed naar toe en nemen we een Hotel waar ook een pasta party georganiseerd is!

Mijn startnummer is vlg. mij 1810 (vroeg ingeschreven ...)

104

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

ronnyke schreef:

Ook hotel Rotterdam?


Ik zit in het Stayokay hotel in de kubuswoningen aan de Blaak. Lekker dichtbij de start dus.

105

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ha omdat er in mijn hotel ook een pasta party is vandaar. Ik weet eigenlijk niet hoever ik van de start zit :-)

106

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Metro halte Stadhuis. Wandel je zo startvak in ;-)

ronnyke schreef:

Ha omdat er in mijn hotel ook een pasta party is vandaar. Ik weet eigenlijk niet hoever ik van de start zit :-)

107

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Maca944 schreef:
Jvermond schreef:
EB86 schreef:

Even een training-technische vraag. Normaal loop ik altijd maandag, woensdag en zaterdag. In de laatste week van mijn schema staat echter op donderdag een korte tempoloop en op vrijdag een stukje draven. Zal ik vasthouden aan mijn normale patroon en eventueel woensdag en vrijdag doen, zodat ik zaterdag kan rusten, of gewoon donderdag en vrijdag doen. Wat raden jullie aan?

Ik zou lekker woensdag en vrijdag doen. Rustig aan, niet te lang (max 45 min) en een paar keer kort aanzetten.

In de week voor een belangrijke wedstrijd kan je volgens mij beter te weinig dan te veel doen. Ik vind het prettig om helemaal uitgerust aan de start te komen en weet dat ik genoeg hersteltijd nodig heb. Het verschil tussen woensdag en vrijdag lopen en donderdag en vrijdag lopen zal niet al te groot zijn omdat het niet al te intensief is. Zelf zou ik woensdag en vrijdag gaan overigens.


Bedankt voor de input. Heb besloten om nog 1 loopje te doen ipv 2. Morgen pak ik een rustige loop van een half uurtje.

108

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Weten jullie hoe het precies zit met tassen afgifte? Ik lees op de website bij "veel gestelde vragen" dat je tijdens je inschrijving moet hebben aangevraagd dat je je tas wil afgeven bij de tassen afgifte. Ik kan me dat niet meer herinneren.
Weten jullie nog af dat zo is?
Als ik dat niet heb aangevinkt (wat ik me kan voorstellen) dan zou ik toch een probleem hebben met mijn spullen.

109

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Jvermond schreef:

Weten jullie hoe het precies zit met tassen afgifte? Ik lees op de website bij "veel gestelde vragen" dat je tijdens je inschrijving moet hebben aangevraagd dat je je tas wil afgeven bij de tassen afgifte. Ik kan me dat niet meer herinneren.
Weten jullie nog af dat zo is?
Als ik dat niet heb aangevinkt (wat ik me kan voorstellen) dan zou ik toch een probleem hebben met mijn spullen.

Schijnt dat je bij Schouwburg(plein) je tas wel kan achterlaten. Weet het niet 100% zeker. Zal je even moeten uitzoeken.
Trouwens bespottelijk dat je bij zo'n marathon als Rotterdam niet behoorlijk kan omkleden. Vroeger had je een paar grote tenten. Kan er waarschijnlijk niet meer van  af met die hondenfooi als inschrijfgeld.
Heb marathons gelopen in de kleinste en grootste uithoeken maar nog nooit zo slecht geregeld als in Rotterdam de laatste paar jaren. (sarcasme uit)

110

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Is ook overgenomen door Golazo zeker he?

111

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Op het Schouwburgplein is er wel de mogelijkheid om om te kleden zie ik op de site staan. Daar kan je ook onbeheerd tassen achterlaten. Er staat sinds vandaag wel overal duidelijk het volgende:

Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken.
Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid.

Ik hoop toch wel dat ik iets van een tasje ergens kan achterlaten. Ik heb meestal wel wat spulletjes bij mij, zoals wat water en eten voor na de marathon, sleutels en mijn OV-kaart.

112

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

EB86 schreef:

Op het Schouwburgplein is er wel de mogelijkheid om om te kleden zie ik op de site staan. Daar kan je ook onbeheerd tassen achterlaten. Er staat sinds vandaag wel overal duidelijk het volgende:

Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken.
Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid.

Ik hoop toch wel dat ik iets van een tasje ergens kan achterlaten. Ik heb meestal wel wat spulletjes bij mij, zoals wat water en eten voor na de marathon, sleutels en mijn OV-kaart.

Neem anders een kluisje op CS, dan heb je zeker je spullen op de terugweg.

113

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

http://losseveter.nl/2016/04/08/tasseni … eiligheid/ zag ik net dus moest je er rekening mee moeten houden?

114

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik heb mijn startnummer opgehaald en er zit een bagage label aan dus ik ga ervan uit dat ik tasinname heb aangevinkt.
Nog twee dagen!!!!

115

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Allen die gaan lopen veel succes gewenst zondag!

116

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Merci

117

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Iedereen alvast heel veel suc6 morgen tijdens één van de mooiste marathons van Nederland, geniet ervan, geloof in jezelf, blijf bij je plan en ga niet "jagen" in het begin!.

Ps: en geniet bij het "You never walk alone" ! (en pink een traantje weg)!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

118

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Allemaal veel plezier en succes gewenst! Ik supporter startnummer 629 (m'n 'super marathon master', 't wordt hopelijk zijn 28e finish) en zal aan jullie denken. De omstandigheden beloven super te worden!

Louise

119

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Voor mij een halve dit jaar, ik doe mee aan de bedrijven-estafette. Op deze manier hoef ik niet een dikke week te herstellen, en kan ik wel genieten van dit fantastische evenement. De omstandigheden zijn perfect, dus ik ben benieuwd wat voor tijd ik eruit weet te persen. Voor iedereen die ook mee doet, en helemaal voor die de hele doen.... veel succes en heel veel plezier!

-- M

120 Laatst bewerkt door MartijnT (10-04-16 16:12:42)

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

@maca: Gefeliciteerd met je tijd onder de 3u!!

Hoe ging het?

En hoe heeft de rest het gedaan?

121 Laatst bewerkt door Maca944 (10-04-16 18:17:40)

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

MartijnT schreef:

@maca: Gefeliciteerd met je tijd onder de 3u!!

Hoe ging het?

En hoe heeft de rest het gedaan?

Thx! Heel erg blij, moest van erg ver komen. Laatste kilometer ging in 4:04 en eindtijd was 2:59:49, maar het MOEST nu gebeuren. Uitgebreid verslag volgt, maar moest vanaf het begin pushen. Gemiddels hartslag was 173, laatste 4 kilometer gingen rond de 180.

De andere tijdens zagen er ook mooi uit, maar ik neem aan dat iedereen graag zelf reageert ;-)

122

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

respect! goed gedaan!

123

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wow zeg, wat een prestatie!!! Gefeliciteerd.

124 Laatst bewerkt door pannenkoek (10-04-16 19:42:50)

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

T zit er weer op, 2e marathon is volbracht.
10 minuten sneller dan de eerste, A'dam in Oktober, 3u19 en 35 sec.
Ben vertrokken op schema van 3u15, tot km 30 ging dat prima maar toen brak ik af. Ik vond het parcours best lastig, Erasmusbrug is killing die 2x

Beter, lees minder, gegeten en gedronken voor de tijd, wereld van verschil. 2 broodjes, een pannenkoekje, paar koppen koffie en een bidonnetje vloeibare voeding voor de race, en alleen 4 Actioncare Extra in de race, perfect! Wel elke drankpost drinken gepakt. Geen sanitaire stops nodig geweest

125 Laatst bewerkt door mstyz (10-04-16 20:11:20)

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik heb mijn doel ook gehaald. 1:28:50 op de halve. 4 seconden langzamer dan mijn PR die ik een maand geleden heb gelopen bij de CPC. Maar nu niet helemaal kapot, maar gewoon een beetje moe. Daar ben ik heel erg happy mee. En kan ik verder trainen naar de volgende wedstrijden dit seizoen, zonder een week stil te moeten zitten. Oftewel een perfecte revenge op het dubbele gevoel dat ik had na afloop bij de CPC.

De sfeer was perfect, ik starte in de tweede wave, helemaal vooraan. Dat was tot 5km erg lachen. Toen werd het slalommen tussen de achterblijvers van de eerste wave. Dat heeft wel extra energie gekost, vooral op het dijkje heb ik geregeld over het gras gelopen om mensen in te halen. Maar dat kan de pret niet drukken, het was echt een mooi evenement met net zo mooi weer.

--M