126

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Vertrokken op 3:40 en tot en met km 25 ging het prima totdat ik een blessure aan mijn voet kreeg. Ik wilde eigenlijk uitstappen op 29km, maar mijn vriendin weigerde mij dat te laten doen en zo heb ik piepend en krakend toch de marathon kunnen volbrengen in 4:07:18. Het was trouwens wel een partij warm maar het was weer mooi.

127

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wat een dag!

Meneer gaf op 15 km zijn Camelbak aan mij, waardoor ik opeens verantwoordelijk was voor het aanreiken van z'n gelletjes etc. Stress! Metro in en uit, rennen naar t volgende ontmoetingspunt.

Uiteindelijk wel lekker met vrienden op de Mariniersweg gestaan. En nog een stuk meegerend naar het Kralingse Bos. Als ie daar wou uitstappen moest ie toch terug lopen over het parcours wink Maar dat kwam gelukkig goed.

Heerlijke middag gehad, en de laatste lopers nog aangemoedigd. Volgend jaar doe ik gewoon weer mee hoor!

128 Laatst bewerkt door Vanzella (11-04-16 09:21:01)

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Knap dat je toch uitgelopen hebt EB86!

Jvermond, ik zie nog geen verslagje, maar wat een tijd zeg!! Super gedaan!

Ronnyke, niet je tijd gelopen zag ik maar wel gefinished! Toch netjes!

MACA944 heb ik op facebook al gefeliciteerd (Ik blijf niet bezig smile), maar wat een prestatie. Zo dicht op je doeltijd en het dan gewoon afmaken!!

Mijn verslagje.

Ik was kwart over negen bij het startvak, en in plaats van te gaan staan ouwehoeren erbuiten ben ik gelijk naar binnnen gegaan stond ik lekker vooraan in het 3.00 tot 3.30 vak. Bij het hek gaan staan en zitten. Mijn vrouw en vader stonden aan de andere kant, dus ik kon tot 10min voor de start lekker een longsleeve en lange loopbroek aanhouden, af en toe een slokje water en na met Lee meegezongen te hebben was het go. 5 Powerbar gelletjes mee 2 old skool blackcurrant met caffeine voor het 30 en 35km punt en 3 vanilla-strawberry voor 10-20-25km.

37 seconden later over start-finish en eigenlijk vond ik binnen de eerste km al mijn tempo dat ik niet meer zou verlaten tot km 34. 4.30 per km. Geen hartslag meter voor mij. Ik wilde gedisciplineerd op tijd lopen en me niet af laten leiden door dingen als gevoel of hartslag. Ik voelde me helemaal niet zo goed de eerste 20km en dat was eigenlijk wel goed. Maakte het makkelijker om niet te hard te gaan.

Vanaf 20 werd het makkelijker en moest ik echt op de klok gaan lopen om niet te enthousiast te worden. Vanaf 34 mocht ik eindelijk het smuk van de 4.30 loslaten en ging ik naar 4.20-4.25 (waar ik ook direct keihard voor moest werken). Op (bijna) 40 wist ik weer waarom ik zo gedsciplineerd op mijn tempo moest lopen de eerste 34km want er schoten krampscheutjes door mijn benen.. Vanaf dat moment heb ik iets gas terug genomen (naar 4.50) waardoor mijn benen het hielden en ik kon genieten van de fans, muziek en sfeer de laatste 2km.

Zo kon ik genietend en zwaaiend naar de volle tribunes de finish bereiken in 3.11.15 (ruim 6 minuten onder mijn PR!).

Wat een sfeer, heerlijk zweet en loopweer . Heb overal water en meestal ook een paar sloken Iso op. Was top geregeld allemaal.

129

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik heb ook weer een superdag gehad, wat was het stralend, zeg! Manlief zes keer voorbij zien komen, hij had geen heel goede dag maar kwam toch binnen op 3:13:53. Daartussenin op m'n fietsje door de stad gescheurd, ik noem het altijd mijn jaarlijkse intervaltraining door de stad. Op het tweede punt, op 12 km, Maca ook nog voorbij zien komen, toen dacht ik al: nou, moet gaan lukken, onder die 3 uur!

Louise

130

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Idd tijd niet gelopen. Ik was in het startvak de pacers van 3:30 al kwijt en stond bij die van 3:45 door de drukte kon ik ook niet echt naar voorlopen dus ben ik daar maar bijgebleven. Uitgelopen dus op net geen 3:46u en ik vrees eigenlijk dat ik die 3:30 toch niet had gehaald want die eerste warmte en de aard van het parcours werkte mij wel wat tegen. Al bij al mooie dag gehad goede organisatie en prachtig weer.

131

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wat een fantastische dag. Misschien beetje warm maar zo is er altijd wel wat he. Ideale marathon loop je toch nooit :-)
Eerste helft op tempo 4:45 gelopen. 2e helft wat sneller rond de 4:40. Eindtijd 3:19:18.
Zeer tevreden. PR gelopen.
Rotterdam blijft heel bijzonder.  Zo veel mensen langs de kant en heel veel bekenden.
Wat zijn er een mooie tijden gelopen!
Onder andere Maca petje af! Onder magische grens van 3 uur. Geweldig!

132

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wat een superdag was dat! Lekker met de trein erheen. Blijkbaar had ik uiteindelijk toch een bagagelabel aangevraagd waardoor ik mijn oude kleren toch nog kon bewaren. Door de gezonde spanning voor de start heb ik mijn laatste 2 boterhammen daar niet meer opgegeten maar alleen een powerbar reep. 100 meter warmgelopen, beetje gerekt en toen aangesloten in startvak C (2.45 - 3.00). Daar kreeg ik het idee dat ik misschien toch die boterhammen op had moeten eten. Twijfel! Ik had 4 powerbar gels bij me, een voor elke 10km. Gelukkig wist ik dat ze nog gels uitdeelden op 32km dus ik ben nu op 5km begonnen met de eerste gel. Dat is uiteindelijk precies goed geweest, de AA gel niet meer gebruikt. Ik heb voor mijn gels een Flipbelt gebruikt die ik van een clubgenoot heb geleend. Dat is echt een aanrader voor de wedstrijdloper die wat gels mee wil nemen maar geen water. Het is de eerste band die bij mij niet ophoog kruipt tijdens het lopen.

Het was erg fijn om in C te mogen starten want ondanks dat het vak niet zo groot is staat er toch nog best veel mensen en was het best een beetje slalommen de eerst 2 km na de start. Bij het opgaan van de Erasmusbrug overgestoken naar de linkerbaan omdat die een stuk rustiger was en het is natuurlijk een extra binnenbochtje. Het was al snel zweten geblazen met de zon en duidelijk dat ik veel moest drinken. De eerste 25km voelden eigenlijk niet zo lekker. Al vroeg een stijfheid in de bovenbenen, zoals ik vaker heb met westrijden. Mijn vriendin vertelde me later dat ik er op de 15 ook niet zo goed uit zag. Echter nadat we terug over de Erasmus waren en onder de weg door steeg het zelfvertrouwen. Al het publiek was echt te gek. In het Kralingse bos kon ik weer een beetje aanzetten en wat mensen inhalen. Dat gaf nog wat extra boost. uiteindelijk gefinished in 2.51.10 wat een aanscherping is van mijn PR van ruim 21 minuten ten opzichte van Amsterdam 2014. En waar is nog blijer mee ben is dat al mijn 5km tijden tussen de 20.14 en 20.19 zaten met 1 uitzondering van 20.25.

Maarten ook gefeliciteerd! Ik zat nog te kijken of ik je zag na de finish maar toen de de pacers van 3.00 al een tijdje binnen waren ben ik ook maar doorgelopen. Mooi hoor, zo net binnen de 3!

EB, knap dat je hem toch hebt uitgelopen maar ik hoop dat je je blessure daar niet erger mee hebt gemaakt.

Vanzella, hele mooie tijd. Lekker als je zo'n ruim PR loopt.

En de rest ook gefeliciteerd. Elke finish is een prestatie op zich!

133

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wat een goeie tijden allemaal, zeg, en een boel PR's zo - gefeliciteerd!

134

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Jan, topprestatie, gefeliciteerd! Dat is nog eens een aanscherping van je pr. Leuk om ook de andere verslagen te lezen overigens.

Ik stond in wave 1 en ben ruim op tijd het startvak ingegaan (rond 9:10). Toen kon ik helemaal naar voren lopen en stond dus vlak bij de startstreep. Het duurde nu 15 seconden na het startschot voordat ik over de streep ging, dus nergens last van gehad. Overigens bizar door hoeveel mensen ik werd ingehaald in de eerste kilometers terwijl ik tussen de 4:05-4:15 liep.

Ik kwam echt vlak na de 3 uur pacers binnen, maar kan me van de laatste kilometer en de momenten na de finish weinig meer herinneren. Waarschijnlijk heb je mijn oerkreten vlak na de finish wel nog gehoord.

Ik heb gelopen in een broek (ik geloof Pearl Izumi) waar ruimte is voor 2 kleine bidons. In elk van die zakjes heb ik 3 gels gedaan, en nog eens 2 gels in het zakje achterop. Hierdoor was het niet nodig om een belt mee te nemen, wat ik prettiger vind lopen. Onderweg heb ik genoeg water kunnen drinken, dat schuimrubber in de bekers was prima en er zat veel water in de bekers.

135

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Allemaal gefeliciteerd met de prestaties! Leuk om te lezen!

Een van mijn sportieve doelen voor 2017 staat al vast :-)
Dat gaat hopelijk (weer) een pr worden in Rotterdam :-)

136

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Maca944 schreef:

Ik kwam echt vlak na de 3 uur pacers binnen, maar kan me van de laatste kilometer en de momenten na de finish weinig meer herinneren.

Als je maar niet die ene was die ik onderuit heb zien gaan en waar de ambulance aan te pas is gekomen. Dat moet er eentje zijn geweest die ook precies rond die 3-uurs-grens is gefinisht. Hij ging omver voor mijn neus (waar ik op Henk stond te wachten), en ik dacht zelfs even: o-o, maar toen bewoog hij gelukkig weer.

Louise

137

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Louise schreef:
Maca944 schreef:

Ik kwam echt vlak na de 3 uur pacers binnen, maar kan me van de laatste kilometer en de momenten na de finish weinig meer herinneren.

Als je maar niet die ene was die ik onderuit heb zien gaan en waar de ambulance aan te pas is gekomen. Dat moet er eentje zijn geweest die ook precies rond die 3-uurs-grens is gefinisht. Hij ging omver voor mijn neus (waar ik op Henk stond te wachten), en ik dacht zelfs even: o-o, maar toen bewoog hij gelukkig weer.

Louise

Nee, dat kan ik me nog wel herinneren, dat er iemand serieus viel, die was ook behoorlijk ver heen denk ik. Volgens mij ging hij wel weer lopen, geen idee of en hoe hij gefinished is.

138

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

jemig wat een tijden zeg, iedereen gefeliciteerd, dat zal ik nooit halen, hoeft ook niet, ik ben blij met mijn tijd van 5 uur 12 min ruim 27 min sneller dan de vorige. onder die 5 uur ga ik ook nog wel een keertje komen. Ik heb dan ook niet echt een lopers postuur, maar dat geeft niet.
Ik heb genoten van het publiek wat een gezelligheid zeg veel gezelliger dan 020.

139

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

denniss schreef:

jemig wat een tijden zeg, iedereen gefeliciteerd, dat zal ik nooit halen, hoeft ook niet, ik ben blij met mijn tijd van 5 uur 12 min ruim 27 min sneller dan de vorige. onder die 5 uur ga ik ook nog wel een keertje komen. Ik heb dan ook niet echt een lopers postuur, maar dat geeft niet.
Ik heb genoten van het publiek wat een gezelligheid zeg veel gezelliger dan 020.


27 minuten van je PR is echt wel indrukwekkend vind ik. Van harte denniss!!

140

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Iedereen nogmaals gefeliciteerd met de mooie prestaties. De dag na de marathon ben ik toch heel blij dat ik heb doorgezet en alsnog ben gefinisht. Denk niet dat ik het mezelf had kunnen vergeven als ik was uitgestapt. Mijn benen en voeten voelen wat beurs aan maar de blessure van gisteren is redelijk weg. Geen idee wat het precies was en nog nooit eerder gehad, maar het voelde alsof mijn voetkussentjes niet meer werkte en elke stap deed ontzettend pijn. Toen ik overgestapt ben op wandelen/hardlopen ebte de pijn al een stuk weg dus het komt denk ik helemaal in orde. Komende week effe lekker rusten.

141

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Gefeliciteerd allemaal! Doorzetters, pr-lopers (27 minuten!), onder de 3 uur: diep respect voor iedereen!

142

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Proficiat! Mooie verhalen, goede tijden. Erg inspirerend! big_smile

143

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Wat was jouw tijd dan uiteindelijk EB86?

144

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

ronnyke schreef:

Wat was jouw tijd dan uiteindelijk EB86?

Uiteindelijk 4:07:18 gelopen. Wel een PR nu ik vorig jaar 4:09:47 had gelopen, maar ik ging wel echt voor een stuk onder de 4 uur.

145

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Ik vond de marathon van Rotterdam wel de moeite waard om een stukje over te schrijven: http://www.amstelracing.nl/?p=811

146

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Maca944 schreef:

Ik vond de marathon van Rotterdam wel de moeite waard om een stukje over te schrijven: http://www.amstelracing.nl/?p=811

Mooi! Lijkt me best heftig om iemand onderuit te zien gaan, net nadat je je hebt voorgenomen dat limieten niet lichamelijk maar mentaal zijn...

147

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

LindaRotterdam schreef:
Maca944 schreef:

Ik vond de marathon van Rotterdam wel de moeite waard om een stukje over te schrijven: http://www.amstelracing.nl/?p=811

Mooi! Lijkt me best heftig om iemand onderuit te zien gaan, net nadat je je hebt voorgenomen dat limieten niet lichamelijk maar mentaal zijn...

Hij struikelde volgens mij over een stoeprand of een drankhek dacht ik. Mijn voornaamste zorg was dat ik niet over hem zou struikelen.

148

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Mooi verslag Maarten!!

149

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

mooi verslag en je krijgt nog wat ontbrekende credits Maarten smile

http://3athlon.nl/trage-en-snelle-zweml … rnaal-163/

150

Re: Voorjaarsmarathons en Rotterdam in het bijzonder

Inderdaad een leuk verslag en ook tof dat je met je foto op de 3athlon website staat! Dit is ook wel de mooiste manier om onder de 3 uur te finishen, met nog een paar tellen over!