1 Laatst bewerkt door Lieke (14-02-16 21:08:44)

Onderwerp: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Dag allemaal,

Sommigen van jullie hebben het misschien al voorbij zien komen bij de NTB maar bij deze ook even een oproepje hier op het forum. RTL 7 komt met een nieuw TV programma, Nederlands Ruigste! In dit programma gaan sporters uit verschillende disciplines de strijd met elkaar aan om uiteindelijk de fitste en ruigste Nederlander te worden.

In totaal 1000 sporters uit 10 disciplines gaan tegen elkaar strijden om de titel ‘Nederlands Ruigste’. Eén van deze disciplines is triathlon, de andere disciplines zijn bootcamp, cross fitness, obstacle running, vechtsport, survival, fitness, extreme sporten en klimmen. Verder zal er nog een aparte groep met (ex-)topsporters aan de start staan.

Het evenement bestaat uit een voorronde en finale, de voorronde vindt op 2 april plaats bij FlevonIce in Biddinghuizen. Deelnemers leggen hier een parcours van 8 km af waarbij ze worden getest op hun snelheid, kracht, behendigheid en uithoudingsvermogen. Met hardlopen en zelfs stukken open water zwemmen is dit parcours op het lijf van triatleten geschreven. Een mooie kans dus om de andere disciplines te laten zien dat we bikkels zijn en over een goed duurvermogen beschikken.

Na deze voorronde gaan 5 mannen en 5 vrouwen uit iedere discipline door naar de finale, deze is op 16 april in het Olympisch Stadion in Amsterdam. In de finale staat een moderne tienkamp op het programma die is geïnspireerd door de 10 sportdisciplines. Het uithoudingsvermogen waar triatleten over beschikken zal essentieel zijn om deze dag goed door te komen. Aan het einde van de dag is bekend welke man en vrouw Nederlands Ruigste zijn.

De NTB is op zoek naar 50 mannen en 50 vrouwen die de strijd om de titel ‘Nederlands Ruigste’ aan durven gaan. Dus denk jij dat je fitter bent dan deelnemers uit de andere disciplines? Ga dan de uitdaging aan! Deelnemers zijn bij voorkeur lid van de NTB maar ook zonder licentie is het mogelijk je aan te melden. Mocht je geen licentie hebben, geef dan wel even in het kort aan wat jouw ervaringen en/of relevante resultaten zijn. Deelname vanaf 18 jaar (peildatum 2 april 2016). Deelname aan het evenement kost 25 euro.

Kijk voor meer informatie op www.nederlandsruigste.nl, aanmelden kan via http://www.triathlonbond.nl/Atleten/Ned … gste.aspx.

Hopelijk tot op 2 april in Biddinghuizen!

Groeten,
Lieke

2

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Niemand die het zit zitten om hieraan mee te doen?! smile
Zouden jullie anders aan kunnen geven waarom NIET? Dan kan ik dit in het achterhoofd houden bij toekomstige acties.

Alvast bedankt!

3

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

We hoeven andere disciplines niet te laten zien dat triathleten bikkels zijn. We zijn waarschijnlijk teveel bezig met trainen en genieten van het sporten in plaats van testosteronspelletjes die in het ongunstigste geval blessures opleveren waardoor we aan de kant staan.

4

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Geen behoefte om mee te doen met een programma op tv..

En ik vind t ook vreemd dat deelnemen aan een selectiedag ook nog eens 25 euro kost. En dat bij een commerciele omroep

5

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Dorter schreef:

We hoeven andere disciplines niet te laten zien dat triathleten bikkels zijn. We zijn waarschijnlijk teveel bezig met trainen en genieten van het sporten in plaats van testosteronspelletjes die in het ongunstigste geval blessures opleveren waardoor we aan de kant staan.

Helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik niet mee doe aan andere mudraces, obstacle runs etc. Ik ben als de dood voor domme blessures, waardoor alle trainingsarbeid in 1x verkloot is.

6

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Ik ben niet zo ruig. Loop het liefst op glad geasfalteerde wegen wink

7

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Idd die strongman en urban en wat nog allemaal zijn nu al een aantal jaar in opmars en meestal komt er achteraf nog een reportage van in het nieuws 's avonds maar mij zegt het echt niks om met 150man in een plasje modder van 20 vierkante meter te gaan lopen en 10min aan te schuiven voor je onder wat prikdraad mag gaan kruipen en uiteindelijk met je schoenen en kleren naar de klote aan te komen in een grote massa en nog ziek worden ook omdat je je niet direcht kunt omkleden of douche. Niks voor mij dus. In mijn ogen zijn dit enkel organisaties die alles uit de kast halen om zoveel mogelijk winst te maken.

8

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Ik denk dat er over het algemeen veel bescheidenheid is onder de triathleten. Vandaar weinig animo?

9

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

ErikE schreef:

Ik denk dat er over het algemeen veel bescheidenheid is onder de triathleten. Vandaar weinig animo?

Valse bescheidenheid wink

En gewoon niet zo de behoefte om me voor tv-kijkend Nederland te bewijzen.

10

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

ronnyke schreef:

Idd die strongman en urban en wat nog allemaal zijn nu al een aantal jaar in opmars en meestal komt er achteraf nog een reportage van in het nieuws 's avonds maar mij zegt het echt niks om met 150man in een plasje modder van 20 vierkante meter te gaan lopen en 10min aan te schuiven voor je onder wat prikdraad mag gaan kruipen en uiteindelijk met je schoenen en kleren naar de klote aan te komen in een grote massa en nog ziek worden ook omdat je je niet direcht kunt omkleden of douche. Niks voor mij dus. In mijn ogen zijn dit enkel organisaties die alles uit de kast halen om zoveel mogelijk winst te maken.

Ik heb een paar jaar geleden een keer meegedaan aan MudMasters in Biddinghuizen. Gewoon een keer proberen, het was toch einde seizoen. Ik zag het als een mooie seizoensopener van het crossloopseizoen. Vooraf krijg je honderdduizend mailtjes en FB-berichten hoe stoer en zwaar het wel niet is en wat een brute beer je eigenlijk bent dat je het aandurft. Eigenpijperij XXXXL, bijna genant. Wedstrijd stelde geen bal voor, loop je daar tussen van die zelfverklaarde "survivalteams" die meer lopen te giechelen en druk zijn met selfies maken (kijk mijn shirt nou vies zijn!!). Och och, wat zijn we bruut bezig. Doe het ook nooit meer, zonde van de tijd en het inschrijfgeld.

11

Re: Gezocht: deelnemers TV programma Nederlands Ruigste!

Dit jaar waren hier in Belgie nog ergens mensen serieus ziek geworden achteraf omdat ze door een stilstaand water moesten baden dat besmet was met een of andere rattenziekte. Ook dat heeft op het nieuws geweest :-) maar ach voor de liefhebbers die daar hun geld aan willen uitgeven en om wat plezier te maken is dit goed maar om een sportieve prestatie te leveren moet je daar niet zijn.