1

Onderwerp: CPC Loop den Haag

Hallo,

zijn er meerderen die zondag de halve van Den Haag lopen? Ik heb aankomend weekend een duurloop van 29km op het programma in verband met de Rotterdam Marathon, dus ik doe eerst een kleine 8km voor de start en loop daarna de CPC loop.
Omdat het een duurloop is zal ik geen PR gaan lopen, maar gewoon lekker rustig voor de 3e keer op rij de CPC lopen.

2

Re: CPC Loop den Haag

Ik ga wel voor een PR, maar ben tamelijk onvoorbereid. Heb mn zinnen gezet op 1.50, en dat moet kunnen gebaseerd op mn 10 en 15 km tijden. Die zijn echter van de herfst en toen trainde ik wel 4 keer per week big_smile

Vol er voor gaan en maar zien waar t schip strandt! Heb er veel zin in.

3

Re: CPC Loop den Haag

Huidig PR staat trouwens op 1.59, tijdens de marathon. Dus dat verbreken lukt allicht

4

Re: CPC Loop den Haag

Ik zag in een artikel dat een deel van het parcours er heel slecht bij lag.

5

Re: CPC Loop den Haag

Ik ben erbij. Misschien PR maar zal niet balen als dat niet lukt.

6 Laatst bewerkt door HermanB (05-03-16 16:24:06)

Re: CPC Loop den Haag

Ik doe ook mee, met bijna mijn halve triathlonclub geloof ik. Streeftijd is 1:35, maar iets sneller zou ook nog wel eens kunnen lukken. Dat is dan in elk geval een PR, want dat staat sinds vorig jaar op 1:38:45 (ook de CPC) en toen had ik in het voorjaar vooral de nadruk op fietsen gelegd.

Ronnyke, het parcours is prima hoor verwacht ik, allemaal asfalt en verharde weg. Het Malieveld, waar de start en finish is, was gisteren wel nog een grote water- en modderplas - dat is waarschijnlijk wat je gezien hebt. Maar ze zijn het water aan het wegzuigen en daarmee zou het morgen redelijk droog moeten zijn. Ik moet dat nog zien trouwens (er kunnen in de tussentijd ook nog buien vallen), maar met het lopen zelf gaan we er geen last van hebben.

/Herman

7

Re: CPC Loop den Haag

Ja zag dit voorbij komen http://losseveter.nl/2016/03/04/malieve … t-zwembad/ maar als dit enkel start en aankomst is maakt dit niet veel uit. Succes alvast morgen.

8 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-03-16 19:34:07)

Re: CPC Loop den Haag

Als er dan maar een droge ondergrond in de kleedgelegenheid is.

Tijdens het lopen verwacht ik al genoeg regen wink

9

Re: CPC Loop den Haag

Succes allemaal vandaag! Ik had me ook ingeschreven, maar zit in het vliegtuig als het startschot klinkt.

10

Re: CPC Loop den Haag

Veel plezier en succes vandaag!

11

Re: CPC Loop den Haag

Succes iedereen!
Ik start ook vandaag, hoop op een tijd tussen de 1:55 en 1:57!
Hopelijk blijft het enigzins een beetje droog.

12

Re: CPC Loop den Haag

Stralend weer zeg, top!

1:51 erover gedaan, maar volstrekt tevreden. Heb zo ontspannen gelopen, echt genieten.

13

Re: CPC Loop den Haag

Plannen enigszins gewijzigd. In plaats van een 29km duurloop, besloten om lekker de CPC te lopen. Niet vol gas maar gewoon lekker tempo. Uiteindelijk een PR gelopen van 1:44:03. Totaal niet kapot of iets dergelijks, dus zeer hoopvol voor de hele van Rotterdam.
Volgende week en de week erop zou ik 32km moeten lopen, dus ik doe nu aankomend weekend 29 en de week erop 32km.

14

Re: CPC Loop den Haag

Meegedaan en een PR gelopen. Maar te hard gestart. Dus ik zit nu met een dubbel gevoel op de bank. Een jetlag na 16 uur reizen -gisteren om 20:00 thuis gekomen - zal daar ook een rol in hebben gehad.

--M

15

Re: CPC Loop den Haag

Gisteren voor de eerste keer meegedaan, zag wat op tegen de drukte maar dat viel me uiteindelijk wel mee. Heb een stukje sneller gelopen dan mijn streeftijd van 1:50 zonder dat ik helemaal kapot was. Kortom ik ben tevreden met een nieuwe ervaring en een PR van 1.41:36 rijker.

16

Re: CPC Loop den Haag

jandb schreef:

Gisteren voor de eerste keer meegedaan, zag wat op tegen de drukte maar dat viel me uiteindelijk wel mee. Heb een stukje sneller gelopen dan mijn streeftijd van 1:50 zonder dat ik helemaal kapot was. Kortom ik ben tevreden met een nieuwe ervaring en een PR van 1.41:36 rijker.

Dat is echt een heel stuk sneller! Onderweg niet naar je tempo gekeken en gewoon lekker gelopen?

17

Re: CPC Loop den Haag

LindaRotterdam schreef:
jandb schreef:

Gisteren voor de eerste keer meegedaan, zag wat op tegen de drukte maar dat viel me uiteindelijk wel mee. Heb een stukje sneller gelopen dan mijn streeftijd van 1:50 zonder dat ik helemaal kapot was. Kortom ik ben tevreden met een nieuwe ervaring en een PR van 1.41:36 rijker.

Dat is echt een heel stuk sneller! Onderweg niet naar je tempo gekeken en gewoon lekker gelopen?

In het begin kon ik niet echt lekker doorlopen door de drukte maar probeerde ik toch in ieder geval onder de 5 min / km te lopen. Gaandeweg kon het wat sneller. Heb regelmatig op mijn horloge gekeken en geprobeerd 10 slagen onder max bpm te blijven en heb toen geprobeerd 4.50 min / km te lopen, na de 16km nog wat harder gaan lopen omdat het goed aanvoelde. Maar het ging ook erg lekker en beter dan verwacht. Super blij met mijn tijd.

18 Laatst bewerkt door HermanB (07-03-16 12:00:44)

Re: CPC Loop den Haag

Ik zag al een heel aantal forumleden voorbij komen op Strava :-)

Zelf met 1:33:30 binnen mijn streeftijd van 1:35 gebleven, dus wel tevreden. Bovendien is het een verbetering van m'n PR met 5 minuten, en meteen een reeks nieuwe PRs op alle tussenliggende afstanden (10 km, 10 mijl). Maar dat voelde ik wel al een tijdje aankomen, de vorm was goed dit voorjaar. En het was prima loopweer eigenlijk tijdens de halve afstand. Meer dan een klein hagelbuitje is er niet gevallen.

Ik heb nu voor het eerst een keer alleen op tempo en op gevoel gelopen, wat op zich goed ging. Alleen als ik achteraf naar mijn hartslagzones kijk vraag ik me af of ik me misschien toch teveel heb ingehouden en dus sneller had kunnen lopen. Ik begon ook pas toen ik versnelde in de laatste 3 kilometers echt te hijgen doordat ik mijn omslagpunt begon te naderen (bovenin Z4 in het systeem van Friel). Maar het grootste deel van de tijd liep ik "geluidloos" in extensief tot matig intensief duurtempo (Z3 en onderin Z4). Lesje voor de volgende keer!

/Herman

19

Re: CPC Loop den Haag

Mooie tijd Herman

20

Re: CPC Loop den Haag

Dank! Maar toch zijn we voorlopig nog niet klaar met trainen, want er waren er nog genoeg die sneller waren... ;-)

/Herman

21

Re: CPC Loop den Haag

Die zullen er altijd zijn.

22 Laatst bewerkt door jandb (07-03-16 16:20:30)

Re: CPC Loop den Haag

Ik ben ook nog niet klaar met trainen, er valt nog wel wat winst te behalen voor mij hoop ik.
Ben vorig jaar pas rond mei gaan hardlopen omdat ik mijn zinnen had gezet op een eerste triathlon.
Maar als je sec kijkt naar de toppers die net boven een uur lopen zit er nog rek in al is dat persoonlijk haha.
Ik ben al blij als het met kleine stapjes gaat, alle beetjes helpen.

23

Re: CPC Loop den Haag

Mooie prestaties van iedereen!

24

Re: CPC Loop den Haag

Nu twee dagen na de CPC heb ik toch wel spijt van de intensiteit waarmee ik heb gelopen. Mijn bovenbenen voelen nog enorm beurs aan. Wel een PR gelopen van 1:28:45. Vorig jaar heb ik ook zo veel pijn gehad, maar daar heb ik dus niet van geleerd.

Als ik jullie verhalen zo lees, wil ik dat over maand ook uitproberen. Niet op een tempo/eindtijd lopen, maar meer op gevoel of een maximale hartslag. Met misschien een versnelling op de laatste 5km. Ik ga de 1/2 marathon lopen tijdens de marathon van Rotterdam. Ik ben benieuwd hoe ik dan over de 'finish' kom.

-- M

25 Laatst bewerkt door Jvermond (08-03-16 14:43:57)

Re: CPC Loop den Haag

Ik had een superdag op de CPC. Door de trainingen voor de marathon van Rotterdam veel loopuren gemaakt vanaf januari. Toch zijn de intervallen tijdens een training nooit echt harder dan 4 minuten per km dus ik had niet echt een goed idee hoe ik ervoor stond.
Daarom maar hard van start gegaan met het idee dat ik op 3 a 4 kilometer wel zou kijken hoe het ging en eventueel tempo kon minderen. Dat bleek niet nodig en heb hem uit kunnen lopen met 30 seconden verval in de laatste 5 kilometer ten opzichte van de eerst 5.
Eindtijd 1.19.14! Ruim 3 minuten van het PR van vorig jaar af en voor het eerst onder de 1.20.


Oh en mijn benen zijn nu trouwens ook ontzettend stijf voor het eerst in tijden, maar dat mag als je voor een PR loopt vind ik.