1

Onderwerp: Fiets (aanvullend) verzekeren voor vliegen

Komende zondag vlieg ik naar de VS en ik neem mijn fiets mee. Ik was van plan om mijn Giant TCR1 mee te nemen maar de fietsenmaker belt me net op dat hij een scheurtje in het aluminium heeft gevonden onder mijn bottom bracket. Balen dus! Op zich is het denk ik niet zo'n probleem omdat Giant levenslange garantie geeft op hun frames (het is pas 3 jaar oud), maar de timing is nu wel erg slecht.

Nu zit ik erover te denken om mijn relatief nieuwe Felt B14 met dure wielset mee te nemen. Ik heb een fietskoffer met harde wand van een clubgenoot gekregen en ik ga zo nog bubbelfolie halen maar ik vind het nog wel een beetje eng. De garantie van British Airways heeft het over een maximale vergoeding van 2000 pond voor beschadigde "personal bagage". Ik heb BA ondertussen een bericht gestuurd om een bevestiging te krijgen dat dat niet alleen handbagage is maar ook ruimbagage. Dan heb ik dat in ieder geval zwart op wit.

Weten jullie nog andere opties/verzekeraars mocht de fiets door BA niet zo goed zijn verzekerd? Bij mijn eigen reisverzekering kan ik er geen aparte clausule voor openen.