1

Onderwerp: Meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

De meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

De 1/2 van Aalten, 1/2 van Arcen, 1/2 van Olderberkoop.
OD van Meedhuizen, Vlieland, Borger, Gasselternijveen.

Zo zullen er vast nog wel meer zijn.

2

Re: Meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

Er zijn inderdaad heel veel mooie triathlons verdwenen zoals bijv. Driebruggen ( klein maar heel mooi en gezellig), ammerstol, gorinchem, hoorn en de wedstrijden van het "wilde" bollenstreekcircuit. Maar er zijn ook relatief nieuwe of gerenoveerde wedstrijden die alleszins de moeite waard zijn, zoals Huizen, Woerden en Aalsmeer...   
Een zelfde lijstje kan ik opstellen voor de bekende al jaren bestaande organisaties. Ofwel alleen verwijzen naar triathlons die zijn verdwenen als aanraders is m.i. een te zwarte benadering.

3 Laatst bewerkt door TriMike (16-02-07 11:01:17)

Re: Meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

Als ik nog een tip mag geven voor een erg leuke, goed georganiseerde wedstrijd in het buitenland: Eupen.
Vlak onder Maastricht in Duits-sprekend België. Zwemmen in een stuwmeer, 4 rondjes fietsen rond het meer en daarna een pittig, deels onverhard, loopparcours waarbij je aan het eind van iedere ronde de stuwdam "beklimt".
URL: www.triathloneupen.com/

Mike

4

Re: Meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

Ach ja, voeger...
Toen de A28 nog van zand was.
Toen Almere nog water was.
Toen je koe nog met een lange oe schreef.

Gelukkig zijn er toch nog wel mensen die de handen uit de mouwen steken en hardstikke mooie wedstrijden organiseren. Ameland, Nijkerk, Zundert, Amsterdam, Nijeveen... enz. Je kan de hele zomer bijna elke week wel aan de bak.
Als je kijkt naar het ledenaantal van de NTB, en de hoeveelheid wedstrijden dan zijn we volgens mij best wel een actieve bond, en zit er na wat magere jaren weer wat groei in.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

5

Re: Meeste mooie triathlons zijn al verdwenen.

Inderdaad,

Jammer dat er een aantal goede wedstrijden zijn verdwenen (Arnhem bijvoorbeeld), maar leuke wedstrijden zijn er genoeg, en als je naar de deelnemers aantallen kijkt is er ook niet veel ruimte voor (veel) nieuwe wedstrijden...

De meeste triathlons hebben leuke deelnemers aantallen, maar zitten niet aan hun maximum...

Groeten
Jeroen

PS de triathlon in Eupen is inderdaad een echte aanrader. Zaterdag de sprint en zondag de halve!! Dus voor ieder wat wils...