51

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Arnoutdv schreef:

Louise, ik bedoelde maximaal inslaan bij een verzorgingspost, niet een gel of een bidon aanpakken smile

Dan zou ik een krat voor- of achterop mn fiets monteren

52

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik doe dit jaar ook de halve, had me ingeshreven voor de hele echter door blessure niet genoeg kunnen trainen. Dus omgezet dus een beetje dure halve zeg maar, maar Almere is gewoon goed geregeld al hebben ze dit jaar wel meerdere wave starts op de halve en de vrouwen en 50+ mogen als laatste van start dat is wel beetje jammer vind ik maar ja je kan niet alles hebben.
Allemaal heel veel succes en wie weet zien we elkaar op de pasta party

53

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik blijf na het volbrengen van de halve sowieso hangen om wat vrienden en bekenden aan te moedigen die de hele doen, dus wellicht tot daar inderdaad.

54

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mij zie je bij de atletenopvang na de finish!

Enne, even navraag gedaan: ja, je kunt zaterdagochtend nog bij je fiets om bidons etc en bandenspanning te regelen.

55 Laatst bewerkt door Vanzella (04-09-16 10:19:58)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Zo nog minder dan een week... Tijd voor een voorspelling.

Het wordt best warm tijdens het lopen zie ik.. Graadje of 27, is onverwacht... Voordeel zou kunnen zijn dat het mijn allereerste hele wordt zonder regen tijdens het fietsen smile

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit zo onzeker geweest over wat ik kan. 6 weken na Maastricht on ik heb eigenlijk geen lange trainingen meer gedaan sinds twee weken voor maastricht. Max 21km gelopen en 3 uur 30 gefietst. Het herstel duurde langer dan gepland en ik had wat kleine pijntjes. Vorige week de kwart in Veenendaal gedaan en dat liep lekker, alleen of dat ook gaat over 3,8-180 en 42km? Je ne sais pas.

Dit is wat ik hoop:
3,8 km 1.10
180 km 33,5km/h 5.22.
42,2km 5.10: 3.37
2x5 min wisselen (geen idee of de wisselzone snel is)
Totaal: 10.15 uur zou heel mooi zijn. Mochten kramp en pijnscheuten te vroeg in de marathon opduiken of het fietsen moeizaam gaan door wind of andere ellende dan word ik van 10.30 ook heel blij.

Nog zes dagen.... Vandaag rustdag nummer 1

56

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik zou het super gaaf vinden als iedereen die meedoet zijn startnummer kan posten aangezien ik veel ga volgen en dus iedereen kan aanmoedigen :-)

57

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Wisselzone is behoorlijk groot eigenlijk.

Temperatuur lijkt idd behoorlijk boven de 20C en tot nu weinig wind voorspelt, vooral dat laatste is een aantal jaar geleden in Almere

58

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Tsjonge, met deze watertemperatuur en weersverwachting had ik als warmte-liefhebber Almere kunnen doen in plaats van Vichy! Maarja, dat weet je niet van tevoren, he, en ik heb het prima gehad in Frankrijk. Bovendien 'moet' ik al een paar jaar in datzelfde weekend met manlief mee naar de In Flanders Fields marathon in Ieper (hij wil ze van '14-'18 lopen).

Louise

59

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Dat van die startnummers lijkt mij ook leuk!
Of nog beter: kom ze vrijdag tussen 18 en 20u bij mij persoonlijk ophalen (de halve kunnen ook za ochtend van 6 tot 7.30 bij mij terecht) dan maken we even kennis smile

60

Re: Challenge Almere-Amsterdam

De startnummers zijn nog niet bekend, dat zal pas woensdag worden.

@Vanzella, 10:15:32 lijkt me een erg mooi tijd voor je wink

Verder start ik zelf zonder al te veel ambitie op de halve, zo hard mogelijk zwemmen en fietsen en dan zie ik wel wat ik over heb voor het lopen. Het zal wel ergens rond de 5 uur worden, bij voorkeur iets er onder. Maar in elk geval snel genoeg om de deelnemers op de hele aan te kunnen moedigen.

61

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mijn streeftijd op de 1/2 wordt 5:15 na jaren rond 5:25 te zijn gefinished.
Het lukt me steeds niet om een snelle 21km af te leggen, waarschijnlijk een mentaal dingetje tongue

62 Laatst bewerkt door Jasper298 (05-09-16 10:45:13)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mijn deelname is de afgelopen 2 weken onzeker geworden. Gister 2 weken terug mijn knie gestoten tegen keukenkastje waarna er die maandag een bacteriële infectie is ontstaan. Met als klap op de vuurpijl ook nog een flinke wondroos infectie waardoor ik 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen aan de antibiotica. Nu week een week uit het ziekenhuis.  Hierdoor heb de laatste 2 weken dus niet meer kunnen trainen. De knie gaat weer goed nu en hoop dat hij de komende dagen volledig hersteld is en ik nog een klein loopje kan doen.

In het kader 'meedoen is belangrijker dan winnen' gaan we het toch proberen als de knie het toelaat. Vorig jaar ook mee gedaan, toen een ontstoken kniepees opgelopen (frictie syndroom) Dat is nu helemaal opgelost door techniek en steunzolen, krijg je weer wat aan je knie. sad

63

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Werk je ergens zo lang naar toe, en dan gaat het om zo'n lullig ongeval mis.
Wel heel vervelend voor je Jasper.
Maar bedenk ook dat je conditie niet heel veel achteruit gaat als je de laatste 2 weken niet meer train. Alleen de inspanning die je lichaam heeft moeten leveren door de ontsteking uit het lichaam te werken is onzeker. Ik hoop dat je daar niet al te veel last meer van zult hebben dit weekend

64

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ah, dat klinkt heel naar, Jasper, en om zoiets lulligs! Is het wel verstandig om te starten? Wat wilagro zegt: je lijf heeft een pittige ontsteking moeten verwerken, is het daar al van hersteld?

Louise

65

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Tsja, dat artsen waren van mening dat het in principe wel moest kunnen mits de knie volledig te belasten is.
Dus nog even rusten en dan bekijken we vrijdag ochtend of we de fiets in gaan leveren. Misschien probeer ik woensdag nog even een stukje te lopen om te kijken hoe het voelt. Niet starten zou natuurlijk wel een grote teleurstelling zijn sad

66

Re: Challenge Almere-Amsterdam

wat is jullie gevoel mbt het gebruik van wetsuit, gezien het warme weer? is de kans groot dat er zonder wetsuit zal gezwommen worden?

67 Laatst bewerkt door VDH (05-09-16 13:27:24)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Arnoutdv schreef:

Mijn streeftijd op de 1/2 wordt 5:15 na jaren rond 5:25 te zijn gefinished.
Het lukt me steeds niet om een snelle 21km af te leggen, waarschijnlijk een mentaal dingetje tongue

Goh dan zal het rond die tijd druk worden op de finish met forumleden, mijn schema is (vooral afhankelijk van de wind/weersomstandigheden) ook gericht op een tijd zo rond de 5.15.

68

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Voor wat betreft het wetsuit, ik kan op de website niets vinden over de huidige water temp. Maar met wetsuit zal voor de meeste de voorkeur hebben.

Zijn er ook mensen die het CORE nutrition plan hebben gemaakt? Hoe serieus moet ik dat nemen. Vind dat ik weinig gels mee hoef te nemen/aan te nemen.
Vorig jaar elk half uur een gel naar binnen gedrukt op de fiets icm energy drink in bidons, en tijdens lopen gewoon kleine slokjes water en cola en af en toe een stukje banaan of krentenbol.

Nu komt mijn plan met 1 gel voor zwemmen, 1 na zwemmen. 1 op de fiets bij km 60 en 1 na het fietsen. Totaal 4 gelletjes.
Dit is wel de halve afstand. Tijdens lopen alleen 2 stukjes banaan.

Dit lijkt mij weinig, wat denken jullie?

69

Re: Challenge Almere-Amsterdam

VDH schreef:
Arnoutdv schreef:

Mijn streeftijd op de 1/2 wordt 5:15 na jaren rond 5:25 te zijn gefinished.
Het lukt me steeds niet om een snelle 21km af te leggen, waarschijnlijk een mentaal dingetje tongue

Goh dan zal het rond die tijd druk worden op de finish met forumleden, mijn schema is (vooral afhankelijk van de wind/weersomstandigheden) ook gericht op een tijd zo rond de 5.15.

2 jaar terug meegedaan, na een niet al te lekker fietsonderdeel ( erg harde wind tegen op de dijk ) geëindigd in 5:02...

Mijn doel is nu onder de 5 uur te komen, of het gaat lukken, geen idee, ben inmiddels wel wat sneller en sterker geworden maar je bent erg afhankelijk van de dag

70 Laatst bewerkt door Arnoutdv (05-09-16 14:33:55)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Elk half uur een gel + sportdrank klinkt voor mij als wel erg veel koolhydraten.
Voor mij werkt het best: iedere 40 minuten een gel, maar dan niet ook nog sportdrank, maar alleen water met electrolyten.
Als ik wel sportdrank gebruik ipv water dan heb ik de hele avond/nacht een ontzettende borrel-buik, wat volgens mij duidt op teveel koolhydraten

Schema: 1 gel voor de start, Fietsen start+40'+80'+120' een gel, lopen na 20' gel en dan iedere 40'

71

Re: Challenge Almere-Amsterdam

2 jaar terug 1 gelletje voor het zwemmen genomen, vanaf het moment dat ik op de fiets zat geprobeerd elke 20 min gelletje weg te werken,  na 6 zat ik hartstikke vol ( het zat niet in de weg )plus 2 bidons sportdrank , voor mij doen super gelopen toen, onder het lopen paar slokjes water maar voor de rest niks..

na de wedstrijd ook nergens last van gehad en voelde me prima

72

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Vlug rekensommetje pak dat je 2u30min fietste en 6 gel is 180gr Kh en 2 bidons sportdrank van 750ml is 90gr Kh is 270gr in totaal. Is ruim maar nog te doen. Al zitten er tegenwoordig in de zogenaamde isotone gels maar een 22gr Kh dus moet je er wel iets meer van gebruiken.

73

Re: Challenge Almere-Amsterdam

en een link naar de startlijst

http://www.challenge-almere.com/wp-cont … rtlist.pdf

Verder hoorde ik dit weekend dat watertemp al 23C is. Ik weet niet hoe degene dat wist :-) Zal er om spannen denk ik.

74

Re: Challenge Almere-Amsterdam

magicrose schreef:

en een link naar de startlijst

http://www.challenge-almere.com/wp-cont … rtlist.pdf

Verder hoorde ik dit weekend dat watertemp al 23C is. Ik weet niet hoe degene dat wist :-) Zal er om spannen denk ik.

dank je wel, heb nummer 1501 ( age group 45-49 )

van de week worden de nachten wel wat kouder dus hopen dat het nog onder de 22 komt ( voor de halve ), maar vrees dat het zonder wetsuit word smile

75 Laatst bewerkt door Vanzella (06-09-16 08:54:50)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

@maca944 is een mooie tijd smile Dan moet het wel heeeeel erg meezitten. Zoals gezegd, ik heb veel last van onzekerheid over mijn vorm deze keer.

@jasper928 klote zeg, ik hoop dat je in elk geval kunt deelnemen..

Startnummer 260!