76

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ze voorspellen zelfs tot maar 6 graden in sommige nachten hier in Belgie dus ik denk niet dat ze jullie dat gaan aandoen om zonder wetsuit te zwemmen. Succes alvast daar ikzelf rij zondag een MTB marathon in de ardennen maar zou toch wel liever daar zijn :-)

77

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Hm ... de non-wetsuit race in Rotterdam kostte me 10% van mijn verwachte zwemtijd. Ik heb het niet meer getest, maar volgens mij kwam dat door de extra drag van mijn trisuit. Zo niet dan had ik wel een hele slechte dag daar ...

In geval van een non-wetsuit in Almere overweeg ik maar gewoon in mijn zwembroek te zwemmen, gaat in T1 daar mijn trisuit overheen. Ideaal is anders maar ik verwacht dat dit sneller is <?> Iemand ervaring mee toevallig?

Duimen voor koude nachten in ieder geval ...

D.

78

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Startnummer 1693, trisuit aantrekken terwijl je kletsnat bent is echt een drama...

79 Laatst bewerkt door Jasper298 (06-09-16 10:24:48)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mijn startnummer is 1106 (als ik mee doe!) gaat in ieder geval de goede kant op.
Inderdaad, wanneer je nat bent is iets aantrekken gewoon klote.
zul je net zien dat je in het heetst van de strijd zo snel mogelijk je trisuit aan trekt en deze even kapot trekt. Sta je pas echt mooi te kijken met je snellere zwemtijd smile

80 Laatst bewerkt door Maca944 (06-09-16 12:21:37)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Van de FB pagina van Challenge Almere:

De meest gestelde vraag die we krijgen gaat over de watertemperatuur, dus zonder veel omwegen willen we onze eerste officiële meting bekendmaken: het is nu 20,5 graden in het water.
Met de huidige temperatuur houdt het in dat alle wedstrijden (Half en Long, Agegroup en PRO) nu met wetsuit gezwommen mogen worden. De buitentemperatuur in de komende wordt nog wat hoger verwacht, dus het kan zijn dat de watertemperatuur nog iets stijgt.
De laatste beslissing over de wetsuitregel wordt uiterlijk 1 uur voor de start gemaakt, de volgende update over de watertemperatuur geven wij weer in de briefing op vrijdag.
Op dit moment vaart ook de maaiboot van Netjes Kampen zijn rondjes en maait de waterplanten weg, ook de resultaten van waterkwaliteit zien er goed uit, we verwachten dus mooie omstandigheden voor het zwemonderdeel.

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een non-wetsuit swim gaat worden (en als dat wel het geval is vind ik het ook best, dan tel ik gewoon een half uur bij mijn eindtijd op).

81

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Half uur is wel ruim geschat denk ik :-) maar met de koele nachten denk ik dat je niet hoeft te vrezen dat het zonder pak word.

82

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik denk ook dat het wel goed gaat komen. Relatief warme dagen (maar ook niet boven de 28 graden) en nachten van rond de 14 graden.

83

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ben:
142. LANGELAAN, Paul (NED - Leiderdorp), AG 24-39

Gehoopte tijden zijn:

Zwemmen: 1:05-1:10
Fietsen: 5:15 (34/uur)
Lopen: 3:30

Vooral dat lopen is het spannendst of dit haalbaar is, eerste keer een hele voor mij. Als ik kan blijven rennen moet dit lukken, zodra ik ergens moet wandelen kan het schema de prullenbak in smile hoofddoel uiteraard gewoon finishen!

84

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Dat is een mooie ambitie paultje555 je eerste volledige dik onder de 10u finishen. Ik wens je alvast veel succes.

85

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ga voor de halve start nummer 1691

86

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Dat is een mooie ambitie paultje555 je eerste volledige dik onder de 10u finishen. Ik wens je alvast veel succes.


Haha ja als ik de tijden bij elkaar optel klinkt het ook wat snel, we gaan het zien. Als ik na 11uur finish en gevoel heb dat ik goede race had ben ik ook heel tevreden hoor smile

87

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Het weerbericht zegt rond de 25 graden, half bewolkt. Nacht temp van 12 graden.
Wind is redelijk gunstig, ZW3. Het eerste deel over de dijk zal je dan wind mee hebben. vorig jaar daar veel wind tegen sad

88

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mijn voorspelling voor de hele, het wordt een snelle editie. PR weer. Windrichting goed. Temperatuur goed voor snel fietsen. Hoeveelheid wind matig. Een bak publiek bij het lopen. Watertemperatuur precies lekker. Buitentemperatuur 's ochtends laag genoeg om net niet te "koken" in het wetsuit. Veel makkelijker ga je het in Almere niet krijgen.

Ik sta langs de kant, en zal jullie aanmoedigen. Lekker weer om er te staan! Wordt een mooie dag.

89

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ja weersverwachting ziet er erg goed uit!

Bij het lopen goed opletten dat je genoeg blijft drinken/koelen, daar is de temperatuur wel wat aan de hoge kant namelijk. Maar met zoveel verzorgingsposten moet dat ook wel te doen zijn smile

90

Re: Challenge Almere-Amsterdam

paultje555 schreef:

Ja weersverwachting ziet er erg goed uit!

Bij het lopen goed opletten dat je genoeg blijft drinken/koelen, daar is de temperatuur wel wat aan de hoge kant namelijk. Maar met zoveel verzorgingsposten moet dat ook wel te doen zijn smile

Ja, dat gaat geen probleem zijn. Als je de mogelijkheid hebt is het ook slim om iemand langs de kant te zetten met je eigen drinken en voeding, je komt er immers toch zes keer langs. Is mij vorig jaar erg goed bevallen.

91

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Maca944 schreef:
paultje555 schreef:

Ja weersverwachting ziet er erg goed uit!

Bij het lopen goed opletten dat je genoeg blijft drinken/koelen, daar is de temperatuur wel wat aan de hoge kant namelijk. Maar met zoveel verzorgingsposten moet dat ook wel te doen zijn smile

Ja, dat gaat geen probleem zijn. Als je de mogelijkheid hebt is het ook slim om iemand langs de kant te zetten met je eigen drinken en voeding, je komt er immers toch zes keer langs. Is mij vorig jaar erg goed bevallen.

Ja dank voor de tip! Ik heb wel iemand staan met eigen eten/drinken.
Weet jij toevallig of ze streng zijn als je iets wilt aanpakken buiten de coachingsposten om?

92 Laatst bewerkt door Arnoutdv (08-09-16 09:55:59)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik zou dat risico niet nemen.
Er zijn 4 verzorgingsposten en 2 coachposten op een lengte van 7km, dat moet toch lukken!

https://www.challenge-almere.com/wp-content/uploads/2014/11/CAA_Swim_Run_Course_2016-1.jpg

93

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Wat Arnout zegt, ik zie geen reden om buiten de twee coachingposten iets aan te nemen en je loopt daarmee wel een risico dat je wordt gediskwalificeerd.

94

Re: Challenge Almere-Amsterdam

@thijs, ik ben het helemaal met je eens. Geen excuses als er geen pr inzit (10.55 nu) ben ik gewoon niet fit genoeg.

Bij het lopen zal ik ook wel een powerbar gelletje of 4 pakken als afwisseling, maar wel aanpakken in de coachpost...

95

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Vanzella schreef:

@thijs, ik ben het helemaal met je eens. Geen excuses als er geen pr inzit (10.55 nu) ben ik gewoon niet fit genoeg.

Bij het lopen zal ik ook wel een powerbar gelletje of 4 pakken als afwisseling, maar wel aanpakken in de coachpost...

Als ik je aanmoedig tijdens het lopen, werkt de positieve aanpak ("Hup Vanzella, je ziet er goed uit!") of de meer dwingende aanpak ("Doorlopen luie donder!") het beste voor je?

96

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Je hond erachter sturen wil ook wel eens helpen.

97

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Haha, "ziet er goed uit"

Dat riep een vriend ook die laatst stond te kijken bij een 1/4 ook, mijn dochter hoorde ik echter mompelen "echt niet" tongue

98

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Je hond erachter sturen wil ook wel eens helpen.

Goed idee, als je zo'n bloeddorstige Golden Retriever achter je aankrijgt dan wil je wel rennen.

99

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Reken maar van yes.

100

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Maca944 schreef:
ronnyke schreef:

Je hond erachter sturen wil ook wel eens helpen.

Goed idee, als je zo'n bloeddorstige Golden Retriever achter je aankrijgt dan wil je wel rennen.

Je bedoelt die wel eens op foto's op Twitter voorbijkomt (ik ben niet zo goed in hondenrassen)? Zou ik niet doen, hoor, niet goed voor de snelheid: ik zou de neiging hebben om te stoppen om 'm te aaien wink

Maarre, ter zake: alvast veel succes en plezier gewenst allemaal!

Louise