101

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Waren er meer van hier die net hebben mee gezwommen met de testswim?

Ook al doe ik niet mee, ik vond het zeker nuttig dit eens te doen.
Aan het einde werd navigeren lastig door de laagstaande zon, ik zag gewoon te laat waar we er uit moesten en zat compleet verkeerd.
En dat terwijl het t water in mn achtertuin is.

En verder gewoon een lekker stuk gezwommen met een paar honderd man.

102

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Nr. 1121 Ron Zwijnenburg! Half distance, m'n eerste, hopelijk sub5hr!

@ Jasper; hoop dat alles goedkomt man! zuur ongelukje zo..

betreft voeding-'topic': 1 gel voor zwemmen, na 10min fietsen een gelletje, en verder nog 2-3 gels op fiets. 1 bidon water , 1 bidon high5 zero. Onderweg wellicht een banaantje en nog een bidon water aanpakken.
Tijdens het lopen nog 3 gels bij me en regelmatig water binnenkrijgen!
Ik ben persoonlijk geen fan van de high5 gels (wél van de sportdranken en zero tabs van high5!), gebruik zelf SIS gels en neem dus alles lekker zelf mee; misschien wel vooral omdat dit vertrouwen geeft!

Heb er onwijs veel zin in, deze week lekker rust genomen behalve wat transitie-practice wink wetsuit vlot uittrekken na korte zwem, flying mount en dismount met mijn eerste paar échte triathlonschoen en nu ook elastische veters in de hardloopschoenen geknoopt, dus de wissels moeten vlot kunnen gaan nu big_smile

Iedereen succes en ik hoop sommigen van jullie te gaan zien vlammen zaterdag! (..of langs de kant te zien schreeuwen! tongue)

103

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Nou heb goed nieuws. Ik reis vanmiddag gewoon af naar Almere om me aan te melden en ga morgen met frisse moed van start. Mijn knie lijkt goed hersteld te zijn. Ik heb niets meer gedaan en dat lijkt goed geweest voor mijn knie. Wellicht niet voor de conditie, want de laatste 3 weken niet meer gesport. Ik had gehoopt op een tijd ergens rond de 5h. Maar die zet ik maar even uit mijn hoofd en lijkt nu vooral finishen mijn meest ambitieuze doel smile
Mocht het toch lekker gaan, zal ik het niet nalaten om langzaamaan de snelheid op te gaan voeren. We zullen zien. Beter een DNF achter de naam als een DNS smile

104

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Dat is mooi Jasper! Succes morgen!

Voor mij is het mijn 1e halve (startnummer 1092). Ik hoop op een tijd van rond de 5:15 (of sneller big_smile).
Vanavond eerst nog naar de Golden Earing op Scheveningen! Niet echt een optimale voorbereiding... Maar ja, zo'n kans kon ik niet laten lopen. Ben hooguit nog iets vermoeider aan de finish wink

Tot morgen!

105

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Zijn er mensen die eind vd middag ook aanwezig zijn bij de bike check-in? Ik heb wat startnummers opgeschreven en even kijken of ik wat mensen kan treffen!
Ik weet niet of ik de briefing ga halen. Vorig jaar ook "gemist" en heb niet het idee dat ik daadwerkelijk iets gemist had.

106

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Hi all,

Ik voel geen wedstrijdspanning en heb 2 nachten al slecht geslapen door kids etc, ziekenboeg. Dus dat zegt voor al voldoende. Morgen die halve doen voor een hoop plezier, weer wat meer ervaring krijgen... en dan is het seizoen echt bijna afgelopen. De voorspelling, ik weet niet hoe absoluut de afstanden zijn?

swim: 0:33:00
bike:   2:24:00
run:    1:35:00
T1/2:  0:05:00
----------------
total:  4:37:00

Weet iemand de precieze afstanden?

-- M

107

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Het fietsen was vorig jaar 93km

108

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik heb gisteren het rondje gezwommen en kwam uit op 1980m.  Maar dat had nog wel wat strakker gekund, mn het einde.

109

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Jasoer, fijn dat je het aandurft, alle succes gewenst

110 Laatst bewerkt door marcelca (09-09-16 18:36:09)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

mstyz schreef:

Hi all,

Ik voel geen wedstrijdspanning en heb 2 nachten al slecht geslapen door kids etc, ziekenboeg. Dus dat zegt voor al voldoende. Morgen die halve doen voor een hoop plezier, weer wat meer ervaring krijgen... en dan is het seizoen echt bijna afgelopen. De voorspelling, ik weet niet hoe absoluut de afstanden zijn?

swim: 0:33:00
bike:   2:24:00
run:    1:35:00
T1/2:  0:05:00
----------------
total:  4:37:00

Weet iemand de precieze afstanden?

-- M

heb gister het testrondje gezwommen en kwam met 1940 meter uit, dus klopt redelijk goed ( die 40m is waarschijnlijk afwijking van mezelf

het fietsen is langer, dit is 92,5km, dit werd ook vermeld bij de briefing, met je geschatte tijd moet je dus 38,5 km/h gemiddeld rijden

loopafstand klopt volgens mij precies

persoonlijk denk ik dat 5 min wisseltijd voor 2 wissels krap is in deze situatie, het is een grote wisselzone, waar je tassen in een soort kelder hangen waar je dus je wissel doet, dit komt niet helemaal de snelheid ten goede

vind je tijd een mooi streven, ik ben blij als ik onder de 5 uur kan komen ( 2 jaar terug 5:02 )

111

Re: Challenge Almere-Amsterdam

marcelca schreef:
mstyz schreef:

Hi all,

Ik voel geen wedstrijdspanning en heb 2 nachten al slecht geslapen door kids etc, ziekenboeg. Dus dat zegt voor al voldoende. Morgen die halve doen voor een hoop plezier, weer wat meer ervaring krijgen... en dan is het seizoen echt bijna afgelopen. De voorspelling, ik weet niet hoe absoluut de afstanden zijn?

swim: 0:33:00
bike:   2:24:00
run:    1:35:00
T1/2:  0:05:00
----------------
total:  4:37:00

Weet iemand de precieze afstanden?

-- M

heb gister het testrondje gezwommen en kwam met 1940 meter uit, dus klopt redelijk goed ( die 40m is waarschijnlijk afwijking van mezelf

het fietsen is langer, dit is 92,5km, dit werd ook vermeld bij de briefing, met je geschatte tijd moet je dus 38,5 km/h gemiddeld rijden

loopafstand klopt volgens mij precies

persoonlijk denk ik dat 5 min wisseltijd voor 2 wissels krap is in deze situatie, het is een grote wisselzone, waar je tassen in een soort kelder hangen waar je dus je wissel doet, dit komt niet helemaal de snelheid ten goede

vind je tijd een mooi streven, ik ben blij als ik onder de 5 uur kan komen ( 2 jaar terug 5:02 )

Thanks, dat is perfecte info!

Dan ga ik voor 4:40. Maar eerlijk gezegd is een tijd hier neerzetten voor mij van minder belang. Volgend jaar als ik 40 ben, tja... dan is het een heel ander verhaal. ;-)

-- M

112

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Vandaag keurig in Almere geweest om startnummertje op te halen en alles af te gooien, maar dus wel de briefing gemist en nu dus de belangrijkste vraag:
Wat is watertemp?! Mogen we gewoon met wetsuit de plomp in morgen?!?? big_smile

113

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronzwijnenburg schreef:

Vandaag keurig in Almere geweest om startnummertje op te halen en alles af te gooien, maar dus wel de briefing gemist en nu dus de belangrijkste vraag:
Wat is watertemp?! Mogen we gewoon met wetsuit de plomp in morgen?!?? big_smile

Ja hoor, mag gewoon met wetsuit, dacht dat ik 21,3 zag staan

114

Re: Challenge Almere-Amsterdam

mstyz schreef:
marcelca schreef:
mstyz schreef:

Hi all,

Ik voel geen wedstrijdspanning en heb 2 nachten al slecht geslapen door kids etc, ziekenboeg. Dus dat zegt voor al voldoende. Morgen die halve doen voor een hoop plezier, weer wat meer ervaring krijgen... en dan is het seizoen echt bijna afgelopen. De voorspelling, ik weet niet hoe absoluut de afstanden zijn?

swim: 0:33:00
bike:   2:24:00
run:    1:35:00
T1/2:  0:05:00
----------------
total:  4:37:00

Weet iemand de precieze afstanden?

-- M

heb gister het testrondje gezwommen en kwam met 1940 meter uit, dus klopt redelijk goed ( die 40m is waarschijnlijk afwijking van mezelf

het fietsen is langer, dit is 92,5km, dit werd ook vermeld bij de briefing, met je geschatte tijd moet je dus 38,5 km/h gemiddeld rijden

loopafstand klopt volgens mij precies

persoonlijk denk ik dat 5 min wisseltijd voor 2 wissels krap is in deze situatie, het is een grote wisselzone, waar je tassen in een soort kelder hangen waar je dus je wissel doet, dit komt niet helemaal de snelheid ten goede

vind je tijd een mooi streven, ik ben blij als ik onder de 5 uur kan komen ( 2 jaar terug 5:02 )

Thanks, dat is perfecte info!

Dan ga ik voor 4:40. Maar eerlijk gezegd is een tijd hier neerzetten voor mij van minder belang. Volgend jaar als ik 40 ben, tja... dan is het een heel ander verhaal. ;-)

-- M

Ik zit nog maar 2 jaar in 45-49, en dan ga ik ook weer opschuiven

115

Re: Challenge Almere-Amsterdam

briljante foto van een goed bevriende piloteur!!!

ik lig vlak voor de bovenste boei, waar liggen jullie???

D.

116

Re: Challenge Almere-Amsterdam

En dan de tijden .... het was mijn debuut op de halve. Zwemmen ging super goed, zelfde tijd als in Rotterdam en dat met 500m meer ;-) Fietsen ging waarschijnlijk te goed ... bijna 33 gemiddeld waar ik van ca 30 was uitgegaan. De rekening kreeg ik met lopen gepresenteerd.

Na 500m stond ik al bij een boom met kramp in mijn hamstring. Uit rekken kon niet dan schoten of mijn kuiten of schenen in de stress :-( Desondanks de eerste 8km nog aardig kunnen lopen op 5:30, toen was de pijp leeg.

Afwisselend geprobeerd te dribbelen met steeds langere wandelstukken daartussen. Wat een gevecht ... laatste kilometer alles genegeerd en er nog een "sprint" uitgetrokken van 6min ;-)

Eindtijd 5:57!!! Helemaal kapot, maar dat boeit niet. Ondanks alle ellende onder de zes uur conform "planning" :-D

Wat een dag, wat een overwinning. Volgend jaar weer!!!

D.

117

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Heb een ook weer gehaald, ( de halve afstand ) super tevreden, wel wat tegenslagen

Zwemmen ging lekker, ondanks kramp in mijn hamstring, kon ik gelukkig met rekken en ontspannen tijdens het zwemmen wegkrijgen, na 30min klaar..

De eerste wissel was lang maarja daar heeft iedereen last van dus lekker gaan fietsen, doel was 36 gemiddeld en had het gevoel dat dit goed ging komen, bij begin van knardijk zat ik nog op 39,5, maar toen tegen de wind in. Bij de wisselzone was het gemiddelde nog 37,4, heel blij zag ik na me wissel dan ik nog 1:56 had om te finishen onder de 5 uur.

Eerste kilometer gingen goed en liep ruim onder 4:40 de kilometer, helaas ging het bij 5km mis, heftige pijn binnenkant bovenbeen, gestopt, rekken en weer lopen, dit in de 21km 3x moeten doen, hierdoor iets tegenvallende looptijd 1:45

Ging de finish over in 4:50:53, yes ruim onder de 5 uur, en een 10de plek in 45-49, wel ruimte voor verbetering dus volgend jaar weer

Achteraf ligt de oorzaak van mijn kramp waarschijnlijk in twee dingen, had te weinig gedronken op de fiets, 1300ml ongeveer en ik had loopschoenen meegenomen die alleen voor voorvoetlanding zijn ( newtons ), hier had ik in triathlon nog nooit op gelopen smile

118

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Wat een fantastische foto!! En een mooie prestatie zo op je eerste halve.

Voor mij was het een triatlon waar ik moest improviseren. Als eerste om 4:00 opstaan is echt wel vroeg. Ten tweede onvoorbereid naar een triatlon met deze omvang is ook een uitdaging, waar moeten de tasjes, wat moet er in de tasjes, en dat allemaal onder tijdsdruk. Ten derde ik had mij niet speciaal voorbereid op een halve. En als laatste na 500mtr in een wasmachine te hebben gezwommen en de nodige klappen te hebben ontvangen, zag ik dat mijn Garmin van mijn pols was geslagen. Dus balen... en daarnaast, hoe ga je dan zo'n wedstrijd indelen?

Na het zwemmen, zonder enig benul van hoe lang ik had gezwommen (er stond ook nergens een klok), de enorm lange transitie zone in. En dan op goed geluk begonnen met fietsen. Ik werd ingehaald door de snelste zwemmer van de 40+, en dat fietst-tempo sprak mij wel aan. Zonder enig referentie er achter aan. Dus ik weet niet met welke hartslag ik heb gefietst. Maar mijn gemiddelde lag op 39.7 kmh. (* bleek achteraf, en dat lijkt mij wel iets te hard)

Bij het lopen was het beste er ook van af. Ik had helemaal geen duur training gedaan, dus na 4 uur had ik het wel gezien. En werd het een kwestie van uitlopen. Ik had het wel te doen met de mensen die de hele triatlon moesten doen, want het werd warmer en warmer!! De tijden:

swim: 0:33:00 -> 0:34:00
bike:   2:24:00 -> 2:20:00
run:    1:35:00 -> 1:42:00
T1/2:  0:08:00 -> 0:08:00
-------------------------------
total:  4:40:00 -> 4:44:00 (34ste van de 300)

Als ik volgend jaar mee doe, probeer ik het loop onderdeel een heel stuk sneller te doen. Maar ik denk dat de deze wedstrijd in de knel komt met het WK OD in Rotterdam.

-- M

119

Re: Challenge Almere-Amsterdam

marcelca schreef:

Heb een ook weer gehaald, ( de halve afstand ) super tevreden, wel wat tegenslagen

Zwemmen ging lekker, ondanks kramp in mijn hamstring, kon ik gelukkig met rekken en ontspannen tijdens het zwemmen wegkrijgen, na 30min klaar..

De eerste wissel was lang maarja daar heeft iedereen last van dus lekker gaan fietsen, doel was 36 gemiddeld en had het gevoel dat dit goed ging komen, bij begin van knardijk zat ik nog op 39,5, maar toen tegen de wind in. Bij de wisselzone was het gemiddelde nog 37,4, heel blij zag ik na me wissel dan ik nog 1:56 had om te finishen onder de 5 uur.

Eerste kilometer gingen goed en liep ruim onder 4:40 de kilometer, helaas ging het bij 5km mis, heftige pijn binnenkant bovenbeen, gestopt, rekken en weer lopen, dit in de 21km 3x moeten doen, hierdoor iets tegenvallende looptijd 1:45

Ging de finish over in 4:50:53, yes ruim onder de 5 uur, en een 10de plek in 45-49, wel ruimte voor verbetering dus volgend jaar weer

Achteraf ligt de oorzaak van mijn kramp waarschijnlijk in twee dingen, had te weinig gedronken op de fiets, 1300ml ongeveer en ik had loopschoenen meegenomen die alleen voor voorvoetlanding zijn ( newtons ), hier had ik in triathlon nog nooit op gelopen smile

Mooie prestatie. Btw, volgens mij heb ik je nog gezien in de kleedkamer. Er was iemand die heeeeel lang aan het douchen was, dat was ik. Had niet door dat er zo veel mensen aan het wachten waren.

*is wel handig om je echte naam te weten, want dat staat zo raar. Ja, jij van het forum... Iets met Ma La Ca. Maar ik denk dat het Marcel is?

-- M

120

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Hier ook klein verslagje van mijn debuut op de hele.

Zwemmen ging uitstekend, rustig aan kunnen zwemmen en na 1:04:52 het water uit gekomen (plan was 1:05-1:10).
Fietsen begon ook prima, goed kunnen eten en drinken en eerste ronde prima doorgekomen met 35,2 gemiddeld, tweede ronde werd het een stuk zwaarder. Het stuk wind mee voelde al minder goed en het stuk wind tegen viel toen natuurlijk erg zwaar, laatste 40km echt afgeteld terug naar de wissel en onderweg al wat moedeloos voor de 42km die nog gingen volgen. (uiteindelijk 5:18 gefietst)
Het begin van lopen ging wonderbaarlijk goed, eerste ronde liep ik voor mijn gevoel met de handrem vol aangetrokken 4:45/km, tot plots na 8km al het lichtje helemaal uit ging, ik was opeens aan het wandelen met een "huh, was dit het nou"-gevoel. De volgende km's steeds stukken moeten lopen en was bang dat dit zo door zou gaan, ik zat toen dicht bij uitstappen, alles deed zeer en motivatie was weg. Gelukkig stonden er veel supporters langs de kant die me er doorheen gesleurd hebben. Een hoop aanmoedigingen en 2 toiletbezoeken verder was ik opeens weer aan het rennen en kon ik ruim 10km een tempo van ongeveer 5:30 volhouden, dat schoot weer op en toen ik eenmaal bij 30km was dacht ik 'al moet ik kruipen, ik ga naar die finish'.
Uiteindelijk een marathontijd van 4:06 neergezet en een totaaltijd van 10:38. Niet de gehoopte 10uur, maar het hoofddoel, finishen gewoon gehaald! Erg trots op het feit dat ik wedstrijd heb kunnen uitlopen, nu lekker uitrusten en daarna eens nadenken over volgende doelen!

121

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Gefeliciteerd met jullie behaalde prestaties.
Ik heb genoten.

Super foto zeg, ik heb hem even gedeeld bij de triathlon Almere groep en de waardering is groot, geef je het door aan de fotograaf?

122

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Weet iemand of er foto's beschikbaar zijn? En zo, waar?

-- M

123

Re: Challenge Almere-Amsterdam

mstyz schreef:

Weet iemand of er foto's beschikbaar zijn? En zo, waar?

-- M

ik kreeg vlak voor de wedstrijd een aanbieding van marathon-photo's met discount
net gekeken maar nog niks on-line

post hier wel als ik wat zie/krijg

D.

124

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Er is een facebook groep:
Almere Triathlon and Running Photo's
Daar wordt e.e.a.in gepost.

125

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik heb toch maar een verslagje gemaakt, zoveel triathlons doe ik niet en het is altijd nuttig om later terug te lezen hoe ik het een volgende keer niet moet aanpakken.

http://www.amstelracing.nl/?p=884