1

Onderwerp: 26 inch of 28 inch?

als beginner heb ik een vraag over een fiets. Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt maar geen antwoord gevonden.
Het gaat om het volgende: ik heb momenteel een Trek Hilo 1000 met shimano 105 groep en 26" Rolf Vector wielen. Ik twijfel nu tussen enerzijds de aanschaf van een andere fiets (met 28" wielen) en anderzijds aanschaf van een setje goede 26" wielen (Spinergy bijvoorbeeld?) en eventueel ombouw naar Ultegra. hmm
Natuurlijk speelt een beperkt budget een grote rol in deze keuze maar belangrijker nog vind ik het om te weten waarmee ik beter af zou zijn, met 26 inch of met 28 inch wielen?
Wie helpt me op weg?

O ja, de fiets heeft een framemaat van 60 cm. en ikzelf ben 1.85 m.

Groet.

2

Re: 26 inch of 28 inch?

ik zou zelf voor een nieuwe (goedpassende) fiets gaan, dit met het oog op de toekomst. Je bent een vrij lang iemand en als je nu de 26" wielen koopt en je moet een nieuwe fiets kopen door omstandigheden, dan is het aanbod van een maat 60 fiets met 26" wielen erg klein.

3 Laatst bewerkt door Iemand anders (18-07-07 19:59:00)

Re: 26 inch of 28 inch?

Bedankt voor je reactie.
Ik heb besloten vooralsnog deze fiets te houden. Ben nu zoekende naar gebruikte wielen, al met al is de investering dan een stuk kleiner dan wanneer ik naar een nieuwe 28" fiets zou overstappen.
De volgende fiets zal echter in de 28" uitvoering zijn.