76

Re: Marathon Rotterdam 2017

Louise schreef:

Ik fiets inderdaad nu plotsklaps wat meer vanwege de zon, dat heeft niet met de marathon te maken. Lopen ietsje afbouwen, maar ik heb ook niet zo zwaar getraind dus ik hoef ook niet heel lang te taperen. De laatste dagen doe ik zo min mogelijk. Heb zelfs gister toch nog maar een kaartje gekocht voor een Matteüs Passion op de donderdag ervoor, daarmee verplicht ik mezelf om dan 2,5 uur op m'n kont te zitten!

Louise

AD Sportfilmfestival in Cinerama is wat dat betreft ook een aanrader!

Ik heb echt veel te veel gepland staan volgende week, ga maar eens voorzichtig wat schuiven wink
Uitgerust aan de start vind ik wel belangrijk.

Ik loop maandag nog een laatste duurloop en dan ga ik ook lekker rustig aan doen.

77

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik hoop dat een ieder de laatste dagen goed doorkomt en lekker in vorm geraakt.
Ik zal ergens langs de kant staan als vrijwilliger en wens jullie veel succes.

Gr Stefan

78

Re: Marathon Rotterdam 2017

Bah, wat een zenuwen. Maar ook wel leuk die voorpret. De hele stad staat in het teken van de marathon. Ed Aldus geeft al 2 weken hetzelfde weerbericht op, dus daar zal helaas weinig meer aan veranderen. Doen jullie nog iets bijzonders om beter met de warmte om te gaan?

79

Re: Marathon Rotterdam 2017

Mijn voorbereiding was niet zoals gewenst, en afgelopen week was ik niet helemaal fit (verkouden etc), dus Rotterdam gaat geen pr voor me worden en dan maakt de eindtijd niet zo heel veel uit. Ik maak me dan ook niet zo druk om de temperatuur. Rotterdam gaat een mooie training worden voor het triathlonseizoen en ik ga vooral proberen lekker te lopen en om me heen te kijken. Op basis van de afgelopen trainingen denk ik kilometers in 4m30s te gaan lopen en dan zie ik wel of ik aan het einde nog kan versnellen. Een 3:10 marathon zou mooi zijn maar dat moet dan wel een beetje vanzelf gaan.

Wellicht tot zondag (of zaterdag) en anders heel veel succes allemaal!

80

Re: Marathon Rotterdam 2017

Hopelijk lekker weer zondag met een graad of 20+. Voor mij ook een training dus mag lekker warm worden ;-)
Ga op 5 min/km weg.  Gisteravond 10 km op 4:50 min/km gelopen en dat voelde heerlijk.
Vanavond nog rondje op de TT fiets. Morgen rust en zaterdag rustig uurtje zwemmen.
Kijk er naar uit !!

81

Re: Marathon Rotterdam 2017

Veel plezier en succes allemaal! Ik zal ongetwijfeld spijt hebben als ik naar de TV zit te kijken zondag smile

82

Re: Marathon Rotterdam 2017

Trainen he Vanzella :-) ik moet zondag +6u trainen dus tja.... Hoop de finale van Parijs Roubaix nog te zien.

83

Re: Marathon Rotterdam 2017

Net mijn nummer opgehaald.... en ja, dan gaat het wel echt kriebelen. Het was al eerder deze week met de vlaggen op de coolsingel en de dranghekken die bij mij om de hoek al worden klaargezet. Maar nu je al die atleten ziet; dan weet je dat het echt bijna zo ver is.

Ik voel mij prima, helaas had ik het deze week erg druk op mijn werk. Maar nog voldoende tijd om bij te slapen. De vorm is denk ik wel goed, morgen nog een heel klein stukje lopen. Gewoon voor het gevoel en dan is het klaar.

-- M

84

Re: Marathon Rotterdam 2017

Zo, dat viel ff tegen. Zou versnellen maar de 30 km en dan maar zien, maar dat hield voor 25 km al op. Verder wel kunnen joggen. Ach ja, dan maar een beroerde eindtijd, toch weer een medaille

85

Re: Marathon Rotterdam 2017

Die laatste kilometers vielen tegen inderdaad! Ik heb rustig aan gedaan de eerste helft met het idee iets intensiever te moeten lopen daarna voor hetzelfde tempo met het idee om de laatste 10km te versnellen, maar dat lukte niet helemaal. Wel lekker gelopen verder en goed om me heen gekeken naar al dat publiek. Een 3:11 is op zich prima (na 3.8km zwemmen en 180km fietsen, haha), maar staat niet in mijn top 3 van marathontijden. Ik denk niet dat er heel veel negatieve splits zijn gelopen vandaag.

86

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik liep netjes op 3:15, de eerste halve marathon zat ik nog op het schema... Maar op 25km ging ik m wel voelen, mijn loopmaat liept toen bij mij weg. Vanaf 33km ging het tempo zo'n 15-20 seconden langzamer. Het was vooral veel lachen, genieten, zwaaien naar bekenden en met zo veel mogelijk plezier mijn pr met 14 minuten verbeteren. Naar 3:19. Die maat had 3:14 en daarmee wel een negatieve split, respect.

Genoten, moe, en nu al zin in volgend jaar. En dan wel sneller dan 3:15!

-- M

87

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik ben uitgestapt na 28 kilometer en ik houd de marathon verder voor gezien - dat is toch echt een brug te ver voor mij. Ik had met mezelf afgesproken dat ik niet nog een keer naar de finish zou strompelen in een tijd boven de 5 uur, en daar zou het weer op uitdraaien. Ik heb het nou een paar keer geprobeerd, en het zit er gewoon niet in voor mij. Ach ja, wie z'n grenzen probeert te verleggen loopt er ook wel eens tegenaan, daar kan ik op zich niet echt mee zitten. Maar wel jammer natuurlijk.

De eerste 20 kilometer waren wel leuk. Maar nog daarvoor, dus voor de start, vond ik het veel te druk. Ik kon niet eens bij mijn startvak komen vanuit het hotel waar we met de atletiekvereniging kamers hadden, en ik startte pas toen de eerste 10-kilometerlopers al gefinisht waren, en toen had ik 50 minuten staan achter de rug. Ik houd toch meer van de kleinere evenementen, moet ik zeggen. Maar het sightseeën door de stad daarna was wel leuk.

Louise

88

Re: Marathon Rotterdam 2017

Klote van de teleurstelling, ik weet precies hoe dat voelt. Maar wel verstandig.

Ik heb gisteren met plezier bij het tien kilometer punt staan kijken, dat is ongeveer 300 meter van mijn huis. Helaas geen Louise gezien. Ik vind het een ongelovelijke prestatie, een marathon. Ik denk niet dat dat er voor mij in zit, misschien hooguit een halve als ik topfit ben en eens uit de hardloopblessures raak.

Misschien een keer estafette proberen? Lijkt mij best leuk, dan hoef je "maar" 10,nogwattes toch?

89

Re: Marathon Rotterdam 2017

Inmiddels wel wat positiever, als ik hoor hoeveel mensen zijn uitgestapt of zeker een half uur langzamer dan verwacht.
Maar de volgende marathon plan ik lekker in de winter. Nu al zin in big_smile

Denk dat het de River-to-River in Zaltbommel wordt, om een goede tijd neer te zetten. Dan doe ik Rotterdam wel voor de lol of met iemand mee.

90

Re: Marathon Rotterdam 2017

Spijkenisse is ook leuk. Is altijd rond half december.

LindaRotterdam schreef:

Inmiddels wel wat positiever, als ik hoor hoeveel mensen zijn uitgestapt of zeker een half uur langzamer dan verwacht.
Maar de volgende marathon plan ik lekker in de winter. Nu al zin in big_smile

Denk dat het de River-to-River in Zaltbommel wordt, om een goede tijd neer te zetten. Dan doe ik Rotterdam wel voor de lol of met iemand mee.

91

Re: Marathon Rotterdam 2017

Jup, die heb ik al eens gelopen! Leuke mensen, prachtige route, alleen wat weinig support langs de kant big_smile
Ben dit jaar tot half oktober op vakantie, dan is het net te snel.