1

Onderwerp: Westcoast Challenge 2016

Afgelopen zaterdag was de 2016 editie van de Westcoast Challenge. In de link mijn verslagje, het was weer een mooi avontuur.

http://www.amstelracing.nl/?p=900

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2016/12/IMG_9662.jpg

2

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verslag Maarten.
Wat het lopen erg afzien?

3

Re: Westcoast Challenge 2016

Arnoutdv schreef:

Mooi verslag Maarten.
Wat het lopen erg afzien?

Dank. Het gedeelte tot aan IJmuiden ging zonder problemen. Ik kon hier zonder te pushen kilometers rond de 4:40-4:45 lopen. Vanaf de tweede wissel in het noordelijke gedeelte was het lopen problematisch door het mulle zand, dit kostte veel tijd en was zeker afzien. Maar daarom ook weer mooi natuurlijk.

4

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verhaal! Dus de looprichting hangt af van de wind?

Louise

5

Re: Westcoast Challenge 2016

Leuk om te lezen. Een hele tocht!

6

Re: Westcoast Challenge 2016

Als het allemaal moeiteloos zou gaan zou er ook geen pret aan te beleven zijn natuurlijk. Mooi Maarten om jezelf te motiveren in winterse omstandigheden zulke uitdagingen aan te gaan.

7

Re: Westcoast Challenge 2016

Vorig jaar met veel plezier en verbazing je verhaal gelezen( ik kende toen deze wedstrijd nog niet) nu weer zo'n mooi verslag. Dank je voor het delen!
Gefeliciteerd met een mooie tweede plek ook.
Gaaf om zo dicht bij huis nog een zeehond tegen te komen ook...

8

Re: Westcoast Challenge 2016

Leuk verhaal! en natuurlijk een bijzonder knappe prestatie.

9

Re: Westcoast Challenge 2016

De filmpjes maken het helemaal af, gaaf!! Wilde dit jaar misschien meedoen, maar dat stel ik dan maar uit tot volgend jaar. Echt gaaf!

10

Re: Westcoast Challenge 2016

@Louise, klopt, maar ook het getij wordt meegenomen. In principe wordt de 'makkelijkste' route gekozen.

@ronnyke, ruim 130km over het strand zal nooit makkelijk worden, maar dit soort wedstrijden moeten inderdaad niet zonder echte ontberingen zitten. Ik hoop nog een keer op een echt winterse editie met sneeuw en vriestemperaturen.

@mstyz, zou mooi zijn als ik je volgend jaar (en wellicht anderen van hier) aan de start zou zien staan. Er waren dit jaar maar 18 starters op de hele challenge (naast de 4 sololopers) tegen 29 vorig jaar. Het hoeft zeker niet groot te worden, maar een team of 30 is een mooi aantal.

11

Re: Westcoast Challenge 2016

Wauw! Super prestatie! Ik wil hier ook wel serieus over nadenken om dit volgend jaar te doen. Leuk verslag!

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

12

Re: Westcoast Challenge 2016

En ook dit jaar heb ik meegedaan:

http://www.amstelracing.nl/?p=1005

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2017/12/IMG_2918.jpg

13

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verhaal van deze uitputtingsslag Maarten!
Respect ook voor je maatje

14

Re: Westcoast Challenge 2016

Bedankt voor je verslag, dit evenement spreekt me erg aan. Ik heb eerder vergelijkbare estafettes gedaan, ik heb na het lezen gelijk een loopmaatje gevraagd voor 2018!

15

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verslag inderdaad! Het fietsen lijkt me zo te lezen nog zwaarder dan het lopen, met die wind sad

16

Re: Westcoast Challenge 2016

Hey Maca / Maarten,

Ik heb met een loopvriend gesproken over dit evenement. We hebben samen al redelijk wat ervaring met estafettes (denk aan ROPARUN-achtig) maar dit klinkt best pittig en we hebben een paar vraagjes:

- Er is verzorging onderweg vanuit de organisatie. Voldoet dit een beetje of ben je alsnog afhankelijk van wat je zelf mee hebt  (cq vrouw langs het parcours)?

- Er is een minimale sponsoropbrengst van 150.- per duo (lijkt me goed haalbaar) maar er wordt ook gesproken over inschrijfgeld. Hoeveel is dat dan?

- Hoe lang vooraf wordt de looprichting bepaald?

Ben benieuwd!

17

Re: Westcoast Challenge 2016

RolandF schreef:

Hey Maca / Maarten,

Ik heb met een loopvriend gesproken over dit evenement. We hebben samen al redelijk wat ervaring met estafettes (denk aan ROPARUN-achtig) maar dit klinkt best pittig en we hebben een paar vraagjes:

- Er is verzorging onderweg vanuit de organisatie. Voldoet dit een beetje of ben je alsnog afhankelijk van wat je zelf mee hebt  (cq vrouw langs het parcours)?

- Er is een minimale sponsoropbrengst van 150.- per duo (lijkt me goed haalbaar) maar er wordt ook gesproken over inschrijfgeld. Hoeveel is dat dan?

- Hoe lang vooraf wordt de looprichting bepaald?

Ben benieuwd!

Hi Roland,

Bij alle KNRM stations kan je eten en drinken bijvullen. Het is afhankelijk van het station hoe ze dit invullen (denk aan marsen, koeken, broodjes ei etc) maar water is overal te krijgen. Wij gebruikten fietstassen en daarmee konden we voldoende eten voor de hele dag meenemen (krentebollen, bolletjes pindakaas). Bidons bijvullen bij de stations was wel nodig en geen probleem. Als het mogelijk is om halverwege iemand te hebben met verse voorraden dan is dat wel zo prettig, ik houd dit soort dingen liever in eigen hand, maar in principe moet het kunnen met een startvoorraad en bijvullen bij de KNRM stations.

Het inschrijfgeld zonder sponsoractie bedraagt 250 euro. Hier heb ik altijd voor gekozen, ik ben donateur van de KNRM en tik liever zelf alles af dan dat ik mensen moet aansporen om geld te storten, maar dat is persoonlijk.

De windrichting wordt op de donderdag voor de wedstrijd bepaald. Meestal is al enkele dagen eerder duidelijk wat het gaat worden, dit jaar was het spannend tot het laatste moment. Wind mee of tegen maakt een gigantisch verschil en heeft grote invloed op het aantal uitvallers.

Hopelijk doe je dit jaar mee, ik ben er in elk geval weer bij!

18

Re: Westcoast Challenge 2016

Bedankt!

Als het om eten gaat ben ik heel makkelijk dus als ik het zo lees verwacht ik dat eten en drinken wel goed komt. 250 EURO inschrijfgeld is wel een beetje een domper. Met twee kinderen op dure scholen kan ik me dat waarschijnlijk niet veroorloven. Nou, dan maar hopen op een erfenis ofzo, ik heb nog een maand of tien smile

19

Re: Westcoast Challenge 2016

RolandF schreef:

Nou, dan maar hopen op een erfenis ofzo, ik heb nog een maand of tien smile

Wie wens je dan dood de komende 10 maanden? smile
Misschien is een staatslot een vriendelijker idee...lol

20

Re: Westcoast Challenge 2016

Zaterdag heb ik de 2018 editie gelopen, en het was weer mooi: http://www.amstelracing.nl/hardlopen/we … enge-2018/

21

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verhaal, en het blijft een bijzondere wedstrijd! Goed gedaan, het was bepaald niet het makkelijkste weekend met de wind en het hoge water. Verdwijnend strand is loodzwaar, ja.

Wat me opvalt: er deden maar 15 teams mee, het is een enorme afstand en toch kom je nog andere teams tegen - en 3,5 uur tijdsverschil tussen nummer 1 en laatst is niet eens zo veel. Ik bedoel: het zit toch redelijk dicht bij elkaar in de buurt. Is dat een soort zelfselectie?

Trouwens schrikbarend weinig vrouwen. Nouja, voor mij zou het ook te zwaar zijn. Bij manlief kriebelt het wel een beetje.

Louise

22

Re: Westcoast Challenge 2016

Louise schreef:

Mooi verhaal, en het blijft een bijzondere wedstrijd! Goed gedaan, het was bepaald niet het makkelijkste weekend met de wind en het hoge water. Verdwijnend strand is loodzwaar, ja.

Wat me opvalt: er deden maar 15 teams mee, het is een enorme afstand en toch kom je nog andere teams tegen - en 3,5 uur tijdsverschil tussen nummer 1 en laatst is niet eens zo veel. Ik bedoel: het zit toch redelijk dicht bij elkaar in de buurt. Is dat een soort zelfselectie?

Trouwens schrikbarend weinig vrouwen. Nouja, voor mij zou het ook te zwaar zijn. Bij manlief kriebelt het wel een beetje.

Louise

Heb je gezien wie solo de hele afstand heeft gewonnen? yikes

3,5 uur tijdsverschil valt op zich wel mee inderdaad, ik denk inderdaad doordat deelnemers wel van zichzelf weten dat ze de afstand aankunnen. Daarnaast zit er vaak snelheidsverschil tussen de twee teamleden waardoor het af en toe wat paardje over springen wordt. Andere jaren zaten er grotere verschillen tussen trouwens.

23

Re: Westcoast Challenge 2016

Mooi verslag weer, ik leef met jullie mee!
En pfff die dame, diepe buiging!
Met zn 2en dit finishen vind ik al enorm knap.

24

Re: Westcoast Challenge 2016

Klasse, Maarten! Inspirerend om te lezen!

25

Re: Westcoast Challenge 2016

Maca944 schreef:

Heb je gezien wie solo de hele afstand heeft gewonnen? yikes

Haha, ja, dat dan weer wel! Nouja, past ook wel een beetje in het plaatje: dat vrouwen die zulke dingen doen, vaak extreem goed zijn. Wel zeker een buiging waard, ja!

Louise