1

Onderwerp: Davos Challenge

Nu ik mijn phd heb afgerond, gemigreerd ben van de VS naar de UK, wat ritme heb gevonden in mijn nieuwe baan, mijn vriendin een baan gevonden heeft, en we waarschijnlijk over 2 weken in ons nieuwe huisje kunnen intrekken begint het er op te lijken dat ik tijd heb voor wedstrijden deze zomer!
Een vriendin van me woont in Davos en nodigde me uit om de Challenge Davos te doen: https://www.tricircuit.ch/events/davos

Ziet er interessant uit!
De afstanden zijn wat aangepast op het klimwerk tijdens het fietsen. Bij de olympische afstand is het fietsen 25km, maar met 820 hoogtemeters. Bij de halve challenge is de fiets afstand 50 km, met 1770 hoogte meters.
In de VS kon ik veel in de bergen lopen en fietsen en woonde ik ook op 1200m hoogte. Hier in de UK zijn er wat heuvels maar echt klimmen is er niet bij. Daar duurde het een tijdje tot ik het juiste ritme met beklimmingen kon vinden, maar nadien ging dat me goed af. Komende weken even kijken hoe het gaat met trainen hier (op het moment zeurt mijn hiel, enkel, achilles, knie en heup in mijn rechterbeen, allemaal waarschijnlijk aan elkaar gerelateerd). Maar in september staat Davos op het schema, Olympic, dan wel de halve.

2

Re: Davos Challenge

Gaaf! Ik zag hem voorbij komen maar heb me nog niet in het parcours verdiept. Klinkt heftig allemaal, lijkt me meer een race- dan een tijdritfiets fietsparcours.

Benieuwd naar je ervaringen.

3

Re: Davos Challenge

Ik zat er nog wat meer naar te kijken. Het fietsen met de OD is de Fluela op en omkeren op de top, bij de halve is het de Fluela op, aan de andere kant afdalen en dan weer terug. Maar ze sluiten de weg wel helemaal af voor ander verkeer! Het hardlopen is 2 of 4 rondjes om de Davoser-see, wat wel vlak is.