1

Onderwerp: ATB banden

forum,

Wie kan mij advies geven over de juiste ATB banden. Ik wil de winter door op de atb zitten en wil niet steeds van banden hoeven wisselen. Het terrein waar ik op train is een combinatie van modder en gras. Er zijn ook wat heuveltjes. Ik weet helemaal niks van banden alleen dat je verschillende soorten noppen hebt. Ik heb wel gehoord dat de banden van Schwalbe erg goed zijn alleen dat de Fast Fred snel lek gaat.
Is het een goede keus om de Racing Ralph te nemen? Zijn ze ook goed bij wat meer modder en hoe doen ze het op asfalt? Wie o wie heeft advies?

2

Re: ATB banden

Ik zou zeggen Racing Ralph.... heb er zelf erg goede ervaringen mee... nog niet lek gereden en goede grip bij modder en gras!
Op het asfalt doen ze het ook prima! een echt aanrader!!

groetjes, chickie smile

3

Re: ATB banden

Racing Ralph is idd een geode allrounder, ander alternatief is de Continental Vapor Pro. qua rolweerstand bij gelijk maar beschikt over een wat sterker profiel voor nattere omstandigheden.

maw:
RR - allrounder voor droge omstandigheden
Vapor Pro = allrounder voor natte omstandigheden.

op asfalt doen ze het beide acceptabel (het blijven natuurlijk off-road bandjes wink )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: ATB banden

Ik heb de RR genomen. Er is nog geen modder maar op asfalt lopen ze met 3.5 bar erin als een trein... smile

5

Re: ATB banden

Heel goed!! die heb ik ook en rijden bij mij prima....
veel plezier ermee!!

6 Laatst bewerkt door franske (05-10-06 14:05:41)

Re: ATB banden

Met het slechter worden van het weer is de combinatie Nobby Nic van voor en Racing Ralph van achter een zeer goede combinatie (grip van voor lage rolweerstand van achter).
Verder rij ik als het droog is met XRC dry van Michelin.

7

Re: ATB banden

Racing Ralph en Nobby Nic lopen mooi, maar geven weinig grip in de bocht en bij modder.
Ze zijn ook slecht bestand tegen lekrijden.
Ik heb betere ervaring met Michelin XCR AT. Een goede band voor All Terrain, weinig wisselen dus.

8

Re: ATB banden

rene schreef:

Racing Ralph en Nobby Nic lopen mooi, maar geven weinig grip in de bocht en bij modder.
Ze zijn ook slecht bestand tegen lekrijden.
Ik heb betere ervaring met Michelin XCR AT. Een goede band voor All Terrain, weinig wisselen dus.

Rene, niet volledig mee eens. Nobby Nic voor en RR achter (en de NN niet in de fabrieksdraairichting plaatsen) is de ideale combinatie voor Europa. Ik heb er probleemloos de modderigste wedstrijden (zelfs een 24-uurs MTB wedstrijd waarvan 14 uur regen) meegereden. Bandenspanning bij modder op een 2 bar icm met een 2,25 band.
Dit jaar niet eenmaal lekgereden (zelfs de WK X-Terra niet).