1

Onderwerp: IM Nice 23/07/2017

Volgende week ga ik mijn debuut maken op de volledige afstand.
Ik heb gekozen voor Nice. Parcours, periode, afstand van huis, combinatie vakantie-IM
Vorig weekend mijn laatste lange trainingen afgewerkt en nu stilaan aan het afbouwen, al vind ik dit niet makkelijk (eerste keer). Wat kan/mag/moet er nog.
Ook voor volgende week ik heb ik nog enkele twijfels of ik donderdag een deel van het parcours (col dec ecres) zou gaan verkennen met de fiets of niet.
Mijn voedingsplan staat stilaan ook op punt al heb ik daar natuurlijk de meeste twijfels bij.

Zijn er nog forumleden die gaan deelnemen?

Waarschijnlijk zijn er wel die hem reeds gedaan hebben. Zjin er nog tips&tricks?

2

Re: IM Nice 23/07/2017

Leuk Nico! Ik heb IM Nice in 2013 gedaan (http://www.amstelracing.nl/?p=539)

We hebben het fietsparcours per auto verkend, fietsen is denk ik te belastend. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met fietsen in de bergen, maar ik merkte dat triatleten het best lastig vonden en mensen die al een aantal cyclo's hebben gefietst niet echt onder de indruk waren. Het fietsparcours was destijds 170km, ik neem aan dat het nu niet veel langer is geworden. Het eerste klimmetje de bergen in moet je even weten, wat is behoorlijk steil.

Oja, tijdens het lopen kan het nogal warm worden.

Veel succes en laat nog even weten hoe het ging!

3 Laatst bewerkt door Jerry (13-07-17 11:28:15)

Re: IM Nice 23/07/2017

Net mijn eerste hele gedaan met veel klimwerk, enige waar ik achteraf van baalde was toch de voeding. Had wel geoefend met gelletjes, maar 16,5uur lang elk half uur: dat vond mijn maag echt niet leuk. Is ook bijna niet te oefenen.

Dus terugkijkend zou ik minder gelletjes doen en toch naar vervanging zoeken.

En verder de ultieme tip: geniet!

Succes!

4

Re: IM Nice 23/07/2017

Ik heb bij mijn hele in Vichy op woensdag nog het fietsparcours verkend, maar dat waren twee rondes dus de verkenning was maar 90 km en met maar 1 klein klimmetje erin. Dat was geen probleem, wel lekker zelfs na de lange autorit de dag ervoor, en ik vond het prettig om op de dag zelf te weten waar ik aan toe was. Het was bij de verkenning snikheet, en op de dag zelve zo veel koeler dat dat alleszins meeviel, maar goed, dat heb je niet in de hand.

Als het anders te zwaar wordt, lijkt een verkenning met de auto me ook wel een goed plan. Maar een beetje bewegen is niet verkeerd.

Ik heb toen op de fiets ook 'gewone' voeding gegeten, wilde ook geen 15 uur gelletjes. Dat ging prima. Maar: qua voeding moet je nou gewoon doen wat je uitgedacht had/van plan bent - tenminste, ik neem aan dat je daarover hebt nagedacht en het hebt geoefend? Vertrouw daar maar op! Voor veranderen en experimenteren is het nu toch te laat, en dat moet ook niet nodig zijn.

Dus: succes en veel plezier gewenst!

Groet,

Louise