101

Re: 70.3 west friesland

Succes iedereen! Voor een OD kom ik niet naar Nederland, maar als de 70.3 er is staat die bovenaan de lijst voor volgend jaar!

102

Re: 70.3 west friesland

MontanaMan schreef:

Succes iedereen! Voor een OD kom ik niet naar Nederland, maar als de 70.3 er is staat die bovenaan de lijst voor volgend jaar!

Same here, voor een OD kom ik niet naar Hoorn, maar ik schrijf als eerste in voor die eventuele 70.3.

103

Re: 70.3 west friesland

Maca944 schreef:
MontanaMan schreef:

Succes iedereen! Voor een OD kom ik niet naar Nederland, maar als de 70.3 er is staat die bovenaan de lijst voor volgend jaar!

Same here, voor een OD kom ik niet naar Hoorn, maar ik schrijf als eerste in voor die eventuele 70.3.

Ik ook!

Beetje afhankelijk van het fietsparcours wel. Hoeveel wegen kunnen ze verkeersvrij houden in NLD?
Anders zijn er ook (veel) goedkopere lokale rondjes, waar je een snelle halve kan doen.

104

Re: 70.3 west friesland

In west Friesland moet het niet zo heel moeilijk zijn om een verkeersvrij parcours te regelen. Hoop wegen die normaal al heel rustig zijn en bovendien een heel stuk langs de dijk.

105

Re: 70.3 west friesland

zico schreef:

Ik doe hier ook mee. Erg veel zin in.

Eerste OD van het jaar en een voorbereiding richting mijn eerste halve in Almere.

Voor mij ook de eerste OD van het jaar en als voorbereiding voor de halve in Almere (wordt mijn tweede). Op vrijdag loop ik mee met de 5km nightrun. Beetje loslopen en het is de eerste hardloopwedstrijd van mijn vriendin (die gaan we heeeel langzaam ook richting de triathlons sturen ;-)

Triathletes don't get older. They just change their age group.

106

Re: 70.3 west friesland

Ik heb net de athlete guide eens bekeken, daarin staat dat van 26 t/m 28 juni 2020 weer een Multisport Festival in Hoorn is, met daarbij een 70.3. Ik vermoed dat die op 28 juni 2020 gehouden zal worden dus.

107

Re: 70.3 west friesland

Dat zou wel eens het enige weekend kunnen zijn in dat jaar dat ik niet kan sad

108

Re: 70.3 west friesland

Startnummers zijn binnen. Voor vrijdag 0018 en voor zondag 0016. Was er op tijd bij.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

109 Laatst bewerkt door Macer (26-06-19 08:29:50)

Re: 70.3 west friesland

Hier nummer 213 voor zaterdag en was ook redelijk vroeg...

110

Re: 70.3 west friesland

491 op zondag, drie maanden geleden ingeschreven

111

Re: 70.3 west friesland

Las dat de 4184 een stayeerwedstrijd is, maar dat alle fietsen toegestaan zijn. Hoe gaan ze dat organiseren? Lijkt mij levensgevaarlijk één groot peleton (want hoeveel ruimte kun je maken in 400m zwemmen) en dan de helft op een TT met honderden of duizenden mensen tegelijkertijd.

112

Re: 70.3 west friesland

Macer schreef:

Wij verschijnen aan de start van de OD en mijn dochter aan de sprint.
Zin in en het schijnt dat de contracten van volgend jaar voor 70.3 al getekend zijn

Het schijnt van meet af aan om een meerjarig contract te zijn gegaan. Wat ik begreep moet er over een paar jaar een 140.6 komen....

113 Laatst bewerkt door sanger (26-06-19 11:18:35)

Re: 70.3 west friesland

ic3d schreef:

Las dat de 4184 een stayeerwedstrijd is, maar dat alle fietsen toegestaan zijn. Hoe gaan ze dat organiseren? Lijkt mij levensgevaarlijk één groot peleton (want hoeveel ruimte kun je maken in 400m zwemmen) en dan de helft op een TT met honderden of duizenden mensen tegelijkertijd.


Ik las dat gister ook in de atletengids.... Niet wat ik verwacht had.

Zwemstart met 6-7 tegelijk en tussenpozen van 5 seconden, en indeling op verwachte snelheid. De snellere zwemmers zullen dus als eerste starten en dan ook wegzwemmen bij de tragere. Maar als trage zwemmer en snellere fietser houdt dat in dat je groepjes zult moeten inhalen denk ik....

Startpunt voor fietsen is breed genoeg, de dijk is echter vrij smal om groepjes in te moeten halen.

114

Re: 70.3 west friesland

sanger schreef:
ic3d schreef:

Las dat de 4184 een stayeerwedstrijd is, maar dat alle fietsen toegestaan zijn. Hoe gaan ze dat organiseren? Lijkt mij levensgevaarlijk één groot peleton (want hoeveel ruimte kun je maken in 400m zwemmen) en dan de helft op een TT met honderden of duizenden mensen tegelijkertijd.


Ik las dat gister ook in de atletengids.... Niet wat ik verwacht had.

Zwemstart met 6-7 tegelijk en tussenpozen van 5 seconden, en indeling op verwachte snelheid. De snellere zwemmers zullen dus als eerste starten en dan ook wegzwemmen bij de tragere. Maar als trage zwemmer en snellere fietser houdt dat in dat je groepjes zult moeten inhalen denk ik....

Startpunt voor fietsen is breed genoeg, de dijk is echter vrij smal om groepjes in te moeten halen.

Das balen dan voor me, want ik moet het vooral van het fietsen hebben. Als relatief langzame zwemmer zal ik ook vrij achteraan starten. sad

115

Re: 70.3 west friesland

Bijna elke sprint met veel deelnemers is een stayerwedstrijd... ;-)

116 Laatst bewerkt door ic3d (27-06-19 14:06:47)

Re: 70.3 west friesland

Macer schreef:

Bijna elke sprint met veel deelnemers is een stayerwedstrijd... ;-)

Is mij nooit opgevallen. Ik doe ongeveer 8 sprints per jaar, inmiddels voor het vierde jaar. Ik heb nog nooit een stayerwedstrijd gedaan. Wellicht heb ik (onbewust) vooral kleine tri's gedaan dan.

Edit:  Zie nu de knipoog pas smile

117

Re: 70.3 west friesland

ic3d schreef:
sanger schreef:
ic3d schreef:

Las dat de 4184 een stayeerwedstrijd is, maar dat alle fietsen toegestaan zijn. Hoe gaan ze dat organiseren? Lijkt mij levensgevaarlijk één groot peleton (want hoeveel ruimte kun je maken in 400m zwemmen) en dan de helft op een TT met honderden of duizenden mensen tegelijkertijd.


Ik las dat gister ook in de atletengids.... Niet wat ik verwacht had.

Zwemstart met 6-7 tegelijk en tussenpozen van 5 seconden, en indeling op verwachte snelheid. De snellere zwemmers zullen dus als eerste starten en dan ook wegzwemmen bij de tragere. Maar als trage zwemmer en snellere fietser houdt dat in dat je groepjes zult moeten inhalen denk ik....

Startpunt voor fietsen is breed genoeg, de dijk is echter vrij smal om groepjes in te moeten halen.

Das balen dan voor me, want ik moet het vooral van het fietsen hebben. Als relatief langzame zwemmer zal ik ook vrij achteraan starten. sad

Dat wordt dan 400 meter het snot voor je ogen zwemmen!

118

Re: 70.3 west friesland

zico schreef:

Dat wordt dan 400 meter het snot voor je ogen zwemmen!

Haha, mijn probleem is dat ik altijd 3kmpu zwem, of ik mij nou uit de naad werk voor de 500m of rustig lange slagen maak op 5000m. Ach ja, een podium haal ik toch niet. Ik monteer wel een bel op mijn TT big_smile

119

Re: 70.3 west friesland

Haha dat herken ik wel, die 3 km/u.

Of een TT fiets mag bij een stayer wedstrijd zou ik nog even navragen.

120

Re: 70.3 west friesland

ic3d schreef:
Macer schreef:

Bijna elke sprint met veel deelnemers is een stayerwedstrijd... ;-)

Is mij nooit opgevallen. Ik doe ongeveer 8 sprints per jaar, inmiddels voor het vierde jaar. Ik heb nog nooit een stayerwedstrijd gedaan. Wellicht heb ik (onbewust) vooral kleine tri's gedaan dan.

Ik denk dat hij bedoeld dat veel mensen op een kort parcours snel zorgen voor de onmogelijkheid om niet binnen 12 van een ander te fietsen. Maar ook dat hoeft niet, je hebt sprints met rondes van 10 kilometer en ook kwart triathlons met ronden van 10km.
Ook scheelt het veel of de kwart en sprint bijvoorbeeld gedeeltelijk tegelijkertijd op het fietsparcours zitten.
Ik denk ook dat het wel meevalt.

121

Re: 70.3 west friesland

zico schreef:

Of een TT fiets mag bij een stayer wedstrijd zou ik nog even navragen.

In Nederland mag dit sowieso niet.
Ook geen opzetsturen die voorbij je remhendelssteken.

122

Re: 70.3 west friesland

Hedcandy schreef:
zico schreef:

Of een TT fiets mag bij een stayer wedstrijd zou ik nog even navragen.

In Nederland mag dit sowieso niet.
Ook geen opzetsturen die voorbij je remhendelssteken.

Denk niet dat een wedstrijd van Ironman valt onder de NLDse bond.

123

Re: 70.3 west friesland

@ferrarimanddw Denk dat je gelijk hebt smile

Hedcandy Dacht ik ook, maar in de briefing staat dat alles mag.

124

Re: 70.3 west friesland

Het is wel zo dat IM zijn eigen regels heeft en zich niets aantrekt van ITU (en dus ook ETU en laat staan NTB) regels.

Dus tsja, als het er staat...dan zal het wel zo zijn smile

125

Re: 70.3 west friesland

Hoe zit het eigenlijk met de wetsuit watertemperatuur limiet? Ik las er niets over in de athlete gids. Normaal gesproken wordt zoiets toch wel vermeld dacht ik?

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com