1 Laatst bewerkt door Joslyn (02-08-17 12:33:34)

Onderwerp: Renkumse Cross triathlon 26 augustus 2017

Verwachting: Finishen smile (1e triathlon)
Waar: Renkum (langs de Rijn)
Wat: 1/4 (1,5-30-11)
Zwemmen: 50 minuten
Fietsen: 1:15 (MTB)
Hardlopen: 57 minuten
Wissels: geen idee...
Finish: Hopelijk in 3:30 maar uitlopen is belangrijker dan eindtijd

2

Re: Renkumse Cross triathlon 26 augustus 2017

Leuk Joselyn!
Hou er rekening mee dat je met zwemmen stroming mee hebt he, dus je zwemtijd is wellicht dan sneller dan je nu inschat?

Het belangrijkste is: ontzettend genieten. Je allereerste tri, dat blijft een van de bijzonderste hoor. Succes gewenst!

3

Re: Renkumse Cross triathlon 26 augustus 2017

Hedcandy schreef:

Leuk Joselyn!
Hou er rekening mee dat je met zwemmen stroming mee hebt he, dus je zwemtijd is wellicht dan sneller dan je nu inschat?

Die is meegerekend! En dan ben ik nog optimistisch smile

4 Laatst bewerkt door Joslyn (27-08-17 13:22:39)

Re: Renkumse Cross triathlon 26 augustus 2017

Uitslag OD Crosstriathlon Recreatief Mannen (82 deelnemers)

zwemmen - 40:40 (plek 80)
wissel 1 - 2:45
MTB - 1:23:03 (plek 66)
wissel 2 - 4:37
trailrun - 1:11:25 (plek 56)
eindtijd - 3:22:28 (plek 67)

Mijn eerste triathlon zit erop!
Zwemmen: met de stroom mee, merkte ik minder van dan verwacht. Lekker achteraan gestart om uit het gedrang te blijven. Met borstcrawl was ik niet sneller dan schoolslag. Na mijn idee als een na laatste uit het water.
MTB: 4 rondjes van 6km, 1 lastig klimmetje, 1 lastig stuk mul zand (glijden!) en een aantal snelle afdalingen bezaait met wortels. Best pittig, flinke klappen, kreeg zelfs last van mijn zij.
Trailrun: platgetrapte kleiweide, was keihard. Maakte de trailrun een stuk zwaarder dan verwacht. Daarbij 2 heuveltjes met mul zand (wandelen) en ik was bij de start mijn gelletjes al verloren zorgde ervoor dat ik mijn energie moest sparen.
Overal: echt stuk bij de finish, wel onder de 3 en half uur waar ik blij mee ben. Smaakt naar meer, denk dat ik ga aansluiten bij triathlon club.

5

Re: Renkumse Cross triathlon 26 augustus 2017

Leuk dat het je zo goed is bevallen!
En gelijk een cross versie, dapper hoor. Gefeliciteerd!!