1

Onderwerp: Bilzen 111 2018

Mijn eerste inschrijving is een feit, dankzij een post op FB in triathlonliefhebbers. Ik heb deze nog niet eerder gedaan, maar het lijkt me wel leuk en nuttig om een 1/100/10 aan het begin van het jaar te doen, ongeacht de planning van de rest van het seizoen.

Schijnt vrij snel vol te zitten, dus bij deze ook de tip voor de triathlonliefhebbers alhier.

http://www.sportevents.eu/triathlonseries/nl/bilzen/

2 Laatst bewerkt door Arnoutdv (11-10-17 10:44:46)

Re: Bilzen 111 2018

Ziet er leuk!
En gelukkig een bescheiden loopafstand smile

En meteen maar ingeschreven, zie je daar Maarten!

3

Re: Bilzen 111 2018

Ik had enkele weken terug eens gekeken naar de datum maar moet net werken dat weekend :-(

4

Re: Bilzen 111 2018

Met toeval zag ik gisteren avond dat de inschrijving was geopend. Vanochtend ging het erg snel. Nu nog 85 plekjes van 550 over. Bijzonder vind ik dat er meer dan 50% Nederlandse deelnemers zijn!

Ingeschreven dus. ;-)

-- M

5

Re: Bilzen 111 2018

Hij was vanmiddal al vol.
Ik heb m voor volgend jaar op mn lijstje...2019 dus. Dit jaar te veel andere leuke dingen, keuzes keuzes.

6

Re: Bilzen 111 2018

In de rij voor security op weg naar Mallorca via mijn telefoon op de 11e even snel ingeschreven.. De 12e was hij gewoon vol.. Net op tijd dus.

Hoewel ik er eigenlijk geen ruk aan vind 100km langs het kanaal rijden, is het wel een goede motivator om de TT tijdig uit het vet te halen en er zijn een stuk of 30 clubgenoten van TC Maastricht. De sfeer is daardoor ook altijd leuk. Kortom, we zijn er weer bij smile

7

Re: Bilzen 111 2018

Vanzella schreef:

In de rij voor security op weg naar Mallorca via mijn telefoon op de 11e even snel ingeschreven.. De 12e was hij gewoon vol.. Net op tijd dus.

Hoewel ik er eigenlijk geen ruk aan vind 100km langs het kanaal rijden, is het wel een goede motivator om de TT tijdig uit het vet te halen en er zijn een stuk of 30 clubgenoten van TC Maastricht. De sfeer is daardoor ook altijd leuk. Kortom, we zijn er weer bij smile

Als je er geen ruk aan vindt.... moet je niet inschrijven ;-) Er zijn heel veel mensen die dit fantastisch vinden, inclusief ik. Het zijn over het algemeen allemaal sterke fietsers die meedoen. En het is prachtig dat je na 100k wel mag lopen, maar niet een halve moet verteren. Veel minder last de dag erna. En sfeertje daar is super.

Btw, volgens mij doen er dit jaar (weer) meer NL-ers mee dan andere nationaliteiten bij elkaar.

-- M

8

Re: Bilzen 111 2018

mstyz schreef:
Vanzella schreef:

In de rij voor security op weg naar Mallorca via mijn telefoon op de 11e even snel ingeschreven.. De 12e was hij gewoon vol.. Net op tijd dus.

Hoewel ik er eigenlijk geen ruk aan vind 100km langs het kanaal rijden, is het wel een goede motivator om de TT tijdig uit het vet te halen en er zijn een stuk of 30 clubgenoten van TC Maastricht. De sfeer is daardoor ook altijd leuk. Kortom, we zijn er weer bij smile

Als je er geen ruk aan vindt.... moet je niet inschrijven ;-) Er zijn heel veel mensen die dit fantastisch vinden, inclusief ik. Het zijn over het algemeen allemaal sterke fietsers die meedoen. En het is prachtig dat je na 100k wel mag lopen, maar niet een halve moet verteren. Veel minder last de dag erna. En sfeertje daar is super.

Btw, volgens mij doen er dit jaar (weer) meer NL-ers mee dan andere nationaliteiten bij elkaar.

-- M

Als triathlon alleen maar leuk was, zou er ook geen ruk aan zijn.. Die 50km "te veel" langs het kanaal fietsen word ik sterk van... ;-)

9

Re: Bilzen 111 2018

Afgelopen maandag heb ik gebruik gemaakt van het mooie weer om de route van Ironman Maastricht te fietsen. Het gedeelte heen en terug langs het kanaal komt zo te zien overeen met het zuidelijke gedeelte van het Bilzenparcours? En de rest is neem ik aan vergelijkbaar? En dan zijn er neem ik aan 3 bruggen waar je tegenop moet rijden?

Ik vind het zelf op een vreemde manier heerlijk om kilometers vlak rechtuit te rijden op mijn tijdritfiets. Maar 'leuk' is 's avonds op de bank een film kijken met een pilsje en een zak chips. 'Leuk' is overrated in mijn ogen wink

10

Re: Bilzen 111 2018

Maca944 schreef:

Afgelopen maandag heb ik gebruik gemaakt van het mooie weer om de route van Ironman Maastricht te fietsen. Het gedeelte heen en terug langs het kanaal komt zo te zien overeen met het zuidelijke gedeelte van het Bilzenparcours? En de rest is neem ik aan vergelijkbaar? En dan zijn er neem ik aan 3 bruggen waar je tegenop moet rijden?

Yes, al hoef je er maar twee echt op te rijden, de derde (eigenlijk de tweede) is een fietsbrug over een dieper liggend kanaaltje.
Eentje (de derde) is een "echte" klim naar een hoger gelegen brug zoals je ze gezien hebt tijdens je passage op het IM parkoers
eentje (ja dit is de eerste wink) stelt eigenlijk niks voor, maar door een scherpe bocht voor de klim zul je op een veel te groot verzet de 50 meter aan 10% toch voelen, al is het maar omdat degene voor je bijna compleet tot stilstand komt nadat hij de bocht onderschat heeft smile

11

Re: Bilzen 111 2018

Ik vind Bilzen in veel opzichten ook een geweldige wedstrijd: de verhoudingen zijn voor mij helemaal super, met inderdaad maar 10 km lopen na wat langer fietsen. Ik fiets graag langs water, en inderdaad is het lekker recht-toe-recht-aan vlak rechtuit in de aero-houding, maar net vaak genoeg onderbroken voor zo'n bruggetje om niet totaal geestdodend te worden.

Enige minpunt wat mij betreft:

mstyz schreef:

En sfeertje daar is super.

Dat ervaar ik niet zo: gemoedelijkheid ver te zoeken. Past wel bij het hoge (fiets-)niveau. Ik zou 'm beginners bijvoorbeeld daarom afraden.

Ook eens dat 'leuk' overrated is trouwens.

En voor alle duidelijkheid: ik doe 'm niet, in 2018. Heb 'm in 2015 en 2016 gedaan, althans, pogingen: allebei de keren DNF, de eerste keer door blessureleed, toen kon ik niet lopen (die zag ik aankomen) en de tweede keer door de kou, dat was toen de koudste 1e Pinksterdag ooit ofzoiets, dat was pech.

Louise

12

Re: Bilzen 111 2018

Met de tegenwoordig vrij scherpe cut-off tijden is het zowiezo niet echt een race voor beginners.