1

Onderwerp: Tacx kapot?

Vandaag aangemeld voor Trainerroad, gelijk een FTP test gedaan (resultaat laat te wensen over, maar daarvoor ook aangemeld, laten we zeggen dat er voldoende ruimte voor verbetering is). Na het fietsen de fan nog even aan laten staan met het raam open in die kamer om het zweet eruit te blazen. De fan en de tacx zitten allebei in dezelfde electrische strip. Na het douchen wil ik alles uitzetten, wat ik normaal doe door de strip uit te zetten. Maar zodra ik de switch uitzette knapte er iets in de tacx. Rook ook een beetje een brandlucht erna. Strip uitgezet, even gewacht, weer aangezet, maar de tacx lijkt dood. Lampje wat normaal eerst rood en dan groen knippert, knippert niet. Strip gechecked en alle sockets doen het nog. De zekering uit de stekker van de tacx getest en die is ook niet doorgebrand.
Tacx gemaild en hopelijk wordt het snel opgelost, Tacx was nieuw gekocht in april en van de zomer heel weinig gebruikt, de laatste weken pas weer een aantal keer.
Trainerroad zal ik wel cancellen zodra duidelijk is of dit langer dan een week gaat duren (ga ik wel vanuit). Komende weken dus toch nog maar op het lopen blijven focussen en dan hopelijk in het nieuwe jaar gestructureerde fiets trainingen doen, want het was wel duidelijk uit de ftp test dat ik moet trainen op de fiets! En ik heb me net vorige week voor een 90-mile ride in april ingeschreven.

2

Re: Tacx kapot?

Was het toevallig een Flux?

Soortgelijke verhalen over gelezen in de reacties op t blog van dcrainmaker.

Ben zelf op zoek naar een upgrade voor mijn Tax Flow, maar twijfel tussen de Flux en de Elite Direto.

Hoop dat Tacx t snel voor je oplost!

3

Re: Tacx kapot?

Was een Vortex.
Van tacx te horen gekregen dat ik de retailer moest contacten. Ik woon in de UK, dus dat lijkt me fair van ze. Retailer was Amazon. Van Amazon de opties gekregen van een full refund of een replacement. Aangezien het item out of stock was voor een full refund gekozen.