1

Onderwerp: Schade

Gisteren allebei mijn banden kapot gereden op een stoeprand die ik niet had gezien (midden in een bocht). Ik ben altijd verbaast hoeveel mishandeling mijn goedkope Shimano wielen kunnen ondergaan. Het was een harde klap, zo hard dat de stoep een stuk uit de banden heeft gebeten maar de velgen zijn nog recht!

2

Re: Schade

Een klassieke snakebite dus?

3

Re: Schade

Ik heb zaterdag mijn eerste lekke band gehad van dit jaar :-) een ijzer splintertje.

4

Re: Schade

Hedcandy schreef:

Een klassieke snakebite dus?

Ik ken de term niet, ik zou zeggen een 'rotklap op een stoeprand' maar als jij dat een snakebite noemt vind ik het goed. smile

5

Re: Schade

Dit wordt een snakebite genoemd aangezien de velg in dit soort gevallen netjes 2 gaatjes maakt in de binnenband, welke dan weer lijken op....(slangenbeet dus)

6

Re: Schade

wilagro schreef:

Dit wordt een snakebite genoemd aangezien de velg in dit soort gevallen netjes 2 gaatjes maakt in de binnenband, welke dan weer lijken op....(slangenbeet dus)

Dan was het geen snakebite, er was een stuk van een centimeter of 8 van de buitenband afgescheurd. Achter was het beduidend minder erg, daar alleen een scheur van een centimeter of twee en niet door de hele band. (Conti GP-II)

7

Re: Schade

Ik heb wel eens mijn band van de wiel afgereden toe ik naast de weg belandde en op mijn plaat ging. Die goedkope Shimano wielen hadden niets.