1

Onderwerp: Radley Triathlon (UK)

Vorige week ingeschreven voor deze lokale kleine sprint triathlon.
400m pool swim, 22km 2-loops fietsen en 5k lopen.
Gebruik het vooral om m'n fiets en loop pace te testen.

In augustus in het hetzelfde bad en (bijna) hetzelfde loop parcours ook een tri gedaan. Toen had ik net m'n langste trainingsweek ooit achter de rug en werd een paar dagen later ziek.
Toen:
Zwemmen: 6:18
Fietsen: 42:40 (speed 31.4)
Lopen: 25:08 (pace 4:45)

Ik hoop nu op:
Zwemmen: <6:00 (vorige week bij CSS test 6:03)
Fietsen: <40 min (speed >35, meer getraind, nieuwe fiets)
Lopen: <23 min (pace <4:40)

Kijk met argusogen naar de weersvoorspellingen. Het wordt iets beter (er was sneeuw voorspeld) maar ziet er nog niet lekker uit. Ik start om 8u en dan is het ongeveer 4 graden. Ga me dus goed afdrogen en een paar lagen aantrekken in T1.

Transities toen bij elkaar 2:45, dat zal nu zomaar 4 min kunnen worden.

Laat het seizoen beginnen!

2

Re: Radley Triathlon (UK)

Alvast veel plezier gewenst.
Heerlijk he, dat t seizoen weer start....

3

Re: Radley Triathlon (UK)

Thanks!

Ging naar behoren. Gelukkig regende het niet, geen wind, maar het was wel koud en de weg wel nat.

Zwemmen ging wel lekker, had misschien iets sneller kunnen starten maar vind het altijd moeilijk in te schatten in de eerste banen. Ik blies in ieder geval niet op. Wel een keer een botsing met een baangenoot omdat die in het midden zwom, maar dat heeft niet echt tijd gekost: 6:06 (de 13e tijd van de 231 finishers).
Net niet onder de 6 minuten dus.

T1: Had vantevoren nog geoefend om snel de (geleende warme) fietsjas aan te trekken maar toch zat hij gedraaid en heb ik er een poosje mee staan worstelen: 3:16 (74ste tijd...)

Fietsen ging lekker. Redelijk om alle plassen (met verborgen potholes) en grit heen kunnen fietsen. Bochten rustig en ruim genomen, maar bij het kruisen van een weg wel nog in een slip geraakt omdat ik even hard moest remmen voor een auto (fietsen voor me stak over en ik dacht dus dat het vrij zou zijn). Had geluk met een tijdelijk stoplicht wat neergezet was voor nood wegwerkzaamheden. In beide rondes niet door gehinderd, maar heeft behoorlijk wat frustraties opgeleverd.
39:57 (8ste tijd)
Wel onder 40 min, niet boven 35 km/u (33.7)

T2: 1:25 (51ste tijd) Met mijn fietsschoenen aan gelopen om mijn voeten niet nog kouder te laten worden. Heb overigens mijn wisseltijd van moment afstappen tot moment loop start gemeten. Maar er zat bijna honderd meter tussen het afstappen en het passeren van de tijdmat. Zelfde bij het zwemmen, officiele zwemtijd is zwemmen, plus het water uitkomen en lopen naar transitiezone waar je de tijdmat pas passeert.

Lopen was zwaar. Vrijwel het hele parkoers was over velden, en die waren zacht, modderig, beiden of het waren grote plassen. Uiteindelijk was het lopen ook nog kort (4,5k).
Tijd: 21:02 (34ste tijd).
Tempo 4:41 en gezien de omstandigheden was dat ok.

Uiteindelijk 14e van de 231 finishers en tevreden mee. Sta er op dit moment een stuk beter voor dan in dezelfde periode vorig jaar! Op naar de volgende, de Grafman half-distance in mei!