1

Onderwerp: Benny Vansteelant overleden

Een verschrikkelijk bericht in de krant van vandaag.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. … 092007_004
Dit kan ons allemaal overkomen. Gisteren nog 60 km gereden met redelijke hoge snelheid en heb wel drie keer gehad dat andere weggebruikers je gewoon niet zien en dat je dus gewoon in de ankers moet. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Heeft iemand tips over hoe met mindere oplettende weggebruikers om te gaan, behalve het gebruik van een bel en roepen?

2

Re: Benny Vansteelant overleden

inderdaad erg nieuws. Ik zag het op triathlonweb staan.

Wat de andere weggebruikers betreft is het gewoon opletten en uitkijken. Je snelheid wordt ontzettend vaak onderschat. Altijd een helm dragen en in drukkere straten, rustiger rijden met de handen bij de rem.
En dan maar hopen dat anderen dit ook doen. En opvallende kleding dragen (dus geen donkere kleuren) kan soms ook schelen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3

Re: Benny Vansteelant overleden

Héél erg triest dat dit één van de helden uit onze sport is overkomen!!

Eergisteren was ik op de terugweg van een 80 km trainingstochtje op de fiets en werd ik bijna over het hoofd gezien door een man in een busje. Gelukkig was er nog genoeg ruimte op de weg en hield ik er een beetje rekening mee zodat ik uit kon wijken maar het blijft iedere keer weer oppassen geblazen. Door mijn werk in de volcontinu ben ik in de gelegenheid om de drukkere tijdstippen te omzeilen maar dat zal niet voor iedereen mogelijk zijn.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

4

Re: Benny Vansteelant overleden

Uitgebreid artikel in het AD over Joerie Vansteelant. Er wordt echter een pijnlijke fout gemaakt bij het plaatsen van de foto...