26

Re: IM70.3 Luxemburg

EB86 schreef:

Ik ga ook voor het eerste een halve afstand doen in Luxemburg en zou heel tevreden zijn met een tijd onder de 6:10.
De verdeling zie ik als volgt:

Swim: 50 min
Bike: 3uur10min
Run: 2uur
Wisselzone: 10 minuten

Geen idee wat ik precies moet verwachten, maar ik ga voor een superervaring.

Ik heb ook mijn eerste triathlon ooit erop zitten en dan meteen de halve ironman van Luxembourg. Ten eerste vond ik de omgeving fantastisch. De sfeer in het dorp Remich op zaterdag was een en al triathlon.
Met betrekking tot de race was het zwemmen geheel anders dan ik gewend ben. Ik heb de laatste twee maanden alleen maar in een zwembad getraind en borstcrawl is niet echt mijn ding. Desondanks kwam ik in een lekker ritme en heb ik rustig mijn rondje gezwommen. Wilde vooral energie overhouden voor de rest van de dag.
Het fietsen ging mij eerlijk gezegd prima af. De heuvels waren wat moeilijk te bedwingen, maar ik bleef in een lekker tempo en vooral de afdalingen waren heerlijk. Ik fiets op een normale racefiets zonder opzetstuurtje.
Tot slot het hardlopen, iets dat eigenlijk wel mijn basis is. De benen voelden toch wel wat zwaar en vooral de hamstrings hadden het te verduren. Daarnaast ging de maag ook wat opspelen en heb ik besloten om wandelend door de drankposten te gaan om alles binnen te houden.
Had alleen de wisselzones wel verkeerd ingeschat, duurde langer dan ik verwachtte.

Al met al een super ervaring en vooral de afwisseling vind ik leuk. Bij het lopen van een marathon vind ik het nog weleens saai worden, had ik hier totaal niet.

Resultaat (voorspelling):

Swim: 47:44 (50 min)
Bike: 3:14:32 (3uur10min)
Run: 2:04:18 (2uur)
Wisselzone: T1: 8:11
                  T2: 6:24

Totaal: 6:21:09

Vooraf was ik blij met alles onder de 6 uur. Dus mission accomplished. Volgend jaar zeker weer een halve doen. Nu eerst meer trainen met zwemmen (ga een cursus doen), fietsen (meer kilometers maken) en bricktraining.
Daartussen ook nog een paar keer een sprint of kwart en dan hopelijk volgend jaar onder de 5:30.

Fijne dag!

27

Re: IM70.3 Luxemburg

Gefeliciteerd met je finish en je ervaring! Ik vind de afwisseling bij triathlons ook een van de leuke aspecten, en de verdeling van je krachten die het best complex maakt.

Voor wat betreft mission accomplished en blij met een finish onder de 6 uur, daar zat je toch boven (wat uiteraard niet wegneemt dat je gewoon tevreden over je prestatie kan zijn), of mis ik iets?

28 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (19-06-18 10:12:43)

Re: IM70.3 Luxemburg

ronnyke schreef:

Mja wat ik me nog herinner in Luxemburg is als je uit het water komt je tas met fietsspullen pakken en dan naar de omkleedtenten. Daar pas je wetsuit uittrekken en je fietsspullen nemen en de wetsuit in de tas proppen en dan naar je fiets lopen en naar de uitgang dus dat je dat al in 6min kan is al straf en dan moet je nog de fiets-loop wissel doen. Maar zoals ik al zei succes alvast.

Toch gelukt, 5:54 totaal wink

Had nog sneller gekund, als er geen opstopping T1 uit was. Ik liep op m'n blote voeten en ging toch wat sneller dan de rest, maar daar heb je dan niets aan.

29

Re: IM70.3 Luxemburg

Gefeliciteerd! Klinkt als een mooie wedstrijd, misschien toch ook eens naar kijken.

30

Re: IM70.3 Luxemburg

Wel even een dipje na zo'n weekend hoor. Ben al druk op zoek naar de volgende IM70.3, maar ben bang dat die er dit jaar niet meer van gaat komen.

Eerst maar eens rustig nagenieten en herstellen. Vond het echt wel bijzonder dat ik dit gewoon kan, zo op m'n aanwezige conditie en zonder er specifiek voor te trainen. Maar wil dan toch wel graag eens zien hoeveel sneller het nog gaat, bij een gunstiger parcours en als ik dat wel doe tongue

31

Re: IM70.3 Luxemburg

LindaRotterdam schreef:

Wel even een dipje na zo'n weekend hoor. Ben al druk op zoek naar de volgende IM70.3, maar ben bang dat die er dit jaar niet meer van gaat komen.

Eerst maar eens rustig nagenieten en herstellen. Vond het echt wel bijzonder dat ik dit gewoon kan, zo op m'n aanwezige conditie en zonder er specifiek voor te trainen. Maar wil dan toch wel graag eens zien hoeveel sneller het nog gaat, bij een gunstiger parcours en als ik dat wel doe tongue

Herkenbaar, ik zit wel eens te puzzelen om op eigen gelegenheid een halve tri te doen. De puzzel is lastig vanwege het zwemmen. De twee andere kun je vanuit huis plannen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

32

Re: IM70.3 Luxemburg

Maca944 schreef:

Gefeliciteerd met je finish en je ervaring! Ik vind de afwisseling bij triathlons ook een van de leuke aspecten, en de verdeling van je krachten die het best complex maakt.

Voor wat betreft mission accomplished en blij met een finish onder de 6 uur, daar zat je toch boven (wat uiteraard niet wegneemt dat je gewoon tevreden over je prestatie kan zijn), of mis ik iets?


Ik bedoelde een finish onder de 6:30 smile

33

Re: IM70.3 Luxemburg

Mooi debuut hoor!


Luxemburg wordt mij door velen aangeraden dus ik heb hem in the picture voor volgend jaar.
Ik heb al gezocht, maar kon niet vinden wat het inschrijfgeld zo'n beetje is?
En is hij snel vol of kan ik in bijv november ook nog inschrijven?

34

Re: IM70.3 Luxemburg

En risico op RBR....

triathlon is 3x leuker!

35

Re: IM70.3 Luxemburg

Hedcandy schreef:

Mooi debuut hoor!


Luxemburg wordt mij door velen aangeraden dus ik heb hem in the picture voor volgend jaar.
Ik heb al gezocht, maar kon niet vinden wat het inschrijfgeld zo'n beetje is?
En is hij snel vol of kan ik in bijv november ook nog inschrijven?

Ik heb in 2014 280 euro inschrijving betaald maar denk wel dat je in November nog kunt inschrijven alleen is het vaak een probleem om nog een hotel ofz nog te vinden dan. Remich is maar een klein plaatsje dus de kamers zijn er beperkt mocht dit een probleem zijn tenminste.

36

Re: IM70.3 Luxemburg

Gefeliciteerd met de prestaties, Linda en EB!

HansH schreef:

En risico op RBR....

Haha, ja, bij mij is Luxemburg op dat punt ook niet bepaald m'n mooiste triathlon-herinnering wink 

Wel goed om te horen dat ze wat aan het stayeren doen.

Louise

37

Re: IM70.3 Luxemburg

Louise schreef:
HansH schreef:

En risico op RBR....

Haha, ja, bij mij is Luxemburg op dat punt ook niet bepaald m'n mooiste triathlon-herinnering wink 

Louise

Ik heb nog wel een mooie ongebruikte swimcap smile

triathlon is 3x leuker!

38

Re: IM70.3 Luxemburg

haha, ja, ik ook!