51

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Net een gigantische lap tekst geschreven maar die is helaas verdwenen. Als ik over mijn chagrijn heen ben ga ik nog een poging wagen..

52

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik heb me erg vermaakt gisteren. M'n eerste OD in 2:25! Mag niet klagen, vooral niet over het zwemgedeelte. Gelukkig heb ik niet naar de man bij de registratiebalie geluisterd, die zei dat ik m'n fiets in T2 moest zetten smile. Verder vond ik bij het zwemonderdeel een beetje vreemd dat het in eerste instantie leek alsof je om de laatste boei heen moest zwemmen, terwijl dat uiteindelijk niet zo bleek te zijn. En het tellen van rondjes op het circuit is toch best wel lastig wink

53

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Perry87 schreef:

Ik heb me erg vermaakt gisteren. M'n eerste OD in 2:25! Mag niet klagen, vooral niet over het zwemgedeelte. Gelukkig heb ik niet naar de man bij de registratiebalie geluisterd, die zei dat ik m'n fiets in T2 moest zetten smile. Verder vond ik bij het zwemonderdeel een beetje vreemd dat het in eerste instantie leek alsof je om de laatste boei heen moest zwemmen, terwijl dat uiteindelijk niet zo bleek te zijn. En het tellen van rondjes op het circuit is toch best wel lastig wink

Prima tijd voor een eerste OD! Er schijnt bij de briefing, waar ik te laat voor was, gezegd te zijn dat je niet om die boei heen hoefde te zwemmen aangezien die was weggedreven. En dat rondjes tellen was voor sommigen best lastig inderdaad, er zijn nog aardig wat mensen gediskwalificeerd die een rondje te weinig hadden gefietst (en anderen hebben weer een rondje te veel gedaan). Ik heb geteld en van tevoren berekend wat de afstand zou moeten worden, dat hielp.

Verslagje van mijn wedstrijd: http://www.amstelracing.nl/triathlon/20 … zandvoort/

54

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Een rondje te weinig gefietst zou inderdaad het hoge aantal van 16 diskwalificaties verklaren.
De boeien waren met veel te lichte zandzakjes "vastgezet", die dreven simpelweg naar de kust, was wel jammer.