76

Re: Klazienaveen

wezep schreef:
wezep schreef:

In 2016 heb ik meegedaan in Klazienaveen.
Toen in een tijd van 4:32.
Hoop nu binnen de 4:30 te finishen.
Gezien de voorbereiding op Almere (hele), ben ik nu toch wel weer en stukje sterker (en 3 jaar ouder ;-))

Wat een wedstrijd gisteren, met een heel bijzonder einde!

Doel was om een goede wedstrijd te kunnen draaien in de voorbereiding voor Almere.
Daarnaast had ik nog nooit een halve triathlon onder de 4:30 gedaan.

Zwemmen ging goed (veel beter als afgelopen weekend in Utrecht).
Met 26min was ik klaar.
Vervolgens wel een lange T1.

Eerste ronde fietsen was lastig: erg druk en wat last van de maag.
Dit laatste trok vrij snel weg.
Hartslag begon wel wat te dalen van D3 naar hoog D2, maar het gemiddelde snelheid bleef mooi rond de 39km/u.
Alle 4 de rondes vrij gelijk kunnen fietsen qua tijden.

Hardlopen begon erg lekker, rond de 4:10m/km.
Echter dit liep na verloop van tijd wel wat op richting de 4:30.
Gemiddelde van 4:24m/km, have marathon in 1:28 (als was het goed 20km).

Ondertussen al wel door dat een tijd van binnen de 4:30 goed mogelijk was.
Uiteindelijk gefinisht in 4:25.
Erg blij mee.

Helemaal bijzonder was dat op het finishbord een 1 achter mijn naam stond.
Ehhh, 1e in mijn leeftijdscategrorie????? Dat kan toch niet!
In de app stond een 2 achter mijn naam, kon ik nog steeds niet geloven.
Echter van het thuisfront (die mij goed konden volgen), bleek deze persoon uitgevallen te zijn (maar wel de finish gepasseerd).

En toen werd ik dus rond 16:30 op het podium geroepen: Nederlands Kampioen halve triathlon in de leeftijdscategorie H40+
Wie had dat verwacht?? Ik in iedergeval niet.
Top dag!!

Gefeliciteerd!

77 Laatst bewerkt door Laris (15-07-19 19:57:52)

Re: Klazienaveen

Het was de moeite waard om af te reizen, het was voor mij dan wel wat minder ver reizen. Mijn ´bescheiden´ 8ste verliep ook erg lekker. Zwemmen ging heel snel dankzij de stroming, of mijn verbeterde techniek (laten we het maar op het eerste houden). In T1 al veel kunnen inhalen en op de fiets helemaal. Deelnemers aan de halve kwamen met duizelingwekkende snelheden voorbij haha. Daarna voor mijn doen enorm snel gelopen met gem. 5 min per km. Al met al een mooie 12e plaats bij de dames. Met allemaal jonge deernes voor mij dus zeer tevreden!

Leuk om jullie verslagen te lezen; helaas niet de finish kunnen aanschouwen want ik moest nog een kind van scoutingkamp halen op de terugweg :-)

78

Re: Klazienaveen

Ik geloof dat bijna iedereen hier zijn doel wel zo'n beetje heeft bereikt. Klinkt alsof er inderdaad een heel hoog niveau was! Ik las trouwens dat Milan Brons nogal ontstemt was over een penalty die hij gekregen had. Volgens zijn verhaal kreeg hij een penalty van 5 minuten omdat hij te dicht achter de leid-motor reed. Dat lijkt me inderdaad nogal frustrerend, want dat heb je niet echt in de hand als atleet (wel heb je er duidelijk voordeel van, zelfs op de toegestane 15m).

79

Re: Klazienaveen

Proficiat iedereen!
Mooi om te zien hoe iedereen op zijn eigen niveau tevreden kan zijn met zijn eigen prestatie.
Dat is het mooie aan een individuele sport als triathlon!

80

Re: Klazienaveen

MontanaMan schreef:

Ik geloof dat bijna iedereen hier zijn doel wel zo'n beetje heeft bereikt. Klinkt alsof er inderdaad een heel hoog niveau was! Ik las trouwens dat Milan Brons nogal ontstemt was over een penalty die hij gekregen had. Volgens zijn verhaal kreeg hij een penalty van 5 minuten omdat hij te dicht achter de leid-motor reed. Dat lijkt me inderdaad nogal frustrerend, want dat heb je niet echt in de hand als atleet (wel heb je er duidelijk voordeel van, zelfs op de toegestane 15m).

Ik zal nooit in die situatie zitten, maar als dat wel zo zou zijn, zou ik daar ook boos over zijn.
Volgens mij is de leider in de wedstrijd de enige die nooit op afstanden hoeft te letten. Die motor moet dan verder vooruit gaan rijden.
Je kunt als leider toch niet langzamer gaan fietsen in zo’n situatie?
Heel bijzonder...

81

Re: Klazienaveen

En uiteraard iedereen gefeliciteerd met de mooie prestaties!

82

Re: Klazienaveen

Helaas ziek geworden vannacht, buikgriep.
Ik lees op internet dat meer deelnemers er last van hebben...
Hopelijk blijft het jullie bespaard!

83

Re: Klazienaveen

O, is dat het? Hier thuis ook een slachtoffer: niet ik, maar wel mijn man. Hopelijk ontspring ik de dans. Iets in het zwemwater?

Beterschap, Hedcandy!

84

Re: Klazienaveen

Jep dat is het. Op facebook melden zich meer en meer mensen, dat kan geen toeval zijn.

Beterschap voor jouw man Louise, ook voor Maca.  En tnx, hopelijk morgen weer weg.

85

Re: Klazienaveen

Ongetwijfeld het zwemwater. Het is niet zo dat ik er wakker van lig, maar mijn maag is duidelijk van streek. Maar goed, toch blij dat het zwemmen gewoon is doorgegaan.

En beterschap aan iedereen!

86

Re: Klazienaveen

e_dwin schreef:

Gesproken met Louise en haar man (Henk) en nog heel even Dik gezien. Hedcandy kwam ik tegen op het parcours, net ter hoogte van de verzorgingspost na het bos.
.

Ja nu bedenk ik me pas dat jij dat was! Jij op weg naar de finish en ik moest nog een rondje smile

87

Re: Klazienaveen

Wezep, gefeliciteerd met je overwinning!

88 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-07-19 09:02:33)

Re: Klazienaveen

.

89

Re: Klazienaveen

Hedcandy schreef:

.

Goed punt.

90 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-07-19 09:11:51)

Re: Klazienaveen

Maca944 schreef:
Hedcandy schreef:

.

Goed punt.

smile smile

Ik had mn facebookverslag hierheen gekopieerd, maar tot 3x toe deed hij enkel de eerste regels en niet de volledige tekst... dan maar niet.

91 Laatst bewerkt door Maca944 (16-07-19 09:16:35)

Re: Klazienaveen

Het lag aan de smiley die je meekopieerde, ik had hetzelfde probleem en dat verdween toen ik die smiley delete.

Hier dus het verslag van Hedcandy:

Ik wachtte eigenlijk op een finishfoto, maar die heb ik nog niet gezien, dan voorlopig maar een extra baardfoto bij mn verslag.
Blijkbaar bleef die drab aan je kin hangen als je het water uitkwam
Ik dacht na 200m zwemmen dat mn race voorbij was. In gedachte belde ik mn moeder al, dat ze niet hoefde te komen om me aan te moedigen.
Wat er precies gebeurde weet ik niet, ik zwom heel relaxt maar mn ademhaling ging piepen en supersnel, onmogelijk mn hoofd onderwater te houden. Op de rug zwemmen ging ook niet, dus ik ben aan de kant gaan hangen (handig, zo'n kanaal). Gelijk mensen vanaf de kant die vroegen of ik ok was, maar praten ging niet echt. De reddingsbrigade kwam er al aan, maar echt niet dat ik dat wilde! Gewacht tot alles rustig werd en toen rustig doorgezwommen.
Daar ging mn hoop om onder de 6 uur te finishen.
Groot was dan ook mn verbazing toen ik bij de zwemexit een tijd zag van 34min! Huh?

Lekker gaan fietsen, voor het eerst echt lang op mn ligstuur en in de beugels kunnen hangen en o, wat zat mn nieuwe pakkie toch fijn!
Het leek wel of we overal tegenwind hadden, maar na 94,5km buffelen kon ik de fiets weer ophangen in de wisselzone.

Daarna begonnen aan het lopen. Ik moest behoorlijk plassen, maar de enige dixi die ik zag was bezet.
In de 2e ronde gelukkig vrij dus hup snel plassen en door.
Los van 1x wandelen vanwege mn ritmestoornis verder niet meer gewandeld, dat is me nog nooit gelukt op de halve marathon!
Maar ik had er schik in met alle bekenden langs het parcours (dank!!) en de muziek van bewoners onderweg, vond het rondje ook leuk om te doen (4x).
Daar was de finish, in 6.01.15 dik tevreden, ik weet precies waar die 1.15 zijn blijven liggen (hangen aan de kant in dit geval).

92

Re: Klazienaveen

En dan ook hier mijn verslag:

Triathlon Klazienaveen was mijn zesde triathlon van het seizoen maar de eerste die ik niet al eens eerder had gedaan. Deze wedstrijd is een klassieker die ik graag eens wilde doen en bovendien het NK op de middenafstand dit jaar. De wekker ging om kwart voor 5 omdat Klazienaveen nogal een eind rijden is en nadat ik Marco Stijnman had opgehaald in Haarlem begon de reis naar de andere kant van het land. We waren ruim op tijd maar doordat er zoveel bekenden rondlopen waarmee je een praatje wilt maken werd het voor mijn gevoel toch nog krap. Dat viel mee en om half 10 stond ik bij de zwemstart, waar een enorm kanon werd klaargezet voor het startschot.

Rond een uur of 10 werd dat ook afgeschoten en ik moet zeggen dat dit het meest overtuigende startschot was dat ik ooit heb meegemaakt. Het zwemmen was in een kanaal dus navigeren was niet echt nodig. Ik besloot me naar vaardigheden bescheiden op te stellen en kon vrij snel normaal gaan zwemmen, waarbij het opviel dat de waterkant vrij snel voorbij kwam. Nadat ik vier trillingen van mijn Garmin had gevoeld wist ik dat er 2000 meter verstreken waren en ik moest dan ook een paar keer kijken toen ik 32 minuten op mijn klokje zag toen ik uit het water kwam. Er bleek een aardige stroming te hebben gestaan waardoor ik gemiddeld 1m32s zwom over 100 meter, en voor mij is dat snel.

De wissel was lang en hier kwam ik Marco tegen. Fietsen bestond uit 4 rondjes rechttoe rechtaan. Ik heb te weinig duurtrainingen gedaan dus ik was benieuwd hoe het zou gaan. Ik besloot om niet al te enthousiast van start te gaan maar het wattage bij de hartslag die ik had was prima, beter dan verwacht. De eerste ronde ging dan ook vrij soepel al stond er toch wel wat wind. Het werd langzaamaan wat minder, maar niet zo erg als ik had gevreesd. Alleen de laatste 10 km was het echt op en ik was benieuwd hoe het lopen zou gaan. Onderweg ben ik Jeannet Pennings en Rody Schiffer nog tegengekomen die ook op de halve waren gestart.

Het lopen begon ook vrij soepel en ik kon zonder problemen kilometers rond de 4:20 lopen. Maar ook hier voelde ik het gebrek aan duurtrainingen en ik zakte weg naar de 4:45. Al met al geen ramp en veel beter dan verwacht, dat wel. Het lopen was aan de korte kant, maar het fietsen was aan de nogal lange kant. Na 4u43m11s kwam ik over de finish en eigenlijk was dit gewoon goed. Dit keer twee en ik heb een prima Ironman Frankfurt. Hiermee werd ik 7e in mijn AG en daarmee in het NK (voor mijn AG dus).

Klazienaveen is een erg leuke wedstrijd, goed georganiseerd, prima sfeer, aanrader.

Zoals gezegd leuk om veel mensen te hebben gezien en gesproken, maar een bijzondere vermelding voor Enitha Panigale en Léon zonder Facebook die de moeite namen om helemaal naar het oosten af te reizen om een dagje triathlon te kijken (filmpje en fietsfoto zijn ook van hun hand, waarvoor dank).

93

Re: Klazienaveen

Ah was dat het, weer wat geleerd, tnx!
En dank voor het alsnog plaatsen wink

94

Re: Klazienaveen

Hedcandy schreef:

Helaas ziek geworden vannacht, buikgriep.
Ik lees op internet dat meer deelnemers er last van hebben...
Hopelijk blijft het jullie bespaard!

GEen buikgriep maar wel wat last van de darmen...

95 Laatst bewerkt door Louise (16-07-19 20:39:45)

Re: Klazienaveen

Met mij ook nog steeds alles goed, vage onrust in mijn darmen gehad vanochtend maar dat zou met niet eens opgevallen zijn zonder alle buikgriepverhalen. Henk is best wel stevig ziek daarentegen, die ligt nog in bed met niks anders op dan water en thee. Nare nasleep zo!

@maca - oja, het kanonschot, dat mag zeker niet onvermeld blijven! Door mensen in historische kleding, dat hadden ze leuk gedaan.

Louise

96

Re: Klazienaveen

Ja dat kanon was wel gaaf. Jammer dat door de chaos met de bussen alles zo snel snel moest...
De mannen waren al weggestart, kwamen er nog 3 aan die nog mee moesten. Snel het wetsuit van een deze heren dichtgeritst en hem het water in geduwd zodat hij er achteraan kon.

Vandaag voel ik me wel weer iets beter, ik durf zo te douchen. Gisteren stond ik echt zo wankel op mn benen.. heb superveel geslapen en amper wat gegeten. Goed voor de lijn haha.

97 Laatst bewerkt door Louise (17-07-19 12:15:49)

Re: Klazienaveen

Henk is ook weer op de been!

Ik las op Facebook dat ze het zwemwater nog gaan testen. Dat is aardig, maar dat lijkt me een mosterd na de maaltijd, met die harde stroming. Als ze nu niks vinden, zegt dat niet zo veel.

Louise

98

Re: Klazienaveen

Iedereen inmiddels weer op de been? Heftig dat er zoveel zieken waren hoor... Ik ben heel benieuwd of ze er ooit nog achter komen waar het uiteindelijk door kwam... Gelukkig zelf er niets aan overgehouden, behalve een zere voet... Hopelijk geen echte blessure in wording!

Even nog de trotse vader uithangen, zo te zien heeft ze er wel ècht veel lol in gehad:
https://flic.kr/p/2gyBFeH
(link naar een foto uit de fotoseries van Martin Knegt, zitten veel mooie foto's tussen, ook bij de volwassenen!)

99

Re: Klazienaveen

O wat leuk dik, natuurlijk ben je trots!

En jahoor, weer helemaal beter.

100

Re: Klazienaveen

dik2tri schreef:

Iedereen inmiddels weer op de been? Heftig dat er zoveel zieken waren hoor... Ik ben heel benieuwd of ze er ooit nog achter komen waar het uiteindelijk door kwam... Gelukkig zelf er niets aan overgehouden, behalve een zere voet... Hopelijk geen echte blessure in wording!

Even nog de trotse vader uithangen, zo te zien heeft ze er wel ècht veel lol in gehad:
https://flic.kr/p/2gyBFeH
(link naar een foto uit de fotoseries van Martin Knegt, zitten veel mooie foto's tussen, ook bij de volwassenen!)

Leuk! Ze is een jaar of 9/10? Mijn dochter is volgend jaar 8 en wil dan ook in ons dorp meedoen. Ook op een transportfiets met fietstassen :-) Eerst moet ze wel nog wat beter gaan zwemmen; is nog best een eind zo´n kids triathlon op die leeftijd.

Trouwens wel heeel veel foto´s van Klazienaveen beschikbaar, ik kom er niet meer door...