1

Onderwerp: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

...wie doet er nog meeer mee zondag 17 september?

http://www.deventertriathlon.com/

De afstanden waarop gestart kan worden zijn:

- Bieze halve Triathlon (1,9km zwemmen, 90km fietsen, 21.1km lopen)
- Olympische afstand (1,5km zwemmen, 40km fietsen, 10km lopen)
- Olympische afstand teams (1,5km zwemmen, 40km fietsen, 10km lopen)
- Achtste Triathlon (0,5km zwemmen, 20km fietsen, 5km lopen)


   Inschrijfkosten:

- Bieze halve Triathlon: €20,-
- Olympische afstand: €15,-
- Olympische afstand teams: €30,- per team
- Achtste Triathlon: €10,-

voor het geld hoef je het niet te laten in ieder geval wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik doe mee op de halve big_smile
Lijkt me een leuke wedstrijd en zo te zien voldoet hij aan een behoefte gezien de goed gevulde startlijst.

><> swim-bike-run <><

3

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

yup; alleen vind de informatie op de site erg magertjes; gelukkig is uit het gastenboek een hoop te halen smile

zwemmen is trouwen 1900 meter in open water; 950m heen, en 950 terug

ook appart is het feits dat T1 en T2 een kleine 20km uit elkaar liggen tongue

Nu nog er op tijd zien te komen (handig: geen auto en geen rijbewijs) big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Het parcours is elk geval prachtig.

Woon hier vlak bij en heb over het fietsparcours regelmatig een duurloop gedaan.

Inderdaad de wisselzone's liggen nog al ver uit elkaar maar het is zeker geen 20 km. Ik woon in colmschate en werk in twello vlak aan het fietsparcours en vlak bij het zwemparcours en dat is 10 km. Centrum Deventer en zwemparcours liggen een kleine 5 tot 7 1/2 km uit elkaar.


hebben ze geen vervoer geregeld vanuit de organisatie?
Van finish naar zwemparcours en start fietsen kan je zelf rijden op de fiets alleen je bagage is dan een probleem.

Naar de loopwissel daar kom je automatisch als je het fietsparcours aflegt.

5

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

De informatie op de site is inderdaad erg mager. Ik hoop nog steeds dat er wat meer opgezet word. Een draaiboek zou wel handig zijn.

><> swim-bike-run <><

6

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

idd, vond powerman.nl (Venray/Horst) al mager, maar dit sloeg alles :S

maarg oed; hoop dat ik een beetje in vorm ben zondag; heup is nog steeds niet 100% bleek vandaag en heb veel vormverlies opgelopen bij het lopen; liep ik 4 weken terug nog m'n vormtest op de 25km een ontspannen 14km/h gemiddeld, is nu de afstand op zich al een uitdaging. Hoop morgen een 22k te lopen; maar is afwachten. Ik hoop dat ik  weer de vorm kan oppakken die ik had.  De taper begin ik pas woensdag mee.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7 Laatst bewerkt door Diederik (11-09-06 09:53:52)

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ja, deventer is mooi, Ik doe de OD... Lange afstand is (nog) niet echt mijn ding. Maar ik hoop er wel mijn PR te verbeteren. Dat prijzenschema is trouwens ook niet verkeerd wink

8

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

ach, prijzenschema big_smile; dat zie ik nog steeds als bijzaak. misschien proberen om voor agegroep top3 te gaan (lastig met Heldoorn en Gosselink in dezelfde leeftijdscategorie)

Maar goed, eerst nog het vervoer rond krijgen en morgenavond neem ik pas het definitieve besluit of ik mee doe, de loopvorm is nog steeds niet in orde

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik doe ook mee aan de halve IM in Deventer,maar vroeg me af hoe weet je(scighera) dat het zwemmen  een heen en weer parcours is.Kan dat nergens terug vinden.

10

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

ich bin auch dabei in deventer smile
Maar ik doe de kwart... ik zat net ff wat info te lezen over het fiestparcours en die is 48km !!
Hoe kan je in godsnaam een parcours uitzetten van 8km te lang ??

Aalsmeer was weer tekort.. maar 8km te lang vind ik vrij veel

11

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

@3athleet
via de mail antwoord gekregen van iemand van de organisatie; dus geloof me; het klopt smile (vroeg me  nl af of je meerdere rondes zwom of 1 ronde)

@daniel.
punt is dat het een parcours is die gedeelt wordt met de 1/8 en de IM70.3. dus ze konden kiezen voor 34.1km (15.2+7.9+11) of 48km (15.2+13.9+7.9+11). en ze hebben dus dat laatste gekozen (imho ook het meest logische)

Aantal ronden:

De halve triathlon fietst 5 volle ronden
1e ronde is met aanloop van 1,3km, totaal 15,2km
2e/3e/4e/5e ronde zijn allen 13,9 km
in de 6de ronde afslaan op splitsing (7,9km)
vanaf daar is het nog 11 km tot aan Deventer.
Totaal 89,7km

De kwart triathlon fietst de eerste ronde met
aanloop (15,2km), dan een hele ronde van 13,9km
vervolgens de ronde tot aan de splitsing (7,9km)
en dan naar Deventer (11km)
Totaal 48km

De achtste triathlon fietst een ronde tot aan de
splitsing (7,9km), maar daarbij ook een aanloop
van 1,3km. Vervolgens 11km naar Deventer, totaal
20,2km

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ja, ik zoek ook nog vervoer... gaat er iemand toevallig vanuit de regio Arnhem?

13

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

jammer dat de start niet in deventer zelf is.  Vervoer is het de laatste hindernis die ik nog moet zien te nemen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

14

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

en nog steeds niet rond sad of ik zal moeten starten op de OD ipv IM70.3 dan kan ik op tijd ter plaatse zijn...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ben bang dat je niet meer kunt wisselen van afstand want volgens mij zit alles vol.

16

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

hmm; dat zou jammer zijn tongue sad. maar goed, niet aan te doen....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

17

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

ok! vervoer is geregeld; start dus gewoon op de 1/2 afstand zondag smile, maw: vadaag alleen even masseren, loszwemmen en van het weer genieten. morgen even losfietsen en spullen pakken smile (heb een vrij weekend opgenomen)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik moet toch echt eens leren om alles goed te lezen bij de beschrijving. Ik had over het hoofd gezien dat het na 6,5 ronde nog 13km was , dacht dus dat ik verkeerd geteld had en ben nog een ronde gaan doen. heb dus 100km gefiets in totaal. kwam tijdens het lopen iedereen tegen die ik tijdens het fietsen allang al ingehaald had. was het toen wel zat en ben na 7.5km  uitlopen maar gaan genieten van een biertje. Voor de rest wel leuke wedstrijd.

19

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

harm schreef:

Ik moet toch echt eens leren om alles goed te lezen bij de beschrijving. Ik had over het hoofd gezien dat het na 6,5 ronde nog 13km was , dacht dus dat ik verkeerd geteld had en ben nog een ronde gaan doen. heb dus 100km gefiets in totaal. kwam tijdens het lopen iedereen tegen die ik tijdens het fietsen allang al ingehaald had. was het toen wel zat en ben na 7.5km  uitlopen maar gaan genieten van een biertje. Voor de rest wel leuke wedstrijd.

ehm:P nee, ji jahd goed gelezen, en goed geteld smile zlefs Heldoorn en Gosselink hadden 100k op de teller toen ze deventer binnenkwamen. organistaie heef the tverkeerde aantal rodnen (6 ipv 5) opgegeven, ook bij de pre-race briefing

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

20

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

uhm dan klopt van de uitslag geen bal (als die bekend word gemaakt), want volgens mij heeft de helft van het veld wel 90km gereden, want ik kwam een hoop bekende gezichten tegen toen ik begon met lopen ( en die had ik lang daarvoor al ingehaald). zonde van jou race trouwens.

21

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

en zo zijn er ook dingen fout gegaan bij de oly race, of tim dullaart heeft het fietsonderdeel met 49.6km/u gefietst

22

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

het is den kik 50/50 gegaan, een deel heeft de rondes geteld en een deel de km teller in de gaten gehouden; Looponderdeel was trouwens ook te lang (Heldoorn liep 1.28, Gosselink 1.32; dus dan heb al een vermeoden dat het geen 20 of 21k is)

bi je OD hetzelfde verhaal; daar is 12km gelopen ipv 10, en den kdat er ook een paar mis in zijn gegeaan met fietsen.

dus idd wat schoonheidsfoutjes van de organisatie:
-afstanden beter nameten, of het aantal rondes aanpassen bij zowel fietsen als lopen
-bij een 80+ k fietsparcorus is een verzorginsgpost op he tfietsparcours wenselijk (gewoon water is voldoende), zeker icm de kuilen en drempels in het wgedek. Het is een stoot odner de gordel om een bidon te verleizen en te zien hoe het kostbare water wegspat waardoor je (in mijn geval) plotseling maar 1.4L helpt ipv 2.35L en geen mogelijkheid om dat aan te vullen. (Gosselink zelfde verhaal, was er ook 1 verloren en 35% minder water)
-verzorging na de race beter: broodjes (sportdrank heb je geen zin in) e.d. iig iets hartigs. desnoods met een kleine meerprijs een athletenbuffet. zeker als je daarna lang moet wachten op de fietsteruggave

Verder was het op zich wel een mooi parcours.  zwemwater was mooi en zeer geod aangegeven met (tussen) boeien; ideaal voor de zwemmers die normaal een bril met sterkte hebben. fietsparcours was ook mooi (wel jammer van sommige hele slechte stukken in het parcours zelf en de afsluitende weg naar Deventer). loopparcours was op zich mooi, (heb 1 ronde gelopen) maar 8x hetzelfde rondje gaat vervelen op den duur denk ik zo smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ach.. het klopte niet allemaal.. nou viel dat voor de od nog wel mee met de verschillen, maar voor jullie afstand loopt dat verschil natuurlijk meer op.
Ik vond het wel een leuk fietsparcour met verschillend wegdek en door de bossen.

volgend jaar ben ik er weer bij hoor

24

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Op TLN is aardig gediscussieerd over e.e.a. dus wie daar op geabonneerd is kan daar meer lezen. Feit is dat het geen 2-90-20 wedstrijd was maar een 2-100-24. Laten we de organisatie maar niet afbranden want op zich is het super dat er weer een mooie halve triatlon op de kalender staat, maar volgend jaar zullen ze zich toch beter moeten voorbereiden anders haken de meeste atleten wel af.
Al met al best tevreden temeer als je nu leest dat het niet aan mezelf lag, want onderweg slaat de twijfel wel toe.....

><> swim-bike-run <><

25

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ze hebben zeker potentieel, ben er volgend jaar ook zeker weer va nde aprtij, maar ik hoop dat ze wel wat met de kritiek doen; wordt ie 100km? mij best, maar dan is een verzorgingspost met water wel een noodzaak. ALs ook het parcours hier en daar aanpassen kan geen kwaad (hier en daar een kuil dicht gooien, zat nl een 25m vol kuilen in) en kijken of ze iets aan die drempels kunnen doen en dan heb je er een mooi fietsparcours aan.

enige echte snelheidsremmer die er inzat was dat bochtenstukjeb ij de slagboom (90 graden rechts, 180graden linksom en vervolgens krijg weer 90 graden rechts) icm zand in de bocht toch flink de rem daarop gehouden

Zwemwater was iig prachtig wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800