26

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

wat een wedstrijd... Ik deed de OD, toen ik op de fiets Tim Dullaart inhaalde en de koppositie van de wedstrijd overnam wist de motorrijder die met de 1e mee reed dat ik zijn positie overnam, dus had geen motorrijder. Ik wist ook niet of ik nou wel of niet die uitloop in moest... ben eerst die uitloop in gereden, toen omgekeerd terug de ronde in... daar getwijfeld, langzaam gefietst, weer omgekeerd, nogmeer getwijfeld en uiteindelijk toch weer de ronde in... kostte me kostbare tijd (minuten?)

Ik dacht dus zelf dat ik verkeerd gefietst was en heb toen rustig gelopen maar ik lees net op de site van deventer dat tim dullaart uit de uitslagen geschrapt is omdat hij dus te weinig gefietst heeft...

27

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

idd.. dus je bent nu als eerste gefinished !! gefeliciteerd smile

ik zat zelf ook te twijfelen of ik niet misschien verkeerd aan het fietsen was want ik kwam maar nergens dat boort tegen van: uitloop naar deventer
volgens mij hebben ze dat bord vrij laat neergezet en zodoende hebben sommige denk ik teveel en andere te weinig gefietst

28

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Het bord stond er 's morgens al maar viel niet echt op. Je had een grote ANWB paal met een kleinere wegwijzer ernaast en juist op die kleinere hadden het bord gehangen. Ik had het bord 's morgens al gezien op mijn zoektocht naar de start, er waren namelijk borden verdwenen waardoor de juiste ingang naar het strand niet aangegeven stond, meerdere auto's reden heen en weer op zoek naar de start. Na een belletje met de organisatie bleek dat we ingang 2 moesten hebben....
Maar wat betreft de uitloop, die hadden ze veel beter aan moeten geven.

><> swim-bike-run <><

29

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

had je onder het lopen toch gelijk diederik, dat tim dullaart een ronde teweinig had gefietst. Zonde dat het lopen in uitloop tempo ging.

ggrt
die kale (die beter had kunnen doorlopen ).

30

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Zo hee heren, lekkere wedstrijd daar!! Maar wel gewonnen door Diederik snap ik? Gefeliciteerd!!
Is het niet handig om de organisatie deze discussie tel laten lezen? Kunnen ze wel lering uit trekken lijkt me?

31

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

@Cora
die weten het al;staat al pagina's volgeschreven in hun gastenboek smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

32

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Cora schreef:

Zo hee heren, lekkere wedstrijd daar!! Maar wel gewonnen door Diederik snap ik? Gefeliciteerd!!
Is het niet handig om de organisatie deze discussie tel laten lezen? Kunnen ze wel lering uit trekken lijkt me?

Hij is helaas 2e geworden (in de nieuwe uitslag).

33

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ja, 2e overall, 1e bij de senioren. Rene Poppe kwam me tijdens het lopen nog even voorbij gestoven hmm  Maar maakt me niet zoveel uit, achteraf toch best een leuke wedstrijd gehad... vooral gezellig met lopen, begrijp dat dat dus harm was waarmee ik de laatste 5km afgelegd heb?

34

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

klopt

35

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

haha, was gezellig, volgende keer weer! smile

36

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

www.eddylamers.nl

hele mooie foto's, alleen van de top van het veld, maar technisch gezien zeer mooi (mijn complimenten voor de fotograaf)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

37

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

De organisatie van de Bieze Triathlon Deventer-Voorst volgt met belangstelling alle kritieken die op haar en deze website worden geplaatst. Wij zullen alle op en aanmerkingen meenemen in onze evaluatie. De organisatie erkent fouten te hebben gemaakt. De organisatie nodigt een enkele atleten uit om samen de fouten te analyseren en het draaiboek voor de volgende uitgave te bekijken. Wat zeker gaat gebeuren is dat de lengte van het parcours officieel wordt vastgesteld. Er zal ook een duidelijke electronische ronde telling komen. Verder wordt er naar gestreefd niet meer op fietspaden te koersen (we zijn hiervoor afhankelijk van de Gemeente). Het loopparcours zal beter worden afgeschermd. Tot slot wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar deelname en de kritieken en ik hoop ondanks onze fouten jullie volgend jaar weer te mogen zien.
Henk Klein Beekman
voorzitter van de organisatie

38

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

@Deventertriathlon,

ik heb zelf niet meegedaan maar las inderdaad de kritiek. Toch las ik ook veel positieve geluiden!
Het is duidelijk dat jullie het serieus oppakken en dat verdient absoluut respect! Heel goed plan om met een aantal atleten om de tafel te gaan zitten! Heel veel succes alvast voor volgend jaar. Dan ben ik erbij!

39

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

ik ben er volgend jaar weer bij ; hopelijk , met opgeloste borstproblemen en een goed eindresultaat in mijn agegroup smile

locatie en data van wedstrijd is gewoon perfect vind ik smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

40

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik ben er zeker volgend jaar ook weer bij. succes (en die elektronische ronde teller zou fantastisch zijn, want ik ben na 2 rondjes meestal al de tel kwijt smile    )

41

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik denk, wanneer de organisatie goed evalueerd en leert van de gemaakte fouten,  de deventer triathlon kan uitgroeien tot een van de mooiste wedstrijden van Nederland. Ik vond het fietsparcours mooi (behavle wat bochtjes ja wink) en het lopen met al die mensen langs de kant geeft een kick en een drive om nog tandje bij te zetten! Volgend jaar is Deventer ook weer mijn afsluiter van het seizoen!

42

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Idee voor de organisatie, leg een championchip mat bij de doorkomst ronde's.  Hebben ze in Zoffingen ook gedaan, je werd daar geattendeerd op het aantal ronden. Na de laatste ronde werd je al ruim voor tijd gewaarschuwd dat je het parcours moest verlaten.

Dus laat het eens bekijken door championchip.

Lijkt me niet onmogelijk.

En maak het aantal wedstrijden kleiner of laat ze echt heel ruim na elkaar starten, zodat er duidelijkheid blijft bestaan op het parcours.

Ze kunnen altijd hulp vragen aan de triathleten bij het bekijken van de veranderingen. De atleten hebben over het algemeen een goede kijk hierop. Laat je adviseren door atleten of oud-atleten.

43

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Ik vind het toch een crime, al die wedstrijden door elkaar. Het gaat daardoor zo vaak fout. Moeten ze is wat anders op vinden, met kleuren ofzo

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

44

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

jeroen schreef:

Ik vind het toch een crime, al die wedstrijden door elkaar. Het gaat daardoor zo vaak fout. Moeten ze is wat anders op vinden, met kleuren ofzo

was ook zo:

groen: MD
rood: OD

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

45

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

De Bieze Triathlon Deventer. Van de organisatie.
Wat er gaat veranderen is nog niet helemaal bekend maar het volgende is zeker.
We gaan met 5 triatlethen praten om te zien wat we moeten verbeteren, de atlethen gaan ons draaiboek en parcours ruim voor de wedstrijd bekijken.

We zijn nu met de gemeente ingesprek om het parcours aan te passen, onze inzet is, geen fietspaden  en ook het stuk met de haakse bochten en de hoge stijle verkeersdrempels gaan waarschijnlijk verdwijnen.

De 1/8 afstand gaat verdwijnen we doen alleen 1/4 en  2x OD.

Het voorstel om met kleuren per cattegorie te werken hadden wij dit jaar al. Onze keus is het beperken van de afstanden.  Het is wel jammer dat we deze keus moeten maken want hiermee sluiten wij sporters die kennis willen maken met de triathlonsport uit. Volgende week maken wij de datum voor volgend jaar bekend.
Henk Klein Beekman

46

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

2x OD? wordt hier de halve triatlon mee bedoeld. Hoeveel gaan we dan zwemmen?

><> swim-bike-run <><

47

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

2x OD is 2 maal de olympische aftand. Internationaal verdwijnt de hele Triathlon men gaat zich richten op 2 x OD. Wij kiezen naar alle waarschijnlijkheid voor deze afstand als hoofdafstand. LEES GOED, WAARSCHIJNLIJK. We gaan dat eerst overleggen met de NTB

Henk Klein Beekman.

48 Laatst bewerkt door Jacob (22-09-06 21:26:33)

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

In mijn visie ligt dat toch iets genuanceerder dan hoe je het nu stelt Henk. De "hele" verdwijnt allerminst. Het is slechts de ITU die de ruzie met de WTC op de spits drijft. 2 OD is geen afstand. En zeker niet iets wat de kwalificatie LD verdient. Over de hele wereld zullen er nog HIM en IM afstand wedstrijden worden georganiseerd. Ik hoop dat jullie niet toegeven aan de gekte van het verkwanselen van de afstanden. Jullie eerdere plan om een hele te organiseren is een hele goede.

Groet,

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

49

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Welke afstand het ook wordt, na de commotie van dit jaar doen wij zeker nog geen hele. Volgende week bepalen wij de datum en de afstanden.

Ik graag weten hoe jullie over championchip denken ?

50 Laatst bewerkt door Scighera (22-09-06 22:22:04)

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

yep..heb dat al een tijd terug vernomen; ITU wil OD zien als korte afstand en O2 als lange afstand. en lach niet: met de waarschuwing dat athleten op eigen risico mee doen met wedstrijden die langer zijn dan O2. big_smile

maw. wie gaat de ITU nog serieus nemen?

O2 is gewoon een middenastand, punt. en dan kunnen ze het noemen wat ze willen, maar denk dat de meeste athleten het ook zo zien (en verwcaht van de organisatoren hetzelfde)

het artikel:
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=06,212


en nog eentje die de verhoudingen tussen WTC en ITU leuk weergeeft:
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=05,252
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=05,245

en dan tijdelijk de ruzie bijgelegd:
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=06,068

het zij dankzij de rechter:
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=06,092

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800