51

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Henk,

ik impliceerde ook geenszins dat volgend jaar al het jaar van de hele zou moeten zijn. Leren van de fouten, volgend jaar een foutloos evenement neerzetten en dan doorgroeien.

Met betrekking tot CC; tot afgelopen wedstrijd had ik louter goede ervaringen met de CC. Ik heb er zelf ook 1 en heb al vele wedstrijden er zonder problemen mee gesport. Zondag echter is er iets mis gegaan met mijn data. Maar dat wist je al. Ik vind het over het algemeen een uitstekende manier om de tijden bij te houden. Immers elke atleet wil graag weten wat zijn precieze tijden waren en dat kan CC een organisatie brengen. Toch wil ik een lans breken voor meer meetpunten.

Meteen na T1(wisseltijd en correcte netto fietstijd)
Op fietsparcours (om reden die ik niet meer hoef toe te lichten)

Is het wellicht mogelijk om de looprondetijden te publiceren?

Groet,

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

52

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Jacob,
Ik vraag natuurlijk niet voor niets. In onze uitslagen zitten hiaten, veel tussentijden ontbreken en ook eindtijden van sommigen ontbreken. Er is nog wel meer maar dat wil ik hier niet bespreken. Wij willen graag 1 systeem dat ook geschikt is voor onze winter-triathlon (9 dec) en dat kan CC niet bieden. Maar als ik het goed heb ben jij één van de athleten die door ons zijn uitgenodigd en als dat zo is krijg je alle gelegenheid invloed uit te oefenen.
Groet Henk

53

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

deventertriathlon schreef:

Ik graag weten hoe jullie over championchip denken ?

Prima, nog nooit problemen mee gehad. Heb zelf een chip en hoop die nog lang te mogen gebruiken.
Ik heb nog een puntje van aandacht voor de organisatie wat ik nog niet ben tegengekomen. 's ochtends bleken de borden van de aanrijroute van de start door vandalen te zijn verwijderd waardoor we met een auto of 'tig' driftig op zoek waren naar de start. Ik heb toen even met de organisatie gebeld en werd snel op spoor van ingang 2 gedirigeerd. Graag volgend jaar aandacht hiervoor. Ook het uitrijden met de slagboom was niet erg handig. Voor de rest, ach alles is al zo'n beetje gezegd, schouders eronder en op naar volgend jaar neutral

><> swim-bike-run <><

54 Laatst bewerkt door Scighera (23-09-06 12:27:36)

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

CC  is een goed systeem me teen goede reputatie (ook bij mij) . Ik denk dat de problemen die met CC waren afgelopen wedstrijd een verklaring hebben, eventueel contact opnemen met Timex.

voordeel van een CC mat ca 50m na de afslag is dat de atleet ook hoort (dubbele piep) dat hij in de laatste ronde zit

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

55

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

van de organisatie:
Op de website van de organisatie staat een verklaring van de organisatie.
www.deventertriathlon.com

Henk Klein Beekman

56

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

Wie is het nog meer niet eens met de beslissing om de 1/8 te schrappen? 3 jaar geleden hadden we de 1/16, hier heeft mijn zoon nog met veel plezier aan meegedaan, echter deze was dit jaar al geschrapt.Jammer!. Welke afstand volgt? Wat zijn de eigenlijke drijfveren van de organisatie die van de gemeente Deventer ruim 3000 euro subsidie krijgt, de gemeente waar veel van de 1/16 en 1/8 deelnemers inwoner van zijn? Is het niet vreemd dat de organisatie van de triathlon Holten, dat elk jaar een internationale competitie heeft, juist voor de inwoners van Holten een aparte 1/8 heeft ?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: organisatie waarom lopen jullie zo hard van stapel? Is het prestige, is het de sponsor die alleen geld steekt in een evenement met alleen grote namen?
Als Deventenaar kan ik elke 1/8 triathleet in ieder geval de volgende goed georganiseerde triathlons aanbevelen: juni Hengelo (OV) en Rijssen juli Holten(inschrijven voor januari 2007 i.v.m. loting) Wierden, Bathmen, Laren(OV), Doetinchem, Apeldoorn.

Dames/heren triathleten succes met de voorbereiding voor deze 1/8 evenementen.

57

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

tja....de organisatie gaf al in het begin te kennen dat zij zich vooral willen richten op de langere afstanden...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

58

Re: Deventer 1.9S-90B-21.1R; mooie seizoensafsluiter?

De organisatie van de Deventer Triathlon heeft van af het moment dat er plannen waren om een Triathlon te gaan organiseren gekozen voor de lange afstand.
We hebben in een vroeg stadium al gesproken met de organisatie van Holten, wij willen geen concurrent van Holten zijn of worden, sterker nog wij kunnen en willen niet vergeleken worden met Holten. Holten is een dijk van een organisatie. Door voor de lange afstand te kiezen onderscheiden wij ons van Holten en kunnen wij alleen nog gezien worden als aanvulling. Een andere reden om voor de lange afstand te kiezen is het feit dat er weinig lange afstand Triathlons worden georganiseerd en willen juist de langeafstand promoten.

De 1/16 kan door ons niet georganiseerd worden simpel door het feit dat de afstand tussen onze zwemlocatie te ver van het loopparcours is verwijderd. Voor wat de 1/8 betreft is het nog niet helemaal zeker dat die vervalt het is een optie. Een reden voor het schrappen is dat het voor de organisatie een logestiek probleem is om de materialen van de deelnemers op tijd te vervoeren. Wij hebben meerdere verzoeken ontvangen om de 1/8 te blijven organiseren en we zullen zeker bekijken of we de 1/8 toch kunnen organiseren. De argumenten die Arjen aanvoerd zullen voor mij bij de besluitname zeker geen rol spelen  (ik spreek nu op persoonlijke titel) De € 3000,- die wij als subsidie mochten ontvangen staan in geen verhouding tot de kosten van dit evenement. Arjen voert aan dat een groot deel van de deelnemers aan de 1/8 uit Deventer afkomstig zou zijn. Nou dat valt toch wel een beetje tegen, als ik ook de deelnemers uit de omliggende gemeenten (die geven geen subsidie) mee tel dan kom ik op 18 deelnemers uit de regio. Gelukkig zijn er voor deze deelnemers voldoende alternatieven zoals Arjen al melde, 8 korte afstands Triathlons in de directe omgeving lijken mij voldoende. Sponsoren hebben bij ons geen enkele invloed op de organisatie.  Onze sponsoren verdienen meer respekt. Vergeet niet dat zonder sponsoren een Triathlon organiseren onmogelijk is. 
Henk Klein Beekman