126

Re: Plannen seizoen 2019

Buus schreef:
LindaRotterdam schreef:

Tijdrit Almere is trouwens zaterdag 20 April, in het paasweekend.

Ben je daar eigenlijk een vreemde eend in de bijt als je niet met een TT bike van start gaat?

Het niveau is best hoog, merendeel rijdt wel met een TT bike. Maar je kan natuurlijk gewoon starten daar.

-- M

127

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Gister ingeschreven voor Klazienaveen, de halve. Nog meer forummers met plannen daar? Of iemand nog tips voor een overnachtingsplek?

Louise

Ik heb daar een paar jaar terug m'n eerste halve gedaan. Ben toen verbleven in Hotel Zuiddrenthe in Erica. Was echt fijn, aan de golfbaan. Er zijn meer van dat soort hotels daar.

Bereikbaarheid is ook heel goed, dus je kan gewoon je auto vlakbij de start kwijt.

128

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Gister ingeschreven voor Klazienaveen, de halve. Nog meer forummers met plannen daar? Of iemand nog tips voor een overnachtingsplek?

Louise

Ja ik ga hem ook doen!
Nog niet na gedacht of ik moet overnachten of vanuit huis rij eigenlijk...

129

Re: Plannen seizoen 2019

mstyz schreef:
Buus schreef:
LindaRotterdam schreef:

Tijdrit Almere is trouwens zaterdag 20 April, in het paasweekend.

Ben je daar eigenlijk een vreemde eend in de bijt als je niet met een TT bike van start gaat?

Het niveau is best hoog, merendeel rijdt wel met een TT bike. Maar je kan natuurlijk gewoon starten daar.

-- M

Ik sta ook weer aan de start, altijd een lekker test aan het begin van het seizoen. Als je wilt starten met een racefiets dan moet je dat gewoon lekker doen, het is op zich een laagdrempelig evenement (alhoewel ik me altijd verbaas over het fanatisme van sommigen, schrik niet van de dure tijdritfietsen en de vele deelnemers die zich warmrijden op de Tacx).

130

Re: Plannen seizoen 2019

Maca944 schreef:
mstyz schreef:
Buus schreef:

Ben je daar eigenlijk een vreemde eend in de bijt als je niet met een TT bike van start gaat?

Het niveau is best hoog, merendeel rijdt wel met een TT bike. Maar je kan natuurlijk gewoon starten daar.

-- M

Ik sta ook weer aan de start, altijd een lekker test aan het begin van het seizoen. Als je wilt starten met een racefiets dan moet je dat gewoon lekker doen, het is op zich een laagdrempelig evenement (alhoewel ik me altijd verbaas over het fanatisme van sommigen, schrik niet van de dure tijdritfietsen en de vele deelnemers die zich warmrijden op de Tacx).

Ik heb er eerdere jaren altijd getraind voor de eerste teamtriathlon van het seizoen en reed dus expres op een gewone racefiets de teamtijdrit. Keek niemand gek van op hoor, alleen zie je er inderdaad wel veel fanatieke lui. Verschil tussen de top en de rest is er ook flink big_smile

Dit jaar wil ik individueel starten en ga ik wel voor een tijdritfiets. Dan nog eindig ik ergens in de achterhoede, dus wat dat betreft maak het eigenlijk geen verschil.

131

Re: Plannen seizoen 2019

LindaRotterdam schreef:

Ik heb daar een paar jaar terug m'n eerste halve gedaan. Ben toen verbleven in Hotel Zuiddrenthe in Erica. Was echt fijn, aan de golfbaan. Er zijn meer van dat soort hotels daar.

Dank, ga ik naar kijken.
@Hedcandy, leuk je daar te zien!

Ik wil eigenlijk ook graag meedoen aan die tijdrit in Almere, zou ook prima in m'n seizoen passen, alleen is het wéér precies tegelijk met de Zwemloop van de Vrouwentriathlon, waar ik als vrijwilliger nuttig werk kan doen. Maf hoor, ze zijn allebei een paar weken later dan anders, maar dus wel weer tegelijk. Ik zou trouwens ook achterhoedevulling worden, maar het vast best aardig doen in de V50+-categorie wink

Louise

132

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:
LindaRotterdam schreef:

Ik heb daar een paar jaar terug m'n eerste halve gedaan. Ben toen verbleven in Hotel Zuiddrenthe in Erica. Was echt fijn, aan de golfbaan. Er zijn meer van dat soort hotels daar.

Dank, ga ik naar kijken.
@Hedcandy, leuk je daar te zien!

Ik wil eigenlijk ook graag meedoen aan die tijdrit in Almere, zou ook prima in m'n seizoen passen, alleen is het wéér precies tegelijk met de Zwemloop van de Vrouwentriathlon, waar ik als vrijwilliger nuttig werk kan doen. Maf hoor, ze zijn allebei een paar weken later dan anders, maar dus wel weer tegelijk. Ik zou trouwens ook achterhoedevulling worden, maar het vast best aardig doen in de V50+-categorie wink

Louise

Zo maf is dat volgens mij niet, iets met Pasen wink

133

Re: Plannen seizoen 2019

O, is het pasen dan? Ja, dat kan wel wat verklaren. Al heb ik bij de Vrouwentriathlon nooit gehoord dat dat expres samenviel. Maar misschien komt het het zwembad dan het beste uit.

Louise

134

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb mijn planning voor het komende jaar voor 80% af.

12/9/2018    EK BEACH                             MTB
1/20/2019    10k Maassluis                            Lopen
2/10/2019    Hoek van Holland strandrace     Lopen
2/17/2019    Waalwijk RBR                            RBR
3/10/2019    CPC    1/2 marathon                    Lopen
3/15/2019    Trainingsweekend Papendal    Lopen
3/30/2019    TT Almere                                    Fietsen
4/7/2019    1/2 marathon R'dam                    Lopen
5/4/2019    1/4 Breukelen                            Triathlon
5/18/2019    DUIN RBR - NK AG                    RBR
6/1/2019    010 Tri                                    Triathlon
6/16/2019    Indeland (1/2)                         Triathlon

--    Oud Gastel ?    --
--    Beach Challenge?    --

8/24/2019    IM 70.3 Vichy                            Triathlon

Zoals gebruikelijk begin het triathlon seizoen in Breukelen. Het gaat met name om CPC, RBR NK AG & 70.3 Vichy. Naast de korte afstanden, wil ik dit jaar dus ook wat meer midden-lange afstand erbij doen. Wat ik juli/aug ga doen weet ik nog niet. Hebben jullie nog inspiratie?

-- M

135

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

O, is het pasen dan? Ja, dat kan wel wat verklaren. Al heb ik bij de Vrouwentriathlon nooit gehoord dat dat expres samenviel. Maar misschien komt het het zwembad dan het beste uit.

Louise

Ik baalde ook al!
Zaten ze eerst beiden eind maart, toen eerste week april, nu beiden de 20e.
Ik moet dus kiezen maar kijk waar ik eind feb het meeste behoefte aan heb kwa trainingsprikkel.
In feb ga ik nl 2,5 week op vakantie.

136

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Gister ingeschreven voor Klazienaveen, de halve. Nog meer forummers met plannen daar? Of iemand nog tips voor een overnachtingsplek?

Louise

Misschien 1/8e of 1/4e; de week daarvoor is triathlon in mijn eigen dorp. Tegelijk met Hardenberg, dus die laat ik komend seizoen schieten.

Qua overnachting zal er in Emmen vast genoeg te vinden zijn?

137

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Gister ingeschreven voor Klazienaveen, de halve. Nog meer forummers met plannen daar? Of iemand nog tips voor een overnachtingsplek?

Louise

Klazienaveen had ik ook genoteerd. Mijn schoonfamilie woont daar in de buurt. Lijkt me mooi om daar te debuteren met de OD afstand. Dan heb ik nog een dik half jaar om er naar toe te werken.

138

Re: Plannen seizoen 2019

mstyz schreef:

Ik heb mijn planning voor het komende jaar voor 80% af.

12/9/2018    EK BEACH                             MTB
1/20/2019    10k Maassluis                            Lopen
2/10/2019    Hoek van Holland strandrace     Lopen
2/17/2019    Waalwijk RBR                            RBR
3/10/2019    CPC    1/2 marathon                    Lopen
3/15/2019    Trainingsweekend Papendal    Lopen
3/30/2019    TT Almere                                    Fietsen
4/7/2019    1/2 marathon R'dam                    Lopen
5/4/2019    1/4 Breukelen                            Triathlon
5/18/2019    DUIN RBR - NK AG                    RBR
6/1/2019    010 Tri                                    Triathlon
6/16/2019    Indeland (1/2)                         Triathlon
-- M

Mooi lijstje. Alleen zijn tijdrit Almere en 010 Triathlon volgensmij een ander weekend. Kan je opnieuw gaan plannen wink

Is RBR Waalwijk cross?

139

Re: Plannen seizoen 2019

Hedcandy schreef:

Ik baalde ook al!
Zaten ze eerst beiden eind maart, toen eerste week april, nu beiden de 20e.
Ik moet dus kiezen maar kijk waar ik eind feb het meeste behoefte aan heb kwa trainingsprikkel.
In feb ga ik nl 2,5 week op vakantie.

Ja, precies! Is die tijdrit niet vol, op een gegeven moment? Dan stel ik het doorhakken van de knoop ook nog even uit.

@mstyz - qua datumnotatie naar de VS verhuisd? 12/9/2018, ik dacht eerst even: huh, dat is al voorbij wink 

Laris schreef:

Qua overnachting zal er in Emmen vast genoeg te vinden zijn?

Zeker, maar ik ken die regio helemaal niet, dus als iemand dan iets aanbeveelt, is het fijn. Ik ben 20 jaar geleden voor het laatst in Emmen geweest. Drenthe is voor mij sowieso de minst bekende en minst bezochte provincie. Daarom trouwens wel heel leuk om daar die triathlon te doen.

Louise

140

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Zeker, maar ik ken die regio helemaal niet, dus als iemand dan iets aanbeveelt, is het fijn. Ik ben 20 jaar geleden voor het laatst in Emmen geweest. Drenthe is voor mij sowieso de minst bekende en minst bezochte provincie. Daarom trouwens wel heel leuk om daar die triathlon te doen.

Louise

Dat deel van Drenthe ken ik niet goed (ik kom zelf uit Noord-Drenthe). Ik ken wel redelijk wat Emmenaren, wil wel voor je rondvragen wat een fijne overnachtingsplek is?

141

Re: Plannen seizoen 2019

Als je dat wilt doen en het niet te veel moeite is, heel graag, Laris!

Louise

142

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Als je dat wilt doen en het niet te veel moeite is, heel graag, Laris!

Louise

Ik heb je een forum-mail gestuurd

143

Re: Plannen seizoen 2019

Vanzella schreef:

Challenge Roth is het hoofddoel volgend jaar.

In de winter wat trails om de kms te voet vast in de benen te hebben, en dan ook maar eens proberen winter discipline te tonen op de fiets. 7 juli is wel een stuk eerder dan de September  hele triathlons die ik meestal doe..

Wedstrijd programma tot nu toe:

8 December terhills trail
31 Maart Sprint in Herderen (meer om te kijken hoe de teamcompetitie teams ervoor staan, maar als ik er toch ben)
7 april halve Challenge Salou (test race, om te kijken hoe ver ik ben)
Midden mei nog ergens een trainings halve, of misschien Bilzen met een stukje uitlopen erachteraan.
16 juni Halve indeland (op Roth snelheid)
7 Juli Challenge Roth

En als ik nodig ben voor 1 van de teamraces pas ik die ook nog wel in.

Dik vet kruis erdoorheen. Mijn linker knie zorgt voor wat uitdagingen. Scheur in de binnen mensicus, versleten kraakbeen en mijn knieschijf zit op de verkeerde plaats..

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit programma en zeker het bijbehorende tijdschema daarmee te combineren valt.. Grrr

144

Re: Plannen seizoen 2019

Ai sad
Roth blijft wel (iig voorlopig) nog in de planning staan?
Is het nu plan nu helemaal rust nemen? Of moet er geopereerd worden?

Sterkte iig!

145

Re: Plannen seizoen 2019

O shit wat balen zeg...
Sterkte met je herstel!

146

Re: Plannen seizoen 2019

Vanzella schreef:

Dik vet kruis erdoorheen. Mijn linker knie zorgt voor wat uitdagingen. Scheur in de binnen mensicus, versleten kraakbeen en mijn knieschijf zit op de verkeerde plaats..

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit programma en zeker het bijbehorende tijdschema daarmee te combineren valt.. Grrr

Amai, dat zijn geen goede berichten! Hoe kan je knieschijf op de verkeerde plaats zitten en waar zit die dan? In elk geval sterkte met het herstel Vanzella!

147

Re: Plannen seizoen 2019

Dat klinkt heel naar, Vanzella! Hoe is het zo gekomen, ongeluk gehad? En wat nu - operatie inderdaad? En in elk geval sterkte gewenst!

Louise

148 Laatst bewerkt door Hedcandy (10-12-18 19:41:31)

Re: Plannen seizoen 2019

Maca944 schreef:

Hoe kan je knieschijf op de verkeerde plaats zitten en waar zit die dan?

De pees van je bovenbeenspier, die uit 4 koppen bestaat, loopt over je knieschijf heen.
Als de binnenste kop te sterk wordt in verhouding met de rest, trekt hij de knieschijf naar binnen uit z'n spoor. Als de buitenste kop te sterk wordt in verhouding, dan gebeurt het andersom.
Door middel van taping kun je de knieschijf weer recht laten sporen en vervolgens pijnvrij trainen.
Geen idee of dit ook bij vanzella aan de hand is, het is eigenlijk meer een jongemeisjes kwaal namelijk smile
Maar even ter illustratie hoe die knieschijf verkeerd kan zitten.
Hij kan ook nog uit de kom, dan ben je verder van huis, dan zit je eerst een paar weken in een brace...

149

Re: Plannen seizoen 2019

Hedcandy schreef:
Maca944 schreef:

Hoe kan je knieschijf op de verkeerde plaats zitten en waar zit die dan?

De pees van je bovenbeenspier, die uit 4 koppen bestaat, loopt over je knieschijf heen.
Als de binnenste kop te sterk wordt in verhouding met de rest, trekt hij de knieschijf naar binnen uit z'n spoor. Als de buitenste kop te sterk wordt in verhouding, dan gebeurt het andersom.
Door middel van taping kun je de knieschijf weer recht laten sporen en vervolgens pijnvrij trainen.
Geen idee of dit ook bij vanzella aan de hand is, het is eigenlijk meer een jongemeisjes kwaal namelijk smile
Maar even ter illustratie hoe die knieschijf verkeerd kan zitten.
Hij kan ook nog uit de kom, dan ben je verder van huis, dan zit je eerst een paar weken in een brace...


Thanks allen. zo legde de huisarts het ook ongeveer uit inderdaad toen we de MRI bespraken.
Inclusief verwijzing naar de jonge meisjes kwaal smile
Maandag met de orthopeed maar eens kijken wat eraan te doen valt en/of er nog een stukje 2019 seizoen te redden is. Is het toch nog een beetje on topic wink

150

Re: Plannen seizoen 2019

Beter een kwaal van een jong meisje dan van een ouwe lul toch tongue
Beterschap in elk geval!