1

Onderwerp: oordoppen

Ik heb  sinds begin dit jaar last van een vervelend oorprobleem. Lijkt op een zwemmersoor maar weet nog niet zeker of dat er een bacteriële of schimmelinfectie in zit (met een week uitslag van de huisarts). Zeer waarschijnlijk heb ik ook psoriasis (huidschilfering) in mijn oor wat er in combinatie met zwemmen voor zorgt dat ik om de zoveel tijd een prop met huidschilfers voor mijn gehoorgang heb zitten die de boel afsluit. Hierdoor kan het water wat in mijn oor komt ook niet goed weg wat voor de onsteking kan gaan zorgen. En zou me niets verbazen als het  mekaar versterkt.

Om in ieder geval het water zoveel mogelijk uit mijn oor te houden ben ik op zoek naar goede oordopjes voor het zwemmen. Zeer waarschijnlijk is dit het beste om deze op maat te laten maken. Iemand een tip waar dit te doen? Als ik het zo zie kan het bij iedere audicien wel maar zijn deze ook echt anders dan de doppen die je bij de sportwinkel koopt en zit er misschien nog verschil in wat de ene audicien aanbiedt tov een ander? (heb nu van die speedo oordoppen maar die geven toch ook iets van irritatie en sluiten niet helemaal goed af naar mijn gevoel).

2

Re: oordoppen

Heb zelf al jaren op maat gemaakte oordoppen van Alpine voor op de motor.
Geen idee of ze ook iets voor zwemmen maken maar hun service en kwaliteit is in elk geval top.
Ze zitten in Soest dacht ik.

3

Re: oordoppen

Gewoon naar beter horen gaan daar maken ze gewoon oordopjes op maat voor dacht iets van 15 euro.
Kinderen die buisjes hebben krijgen ze ook.