126

Re: Endless pool

Vanmorgen vroeg mijn 2e sessie bij Tri2one gehad.
Na de 1e sessie in oktober dacht ik de tips wel aardig onder de knie gekregen te hebben de afgelopen maanden, viel ietwat tegen. Breed insteken, dieper insteken en naar achter doorhalen (en dus niet zoals ik water opzij duwen..) gaan we weer aan sleutelen. Iedere techniek fout wordt sterk uitvergroot in zo'n stroombad.

Wel een stukje stabieler en ook sneller geworden, maar toch is het een confronterende sessie.
Afijn, genoeg huiswerk.

127

Re: Endless pool

Zwemmen is toch iets raar, zie soms mensen zwemmen waarvan je denkt... wat doen die? en toch gaan ze snel vooruit in het water. En het omgekeerde zie je uiteraard ook, die mooi hoog en gestroomlijnd in het water liggen maar toch geen meters maken.

128

Re: Endless pool

Ja klopt ronnyke, afgelopen vrijdagochtend zag ik nog iemand die zijn benen niet langs elkaar naar boven en beneden bewoog maar  kruiselings. Zijn rechterscheenbeen lande dus op linkerkuit. Hoe.dan? of beter gezegd: waarom?

Je moet sneller dan de klos zijn.

129

Re: Endless pool

mcguyver schreef:

Ja klopt ronnyke, afgelopen vrijdagochtend zag ik nog iemand die zijn benen niet langs elkaar naar boven en beneden bewoog maar  kruiselings. Zijn rechterscheenbeen lande dus op linkerkuit. Hoe.dan? of beter gezegd: waarom?

Dat hoeft absoluut geen techniekfout te zijn. Zoek maar eens op crossover kick. Daar zijn wereldrecords mee gezwommen!

https://www.youtube.com/results?search_ … k+swimming

130

Re: Endless pool

Sprakeloos, maar zo zag het er dus uit. Weer wat geleerd

Je moet sneller dan de klos zijn.

131

Re: Endless pool

Over twee weken weer een x naar tri2one. Kijken of ik het geleerde nog steeds goed toepas en nieuwe verbeterpunten leren.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

132

Re: Endless pool

Ben je al geweest Olaf? En ben je er weer wat mee opgeschoten?
Persoonlijk mag ik 1 april (geen grap) in het nieuwe onderkomen van Tri2One kijken en daar mijn derde analyse zwemmen. Hopelijk kan Hylke wat betekenen om meer ontspannen te zwemmen. Nu blijft mijn hartslag veel te hoog bij een hele lage snelheid. Mede door mijn long-covid moet ik juist zo laag mogelijk in de hartslag blijven.

133

Re: Endless pool

Vrijdag mag ik.
Alleen kreeg ik een melding van de CoronaMelder app. Morgen dus testen. Geen  echte klachten. Verwacht vrijdag dus heen te kunnen gaan.
Veel zin in. Mijn tijden op de 100 meter gaan aardig naar beneden. Hoop dat ik wat aanwijzingen krijg om wat ontspannender te zwemmen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

134

Re: Endless pool

Veel plezier allebei .
De nieuwe locatie is zo vet gaaf !

135

Re: Endless pool

Vandaag bij Hylke geweest. Weer heel gaaf om te doen. Maar ook heel confronterend. Ik dacht best breed in te steken. Niet dus. Weer op gewezen. Ook moet ik langer glijden en minder roteren. Ik ging bijna over in rugcrawl. Ik denk er te veel bij na. Te veel nadenken dat ik moet roteren. Daardoor ga ik dus te ver. Verschil tussen begin van de sessie en aan het eind is een aardig verschil.
Al met al een hele nuttige middag en er is werk aan de winkel.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

136

Re: Endless pool

Hier nog iemand die dacht breed in te steken. Ook niet voldoende dus. En ik blijf bergop zwemmen,  moet ook veel dieper uitstrekken.
Ik moet komende tijd met pullboy zwemmen, ten eerste omdat ik daarmee gedwongen wordt de armen juist breed in te steken. Verder zal dat mijn hartslag laag houden, wat op dit moment noodzakelijk is in verband met mijn corona naweeën.

137

Re: Endless pool

Vandaag by Louise Gepkens in de endless pool geweest voor techniek training .
Heel erg interessant en leerzaam , en ook nog redelijk dichtbij .
Op Instagram is ze Swimmbylouise .

138

Re: Endless pool

@Jeanette schreef:

Vandaag by Louise Gepkens in de endless pool geweest voor techniek training .
Heel erg interessant en leerzaam , en ook nog redelijk dichtbij .
Op Instagram is ze Swimmbylouise .

Heeft je coach er ook geen staan? Dacht dat eens gelezen te hebben.

139

Re: Endless pool

@Jeanette schreef:

Swimmbylouise .

Komische naam wink

140

Re: Endless pool

ronnyke schreef:

Heeft je coach er ook geen staan? Dacht dat eens gelezen te hebben.

Klopt , mijn ex coach ondertussen.

141

Re: Endless pool

Ha dat wist ik niet.

142

Re: Endless pool

ronnyke schreef:

Ha dat wist ik niet.

Iets met weinig motivatie na Copenhagen .
Ca 4 maanden weinig gesport en dus ook coaching beëindigd.
Sinds januari dit jaar weer bij mijn eerste coach terug .

143

Re: Endless pool

Ikzelf heb de coaching stop gezet toen ik ziek werd in 2022 en na mijn revalidatie zelf terug beginnen opbouwen en nu train ik zonder coach en dat bevalt me eigenlijk vrij goed.

144

Re: Endless pool

Fijn dat het zo voor je werkt .
Ik zelf vind het wel fijn om iemand te hebben om me te sparren /achter de deur te hebben .
Waar ik af en toe ook eens mijn hart kan luchten , die mijn prive situatie kent .