26

Re: Dit ben ik

Louise schreef:

Maar jij kan wel supersnel wisselen, Linda, weet ik nog van die OD hier in Rotterdam - nouja, veel sneller dan ik in elk geval wink

big_smile


Zoveel spullen heb ik ook eigenlijk niet in de wissel. En wat ik wel heb, leg ik zo neer dat ik het niet kan vergeten.

-Helm en startnummer op mn stuur, schoenen al ingeklikt
-Gelletje op m'n hardloopschoenen.

Al ben ik wel eens gaan lopen met een gelletje nog in m'n schoen... hmm

27

Re: Dit ben ik

Oefenen, oefenen, oefenen.

Zwem - fiets is lastig, als je zwemt wil je iemand erbij hebben om je fiets in de gaten te houden. Maar je kunt het ook droog thuis oefenen. Doen alsof je je pak uittrekt en dan de rest doen totdat het een automatisme wordt: zonnebril op, helm op, helm vast, racebelt om, (sokken aan, schoenen aan), fiets pakken, lopen met fiets, opstappen.
Rondje fietsen dan T2:
Afstappen (met of zonder fietsschoenen), lopen, fiets wegzetten, helm los, helm af, (fietsschoenen uit, gels pakken), loopschoenen aan, racebelt van achter naar voren draaien onderweg naar uitgang.

Als je dat oefent, dan oefen je ook in het klaarleggen ervan (talk/baby poeder in sokken/schoenen, volgorde van dingen, etc). Wat werkt voor jou het handigst? Ik fietste in het begin met mountainbike schoenen, daarmee haalde ik veel mensen in in T2 bij sprint en olympic distances. Daar liep ik makkelijk harder mee dan op fietschoenen en blote voeten, en ik kon ze uittrappen terwijl ik mijn helm losmaakte.

28

Re: Dit ben ik

MontanaMan schreef:

Oefenen, oefenen, oefenen. Ik fietste in het begin met mountainbike schoenen, daarmee haalde ik veel mensen in in T2 bij sprint en olympic distances. Daar liep ik makkelijk harder mee dan op fietschoenen en blote voeten, en ik kon ze uittrappen terwijl ik mijn helm losmaakte.

Hee, dat is een handige tip! Niet om de snelheid maar ik ben vaak bang om uit te glijden op mijn klikplaatjes. Dus loop ik heel krampachtig.

Je moet sneller dan de klos zijn.

29

Re: Dit ben ik

MontanaMan schreef:

Oefenen, oefenen, oefenen.
Als je dat oefent, dan oefen je ook in het klaarleggen ervan (talk/baby poeder in sokken/schoenen, volgorde van dingen, etc). Wat werkt voor jou het handigst? Ik fietste in het begin met mountainbike schoenen, daarmee haalde ik veel mensen in in T2 bij sprint en olympic distances. Daar liep ik makkelijk harder mee dan op fietschoenen en blote voeten, en ik kon ze uittrappen terwijl ik mijn helm losmaakte.

Waarvoor is de talkpoeder? Vanwege vochtige voeten in sokken?

30

Re: Dit ben ik

sanger schreef:

Waarvoor is de talkpoeder? Vanwege vochtige voeten in sokken?

In schoenen vooral. Zorgt dat je ze makkelijker met blote voeten aantrekt en daarna minder kans op blaren.

31

Re: Dit ben ik

Inderdaad, trekt iets makkelijker aan (sokken, schoenen) als je met je natte voeten je sokken en/of schoenen aan wilt trekken, en wat minder kans op blaren.

32 Laatst bewerkt door Louise (27-04-19 14:40:37)

Re: Dit ben ik

MontanaMan schreef:

Zwem - fiets is lastig, als je zwemt wil je iemand erbij hebben om je fiets in de gaten te houden.

Ik woon vlakbij zwemwater, dus ik kan beide wissels vrij realistisch oefenen - heb dan dus in m'n eigen bijkeuken (= onze fietsenstalling) een heus parcje fermé. Zo'n oefen-doorloopje van de drie sporten doe ik elk jaar wel een keer, vlak voor de eerste triathlon. (Mocht het voor iemand die dat wil proberen uitkomen: wees welkom in Rotterdam Overschie.)

Trouwens helemaal mee eens dat snel wisselen niet zo belangrijk is voor de langere afstanden.

Louise

33

Re: Dit ben ik

Afhankelijk wat je ambities zijn natuurlijk. Elke minuut in de wisselzone ben je kwijt.

34

Re: Dit ben ik

Tjonge. Nu is mijn eerste triathlon wel erg dichtbij. Over een kwartier nog goed eten, daarna in de auto. En om 13:40 is het zover. Ik denk dat de zenuwen nu meer voor het onbekende is dan voor de prestatie. Ik heb geen concreet doel behalve finishen en mijn uiterste best doen.
Maar waarom zit die knoop dan in mijn maag ;-)

35 Laatst bewerkt door Sandra86 (18-05-19 10:27:35)

Re: Dit ben ik

Succes, ik rij staks ook richting Almere. Die knoop in je maag is normaal, begint bij mij ook te komen... Is de spanning die je scherp maakt voor de wedstrijd smile Bij mij is het ook deels angst voor het onbekende, als mijn 'zooi' netjes in parc fermee ligt ben ik al een stuk relaxter...

36

Re: Dit ben ik

Succes Arno! Heel benieuwd naar je verhaal na afloop. Die knoop in je maag die heb je ook na 50 triathlons kan ik je vertellen wink

37

Re: Dit ben ik

+1, morgen start mijn 9e triathlonseizoen en ik voel ook wat kriebeltjes! Veel plezier en succes vanmiddag!

38

Re: Dit ben ik

Succes!

Gewoon lekker je ding doen en finishen.
maak je niet te druk, je hebt morgen toch wel spierpijn. wink

39

Re: Dit ben ik

Louise schreef:

+1, morgen start mijn 9e triathlonseizoen en ik voel ook wat kriebeltjes! Veel plezier en succes vanmiddag!

Volgende week zaterdag de eerste, en het kriebelt nu al...

40

Re: Dit ben ik

Yes yes YES! Wat is dit FANTASTISCH! Later meer maar ik ben in een top tijd gefinished en mocht de beker voor de tweede prijs van de Rookie Race op het podium in ontvangst nemen!!

41

Re: Dit ben ik

Wow wat knap, gefeliciteerd!!

Mooi dat je zo genoten hebt, op naar meer!
Ik heb ook een heerlijke OD race gehad, weer was super.

42

Re: Dit ben ik

Hedcandy schreef:

Wow wat knap, gefeliciteerd!!

Mooi dat je zo genoten hebt, op naar meer!
Ik heb ook een heerlijke OD race gehad, weer was super.

Het weer was idd prima. Weinig wind en fijne temperatuur.
4 weken de volgende...

43

Re: Dit ben ik

Ben benieuwd naar je verslag! Wat een mooie prestatie zeg!

44

Re: Dit ben ik

Leuk, over 4 weken gelijk weer.
Welke is dat?

45

Re: Dit ben ik

Een verslagje staat https://www.triathlonforum.nl/viewtopic … 894#p60894 bij het topic over de Duin triathlon.

Over 4 weken staat de kwart in Huizen op het programma. Naar mijn idee een hele andere discipline dan een sprint omdat het doseren van je energie belangrijker wordt..

46

Re: Dit ben ik

Huizen is toch pas over 6 weken?
Ik ben dan official, dus kom je vast wel ergens tegen...

47 Laatst bewerkt door ArnoS (20-05-19 12:43:19)

Re: Dit ben ik

23-6. nog bijna 5 weken, maar ik kan bijna niet wachten ;-).

En je kunt me herkennen aan mijn Decathlon trisuit..... Net als 20% van de deelnemers :-).

48

Re: Dit ben ik

Hahaha nou, dan wordt t voor jou makkelijker mij te spotten. Ik gok dat ik in rood-wit- blauwe ntb jas achterop de motor zit.
Gisteren was ik hierin de enige vrouw, geen idee hoe t dan zal zijn.

49

Re: Dit ben ik

ArnoS schreef:

Een verslagje staat https://www.triathlonforum.nl/viewtopic … 894#p60894 bij het topic over de Duin triathlon.

Over 4 weken staat de kwart in Huizen op het programma. Naar mijn idee een hele andere discipline dan een sprint omdat het doseren van je energie belangrijker wordt..

Inderdaad heel anders, je zult je bij het fietsen toch wat in moeten houden.

50

Re: Dit ben ik

MontanaMan schreef:
ArnoS schreef:

Een verslagje staat https://www.triathlonforum.nl/viewtopic … 894#p60894 bij het topic over de Duin triathlon.

Over 4 weken staat de kwart in Huizen op het programma. Naar mijn idee een hele andere discipline dan een sprint omdat het doseren van je energie belangrijker wordt..

Inderdaad heel anders, je zult je bij het fietsen toch wat in moeten houden.

Dat is niet helemaal mijn ervaring... Heb om het uit te proberen bij twee kwartjes die twee weken na elkaar vielen bij de tweede bewust 10 Watt minder gefietst, dat resulteerde wel in een hogere loopsnelheid, maar overall was ik toch langzamer (gecorrigeerd voor de afstandsverschillen). Ik denk dat dat alleen opgaat als je onvoldoende duur vermogen hebt...

triathlon is 3x leuker!